2020-05-14, 05:55
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du får det att låta som att hela pandemin bara dök upp helt oväntat och att FHM tog ett panikbeslut. Sverige satte sin strategi redan i januari så nog hade dom tid att även fila på detaljer innan det blev skarpt läge.

Fan vad tröga ni förnekarna är i skallen!

Jag tycker synd om er som lät er hjärntvättas redan i skoltiden.

Mer än så behövs det ej sägas, jag hoppas ibland att alla vi ska dö här i sverige, för att ni driver oss allihoppa till ättstupan. ni får brinna i all plågsam eld, medans vi klartänkta får dö i lugn o ro
Citera
2020-05-14, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är nog snarare tvärtom eftersom inskränkt frihet och tuffare restriktioner inte är särskilt empatiskt eller hänsynsfullt. Om man ska kritisera några ordentligt för döda på äldreboenden och brister i sjukvården etc. Så är det de som konstant förespråkat privatiseringar och som satt vinster före välfärd och bra sjukvård. Ja jag menar er som röstat på M L C och SD och dessa partiers företrädare.

Bara lägg ned. Det finns otroliga mängder med värdelösa kommunala ålderdomshem.
Citera
2020-05-14, 05:58
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Gå på promenad för äldre på äldreboende? Vilket värld lever du i?

Där min mamma var sista tiden hade personalen väldigt pressat schema med vården av de äldre, promenader fanns inte på världskartan. På sin höjd kom de äldre ut på terassen vid fint väder.

Promenader fick anhöriga fixa.

är du helt puckad i huvet? sköterskorna går ibland med dom äldre ut för en tur. Tar foton så att vi anhöriga kan få se. du är en en barnrumpa som inté sett världen än

ok okej, verkar som din mor hamnat i än sämre boende, ber om ursäkt. Jag har ju en far som bor i ett sånt bående
Citera
2020-05-14, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Fan vad tröga ni förnekarna är i skallen!

Jag tycker synd om er som lät er hjärntvättas redan i skoltiden.

Mer än så behövs det ej sägas, jag hoppas ibland att alla vi ska dö här i sverige, för att ni driver oss allihoppa till ättstupan. ni får brinna i all plågsam eld, medans vi klartänkta får dö i lugn o ro

Fantastiskt innehållsrikt inlägg likt alla andra inlägg från dig. Du är uppenbarligen inte kapabel att komma med argument utan håller dig uteslutande till personangrepp. Finns det inga diskussionsforum för barn du kan uppsöka istället?
Citera
2020-05-14, 06:03
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han är ett språkstört språkrör.

Tack, ibland , idoter finns överallt.
Citera
2020-05-14, 06:04
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Fantastiskt innehållsrikt inlägg likt alla andra inlägg från dig. Du är uppenbarligen inte kapabel att komma med argument utan håller dig uteslutande till personangrepp. Finns det inga diskussionsforum för barn du kan uppsöka istället?

med andra ord så kände du dig träffad? skulle du inte rabbla upp tegnells citat och försvara det till varje pris? Vi ses sen vid helvetes eld, jag får se dig brinna upp!

https://www.youtube.com/watch?v=aDhoCGeOXPA
Citera
2020-05-14, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Listan över smittfria länder och territorier har nu växt till 13.

Siffran efter varje land visar hur många smittade de hade under den epidemi som nu, för deras del, är över.

Mauritius 332
Faeroe Islands 187
Belize 18
New Caledonia 18
Falkland Islands 13
Greenland 11
Suriname 10
Papua New Guinea 8
Caribbean Netherlands 6
St. Barth 6
Western Sahara 6
Anguilla 3
Saint Pierre Miquelon 1

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Och nu 14 som är smittfria:

Mauritius
Faeroe Islands
Belize
New Caledonia
Saint Lucia
Falkland Islands
Greenland
Suriname
Papua New Guinea
Caribbean Netherlands
St. Barth
Western Sahara
Anguilla
Saint Pierre Miquelon
Citera
2020-05-14, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja det är precis vad du kommer att få göra. Dina skattemedel via EU till länder i Södra Europa som haft Lockdowns och totalhavererat sin ekonomi. En ekonomi som redan innan krisen var på skräpnivå.

Och som jag sade. Länderna har redan börjat fiska efter pengar i EU.

Så visst kommer du att få betala kalaset.
Nej så är det inte. Det handlar om borgensåtaganden. Men det är klart länderna som är i behov av pengar vill naturligtvis att de till viss del får ekonomiskt bistånd istället för att låna upp kaitalet.
Men de får sannolikt ett nej av de tilltänkta bidragsbetalarna.
Citera
2020-05-14, 06:06
Medlem
Citat:
är du helt puckad i huvet? sköterskorna går ibland med dom äldre ut för en tur. Tar foton så att vi anhöriga kan få se. du är en en barnrumpa som inté sett världen än

ok okej, verkar som din mor hamnat i än sämre boende, ber om ursäkt. Jag har ju en far som bor i ett sånt bående

Jag är 50+ så jag är förmodligen minst dubbelt så gammal som de flesta nollor som skriver i den här tråden.

Morsan var på ett helt vanligt boende för äldre som inte klarar sig hemma längre med hemtjänst. Det fanns inte resurser för personalen att gå på promenader med de patienter som har stort vårdbehov och jag tror inte den situationen är unik på något sätt. Personalen hinner inte.
Citera
2020-05-14, 06:07
Avslutad
Citat:
med andra ord så kände du dig träffad? skulle du inte rabbla upp tegnells citat och försvara det till varje pris? Vi ses sen vid helvetes eld, jag får se dig brinna upp!

https://www.youtube.com/watch?v=aDhoCGeOXPA

Du fortsätter med ditt svammel...Detta blir mitt sista svar till dig då du uppenbarligen är en utav de minst begåvade i tråden.
Citera
2020-05-14, 06:07
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Du får det att låta som att hela pandemin bara dök upp helt oväntat och att FHM tog ett panikbeslut. Sverige satte sin strategi redan i januari så nog hade dom tid att även fila på detaljer innan det blev skarpt läge.

Man undrar på vilka detaljer FHM "filade på" ?

Inte var det att hur man skyddar Sverige mot höga dödstal iaf.
Inte heller var det att ge äldreboende tydliga instruktioner hur man skyddar de äldre.

Det känns nu- fyra månader senare, att FHM "filade på" fel detaljer, eller hur?
Citera
2020-05-14, 06:10
Medlem
Citat:
Bara lägg ned. Det finns otroliga mängder med värdelösa kommunala ålderdomshem.
Nej det gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in