2020-05-13, 23:06
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tack! Då undrar man ju vad han gjorde i diket/bäcken! Det är ju dessutom först en halvtimme senare som han börjar gå norrut. Vad har han haft för sig i Ljungskile i ca 90 minuter?
Bra fråga, Ljungskileresan är väldigt mystisk. Tycks förövrigt finnas två vittnen till som gjort liknande iakttagelser av MGM vid "bäcken" (s. 796-799).

Det var vid diket/bäcken som man hittade den jacka som polisen frågar om i flera förhör (s. 321-326). Jackan tycks inte ha kunnat knytas till MGM, men det är värt att notera att polisen som plockade upp honom på E6an reagerade på att han saknade jacka och var väldigt tunt klädd (s. 29).

Jag skulle gissa på att Ljungskileresan inte är så het ändå. Det känns som att en rimlig gissning är att MGM fått panik efter gärningen och slängt sig på ett tåg. Han är psykiskt instabil och vandrar runt lite på måfå innan han bestämmer sig för att gå E6an hem. Låter märkligt men hela FUPen ger mig intrycket av att MGM är en udda person.

En tänkbar anledning till att han går hem skulle kanske kunna vara att han har gjort sig av med Wilmas kontokort i Ljungskile och därför inte kan köpa någon tågbiljett? Jag har förstått det som att Wilmas kontokort fortfarande är försvunnet och att den sista gången det används är när han köper sin tågbiljett mot Göteborg.

Diket/bäcken kan i vart fall uteslutas som dumpningsplats, området har sökts igenom.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Sängöverkastet saknades helt när anhörig var in i lägenheten på söndagen den 17 november.

Enligt sid 564.
Citera
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hoppas att ni som använder droger slutar med det, se hur det går.....
Även alkohol medför mycket till våld tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GutsAndGlory
De unga sinnenas naivitet lyser ju i delar av FUP:en. Vad tänker man när ens pojkvän vill ha trekanter med ens vänner och dessutom lägger fram förslaget till flera olika vänner (varav en nappade och tydligen hade sex med MGM) och Vilma lyssnade ifrån sovrummet.

Snacka om trasighet på en helt ny nivå.
Så han hade sex med en av hennes vänner i lägenheten medan Vilma var i sovrummet och lyssnade...?
Citera
2020-05-13, 23:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Om föräldrarna hade lyckats med sin uppfostran hade hon varit vid liv nu.

Burn the coal
Pay the toll
Citera
2020-05-13, 23:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Säkert är T ett svin, en mördare, en likstyckare.
Men samtidigt är han en kurre kurd, finfint uppskolad på att säga No comments. Vet ej.
Minns inte.
Att bete sig så ingår ju i hans mänskliga rättigheter - även om somliga hatare här tycker att T ska berövas alla rättigheter.....
Jag vet att lagen säger att även mördare har rättigheter men offren då? Familjen?
Nä de läggs skulden på ist.. inte konstigt det ser ut som det gör i världen
Citera
2020-05-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Milt sagt. Läste artikeln, där mamman pratar om sista samtalet, i aftonbladet nu. ”Hon ringde för hon behövde pengar till tandläkaren”. Vilken 17åring behöver pengar till käftis? Hennes mamma är lika gammal som jag och borde veta det är gratis till man är vuxen, nu till och med till man är 23. Det stämmer ju inte.

All tandvård är inte fri för de unga. Vissa typer av tandreglering som endast görs av kosmetiska skäl brukar kosta.

Wilma hade tandreglering i underkäken.
Citera
2020-05-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Läser i Aftonbladet om att grannarna hört runt kl 21–22 på torsdagskvällen (mordkvällen) dunkar och skrik från lägenheten i 15-20 minuter, både från en mans och en kvinnoröst. Seriöst - vem fan ringer INTE polisen då? Jävla nötter till grannar.

Precis min tanke!!! Hur kan man inte reagera liksom?? Om man inte vågar att gå och knacka på dörren, så hade de ju kunnat ringa efter polisen! Det hade kunnat rädda Wilma. Visst, hon hade fortfarande varit grovt misshandlad, men iaf vid liv :-(
Citera
2020-05-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Så han hade sex med en av hennes vänner i lägenheten medan Vilma var i sovrummet och lyssnade...?

Japp, tanken var att Wilma också skulle delta men hon ville inte. Så T sa åt henne att gå ut i hallen och titta på när han hade sex med hennes kompis, men det blev för mycket för henne så hon stängde in sig i sovrummet och fick höra på istället.
Citera
2020-05-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doDat
När jag läser de förhör som hållts med Emmeli Selander så blir jag väldigt orolig. Hon verkar hela tiden försvara Tishko och på något sätt vrida och vända på allt som om det var Wilma som var svartsjuk och höll på. Hon hade även gett en teori om att motivet bakom Emmas försvinnande skulle vara "rasistiskt" då Emma var ihop med en kurd. Något är väldigt lurt med den här personen.
Vem är Emmeli Selander? Hur är hon med i den här soppan?
Citera
2020-05-13, 23:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Det har förmodligen ingen som helst relevans, men blev så nyfiken; varför använder han Wilmas kort vid köp på Netto redan på dagen ca kl 14:30 14/11?
Inte sett hans kontoutdrag ännu. Läser fortfarande. Troligen för han hade 0 respekt. Var nog härligt att gratis e gott.
Citera
2020-05-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-X
På sidan 641-642 har jag bilder. Kan du printscreena det om pappan?

Hur lägger jag in det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in