Citat:
Ursprungligen postat av
Testonio
Jag länkade till en artikel som handlade om att Tegnell hade blivit polisanmäld.
Läkaren du dillar om ligger inte bakom sagda polisanmälan.
Så nä, ditt inlägg är hittepå rakt igenom och dina slutsatser har du dragit ur röven.
Din läsförståelse är i klass med din stavning btw.
Gå och lägg dig...

Det är inte moster Harriet, 96år, som ligger på långvården vars syresättning doktor Jon Tallinger är orolig för. Utan det är
en handfull personer som sitter på Löwenströmska sjukhusets avdelning 35 och 36 vars syresättning och vård regeringen och FHM nu ska prioritera.
Dessa personer är inlagda med med
rättspsykriatisk tvångsvård.
De ska isoleras på sina rum i
sex månader. Avdelning 36 har suttit i två veckor.
Han vet inte om någon har dött.
De som är sjuka och har andningsbesvär får
troligen ingen syrgas.
Enligt Tallingen ”
verkar det som att” man ”uppmuntrar patienterna att ta livet av sig”. Det är det han reagerar starkast på.
Att det exempelvis finns
PLASTPÅSAR i dagrummet,
på toaletten och i matsalen där patienterna är utan uppsynd. För ”normalt” har man papperspåsar i patientutrymmena för att de inte ska kunna kväva sig. Nu har de bytt ut alla papperspåsar till plastpåsar.
Jaha. Herregud ja. Att denna Tallingen nu får sina 15 minutes genom att skylla på Tegnell och FHM att de är skyldiga ifall någon av dessa patienter dör.
Han vet alltså inte OM någon redan har dått – men det skulle kunna hända.. Folk KAN dö även på ett sjukhus. Han denna doktor kommit fram till.. Och folk som sitter på rättspsykiatriska avdelningar kan också dö..
Många gamlingar har dött. Det vet vi. Men varken vi eller Tallinger vet om någon av dessa
kriminella psykpatienter har dött - och om ja: varför i så fall.
Visst är "alla människor lika mycket värda", men jag orkar faktiskt inte vara särskilt orolig för just den här gruppen av mördare och barnvåldtagare som EVENTUELLT kommer att ta livet av sig pga isoleringen eller pga att de kväver sig själva i plastpåsarna på avdelningen ELLER att man inte syresätter dem.
Men jag förstår att DU och många likasinnade med DIG är väldigt engagerade i just den här gruppens överlevnad..
https://sveanews.wordpress.com/2020/04/30/tallinger-intervjuar-visselblasare-pa-lowenstromska-sjukhuset-de-stanger-in-dem-pa-rummen-med-konsta terad-covid-19-de-ger-dem-inte-syrgas-och-satter-in-plastpasar-i-rummen/