2020-05-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tycker inte deras bortförklaring håller när man letar efter ett försvunnet barn som bott ihop med en våldsam man som var den sista som såg henne efter ”ett bråk”. Då tycker jag att man letar igenom huset vid första husrannsakan för att utesluta att hon eller delar av henne finns i lägenheten.

Och riskerar därmed kontaminera eventuella spår.
Citera
2020-05-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
mest irriterande är att horungen sitter tyst i förhöret och tror att han kommer undan genom det..visar på att han skiter totalt i vad som hänt..ingen ånger att han slaktat någon dotter o syster..

vore jäkligt tråkigt om hor ungen kommer undan på grund av nån teknalitet eller sinnessjukdom..jag vill att han ska sitta med dom riktigt grabbarna som kommer knulla hans liv i 10 framåt tills han hittar sin plats längst.
Han kommer inte undan någonting. Han kommer bli dömd för mord. Och därefter begär man en RPU, och utefter vad den visar så blir det fängelse eller rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2020-05-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Tror tyvärr detsamma. Flickebarnet slogs ihjäl i vardagsrummet. Blatten drar sedan in henne till sängen och då både blod och sperma hittats där så kan ni ju själva räkna ut vad jag tror hände där innan han drog in henne i duschen för det sista...Huvudet behöll han för att få njuta med Wilma framöver.

Jag tror att om det hade gått till så som du beskriver skulle man nog ha hittat sperma på Tishkos kropp eller kläder. Man skulle också troligen ha hittat Wilmas blod på Tishko, eftersom sex måste innehålla viss närkontakt...
Senast redigerad av Haaaaag 2020-05-14 kl. 11:57.
Citera
2020-05-14, 11:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Har letat i tråden men inte hittat någon bild på kräket eller finns det ingen?

Har för mig att det har funnits länk till MGM Facebook-sida med foto på den åtalade rätt tidigt i denna tråd om inte den sidan på Facebook är avslutat - vet ej.
Citera
2020-05-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kommer inte undan någonting. Han kommer bli dömd för mord. Och därefter begär man en RPU, och utefter vad den visar så blir det fängelse eller rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Hoppas verkligen du har rätt, men jag är inte så övertygad om en morddom. Det är mycket som tyder på att han varit ett jävla svin och på synnerligen grovt våld, men det där att de inte kan påvisa dödsorsak är fasen riktigt surt.
Citera
2020-05-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
I tidigare styckningsärenden har det diskuterats om att huvudet är bökigare och mer skrymmande att hantera så en tanke kan ju vara att han skulle ta det sist men att det sedan "blev för hett" så att det blev krav och arr han sedan greps. En annan tanke är ju att han hade annan avsikt med huvudet, men då borde det inte varit paketerat som det var utan bara i sitt naturliga tillstånd.

Jag tror att han styckade henne och transporterade delarna i omgångar. Detta gjorde han själv eller med hjälp av sin pappa. Huvudet blev kvar till sist och han slarvade med att fingra på paketeringen för att han ändå tänkte att han måste kasta det och fingeravtrycken inte spelar roll just då. Avsikten tror jag var att kasta huvudet men att det av någon anledning fördröjdes och att han sen greps innan huvudet han försvinna.

Men det känns märkligt, jag hade nog gjort mig av med huvudet först av allt.
Citera
2020-05-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Och riskerar därmed kontaminera eventuella spår.

Beror ju på om man är klantig eller inte
Citera
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen du har rätt, men jag är inte så övertygad om en morddom. Det är mycket som tyder på att han varit ett jävla svin och på synnerligen grovt våld, men det där att de inte kan påvisa dödsorsak är fasen riktigt surt.
Det behövs inte. Huvudet visar att hon utsatts för grovt våld och att hon avlidit i lägenheten. Han är körd. Han är rökt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Har letat i tråden men inte hittat någon bild på kräket eller finns det ingen?

Kolla i FUP. Finns övervakningsbilder där som är av ganska god kvalitet. Fanns någon fejsbok länk innan som tidigare inlägg påpekade men vet ej om den fungerar eller var den är
Citera
2020-05-14, 11:59
Medlem
Citat:
Kolla i FUP. Finns övervakningsbilder där som är av ganska god kvalitet. Fanns någon fejsbok länk innan som tidigare inlägg påpekade men vet ej om den fungerar eller var den är

https://www.google.com/search?q=tishko+ahmed+shabaz&client=ms-unknown&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah UKEwiA9Lbyi7PpAhUJ0aYKHQxqCTUQ_AUoAXoECA4QAQ&biw=4 12&bih=695&dpr=2.63#imgrc=7BCBY8elsasafM
Citera
2020-05-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Detta ihop med faktum att likhundarna kände att Wilmas lik legat i hans säng ett tag.... Hoppas fan inte han äcklat sig på hennes döda kropp. Fy helvete isånafall.

Tänkte samma tanke.
Och med tillägget att han även gick igång på att ha strypsex på kyrkogårdar (iaf enligt förhör med syster till Willma i fup).
Citera
2020-05-14, 12:01
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Varför finns Wilmas blod i T:s pappas bil? 🤔

Någon som har en tanke???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto