2020-05-14, 06:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Man undrar på vilka detaljer FHM "filade på" ?

Inte var det att hur man skyddar Sverige mot höga dödstal iaf.
Inte heller var det att ge äldreboende tydliga instruktioner hur man skyddar de äldre.

Det känns nu- fyra månader senare, att FHM "filade på" fel detaljer, eller hur?

Åfan? Det kanske det gör? Om du nu är helt säker på att övriga länder inte kommer få ett helvete till hösten. Det är tur att Sverige har fått en sådan påfyllnad av klärvoajanta sedan Saida dog så man inte behöver sakna henne.
Citera
2020-05-14, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör det inte.

Öh jo. Du lever i förnekelse om du inte förstår att större delen av Sveriges ålderdomshem är underfinansierade.
Citera
2020-05-14, 06:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Där har du fel av allt att döma. Det vittnas om ganska påfrestande leverne bland de äldre. Och två månader när du är i livets slutskede är ganska lång tid.

Är helt övertygad om att väldigt, väldigt många hellre spenderar den med att träffa barnbarnen och ta en kalkylerad risk än att sitta isolerad i år framöver. För det är ju faktiskt det vi pratar om här.

fler och fler inslag i media vittnar ju också om just detta. Restriktionerna kommer snart att lättas och att det blir upp till individen istället. Det är MYCKET bra.

De allra flesta 70+ är självklart inte i livets slutskede och vissa väljer att inte träffa närstående, vissa gör det i alla fall och skiter i FHM:s rekommendationer, precis som yngre som fullständigt struntar i social distansering. Det är redan idag upptill individen så länge individen bor hemma.
Citera
2020-05-14, 06:16
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De allra flesta 70+ är självklart inte i livets slutskede och vissa väljer att inte träffa närstående, vissa gör det i alla fall och skiter i FHM:s rekommendationer, precis som yngre som fullständigt struntar i social distansering. Det är redan idag upptill individen så länge individen bor hemma.

Det var det bästa jag har hört!
Citera
2020-05-14, 06:16
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Jag är 50+ så jag är förmodligen minst dubbelt så gammal som de flesta nollor som skriver i den här tråden.

Morsan var på ett helt vanligt boende för äldre som inte klarar sig hemma längre med hemtjänst. Det fanns inte resurser för personalen att gå på promenader med de patienter som har stort vårdbehov och jag tror inte den situationen är unik på något sätt. Personalen hinner inte.

Okej lider med dig isåfall.. Alla vi vill ju våra gamla ska få en värdig död.. jag kan ej ta emot far då jag misstänker att jag har corona, samma med syrran. FDet komplicerar situationen
Citera
2020-05-14, 06:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Gå på promenad för äldre på äldreboende? Vilket värld lever du i?

Där min mamma var sista tiden hade personalen väldigt pressat schema med vården av de äldre, promenader fanns inte på världskartan. På sin höjd kom de äldre ut på terassen vid fint väder.

Promenader fick anhöriga fixa.

Det beror helt på vilken kommun och vilket boende de äldre bor på. Vet boenden i Göteborg som dagligen går ut med de brukare som orkar i olika grupper.
Citera
2020-05-14, 06:17
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Åfan? Det kanske det gör? Om du nu är helt säker på att övriga länder inte kommer få ett helvete till hösten. Det är tur att Sverige har fått en sådan påfyllnaden av klärvoajanta sedan Saida dog så man inte behöver sakna henne.

Du verkar vara en klärvoajant om du säger dig veta att Sveriges strategi är rätt, eller hur?

Att idka försiktighetsprincipen och värna om människoliv känns mer korrekt än att offra liv för ett möjligt senare scenario.

Nu verkar FHM:s flockimmunitets-mål inte kunna uppfyllas. Så vida man inte vill ha 180 000 döda, och det vill vi väl ändå inte ha?
Citera
2020-05-14, 06:19
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Meanwhile hos Damberg:

Vi har en möjlighet att testa 100 000 i veckan, men vi kommer inte upp i den nivån i utförda tester, säger inrikesminister Mikael Damberg (S).

Enligt Damberg finns förklaringen bland annat i för många led mellan beslut och utförande.

– Nu har vi försökt få ihop regionerna och staten, Harriet Wallberg har fått uppdrag att vara koordinator i det här, att se till att det här flyter på och att vi kommer upp i de här nivåerna som vi har kapacitet att göra. Det där lär vi oss av.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zGqj79/vi-kan-testa-100-000-men-kommer-inte-upp-i-utforda-tester

De lär sig i alla fall!

Harriet Wallberg som rekryterade slaktaren och storljugaren Macchiarini till KI och sen fick sparken. Hon borde inte ha ansvar för mer än en strumplåda i fortsättningen.
Citera
2020-05-14, 06:20
Medlem
29 nya i Sydkorea, i huvudsak följder av utbrottet i klubbar i Seoul nyligen.

South Korea reported 29 additional cases of the new coronavirus Thursday, bringing the total number of infections in the country to 10,991.

The Korea Centers for Disease Control and Prevention said among the cases confirmed the previous day, 12 were from Incheon, six from Gyeonggi Province and four from Seoul. North Chungcheong Province reported three new cases.

Nearly 90 percent of the newly diagnosed patients, or 26 people, were found to have domestically transmitted infections in the aftermath of a fresh outbreak at clubs and bars in Seoul’s Itaewon area. Three were imported cases.

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20200514000634
Citera
2020-05-14, 06:21
Avslutad
Citat:
Öh jo. Du lever i förnekelse om du inte förstår att större delen av Sveriges ålderdomshem är underfinansierade.

Absolut att de kan ha ansträngd budget eftersom många kommuner vill spara in på utgifterna.

Men till skillnad från de privata, så betyder inte en sparad blöja eller munskydd, eller att en Gorbys-pirog kan bli två dagars middag,, att ägarna får mer cash in på kontot på Cayman-öarna eller Panama. Dyrare champagne på Stureplan, tätare byten av Ferrari-modell. Det blir incitamenten, och det är där skillnaden ligger.
Citera
2020-05-14, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Du verkar vara en klärvoajant om du säger dig veta att Sveriges strategi är rätt, eller hur?

Att idka försiktighetsprincipen och värna om människoliv känns mer korrekt än att offra liv för ett möjligt senare scenario.

Nu verkar FHM:s flockimmunitets-mål inte kunna uppfyllas. Så vida man inte vill ha 180 000 döda, och det vill vi väl ändå inte ha?

Det är ju du som tvärsäkert säger att Sveriges strategi är fel. Bars för att jag opponerar mig mot det så betyder inte det att jag kommer med lika naiva säkra uttalanden.
Citera
2020-05-14, 06:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Att kalla en för nIV
Citat:
Fantastiskt innehållsrikt inlägg likt alla andra inlägg från dig. Du är uppenbarligen inte kapabel att komma med argument utan håller dig uteslutande till personangrepp. Finns det inga diskussionsforum för barn du kan uppsöka istället?

Det går ju inte att argumentera med er folkmördare. Ni kallar er för sverigevänner men har inte hittat nåntans där nio skulle ha respekt för folk, speciellt dom äldre som byggt upp landet, Ihop med finnar, nu ska dom få plågas till döds och ni förnerkarna tycker det är värt. Vem kommer att berätta de gamla historier till er? eller ska ni läsa genom pk böcker?

aTT KALLA EN FÖR NAIV NÄR MAN VARIT SJUK SÅ LÅNGE, MEN GNÄLLER ALDRIG VILKET SVENSKAR BRUKAR GÖRA. jAG KÄMPAR PÅ ÄN. DEN HÄR SKITEN KOMMER JAG ATT KLARA AV MEN TÄNKER PÅ ALLA ANDRA.. DET TÄNKER NI INTE PÅ, VÄNNER, ANHÖRIGA, SLÄKTINGAR.
Senast redigerad av EastClintfood 2020-05-14 kl. 06:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in