2020-05-13, 22:38
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nukommerhon
Från FUP
"Wilma går till psykolog Stenungssund 1ggr/v på ungdomsmottagningen"

Borde inte polisen begära att ta del av anteckningar från de besöken hos psykolog för att eventuellt få Wilmas syn på förhållandet?
Sannolikt har polisen redan gjort det. Det ska tydligen finnas journalanteckningar i sekretessbilagan (källa: https://www.youtube.com/watch?v=Ar08o9f5-Tg 11:27)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Har man laddat hela dagen att börja läsa fuppen men lyckas verkligen inte att få upp den från forumfiles
Kolla i din utforskare. Min fup lade sig där - fast det syntes inte att den laddats ner.
Citera
Medlem
Nukommerhons avatar
[quote=kungenslillapiga|71563573]
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Det finns ett vittne som har sett någon med signalement likt MGM hoppa upp ur ett dike/bäck
(s. 793-794 FUP). Detta ska ha skett i Ljungskile vid 20:30 tiden. Jag skulle gissa att denna händelse är ursprunget till smutsen/leran.[/QUOTE
Tack! Då undrar man ju vad han gjorde i diket/bäcken! Det är ju dessutom först en halvtimme senare som han börjar gå norrut. Vad har han haft för sig i Ljungskile i ca 90 minuter?

Hämtat droger? Använt kanske. Haft ett bråk och efteråt försökt fly verkligheten på sitt sätt kanske.
Citera
2020-05-13, 22:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
T gör inte bara bra i att Tiga.
Han gör nu det Bästa - i att tiga, i syfte att göra livet så lättsamt som möjligt för sig själv , som det bara går!!
När nu svensk white trash (i bohuslän, ja) formligen har kastat den stackars Wilma in i hans vård/våld, så tänker han faen inte ta på sig nån skuld, så där i onödan. Bättre att tiga - tom in i döden!
Så någon annan bär skulden för att hon blev kär?
Ursäktar det att han är ett svin som mördade henne?
Jösses, låt mig kräkas 🤢
Citera
2020-05-13, 22:40
Medlem
Minns att styvmodern delade inlägg om att man ska rädda Afghaner, samtidigt som alla var ute o letade efter Wilma.
Hon varvade Wilmas efterlysningar med "låt Afghanerna stanna!"
Folk började klaga, och hon tog bort dom

nån som minns?
Som var med i tråden i början (säkert raderats)
Citera
2020-05-13, 22:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nja, är väl inte allt åklagaren påstår? Finns ju ca 40 punkters bevisning åberopad till styrkande av att just den tilltalade har misshandlat flickan dödligt i sin egen bostad. Efteråt har han inte gjort något för att hjälpa den dödligt skadade flickan (=likgiltighetsuppsåt till dödens inträffande/ mord) utan istället har han styckat henne. Finns inget realistiskt alternativt scenario här direkt.
Det finns naturligtvis en massa bevisning om annat än själva dödsorsaken, och bevisläget gällande annat än dödsorsaken är vad jag kan se oftast gott, men vad åklagaren skriver i stämningsansökan om dödsorsaken är ju att Wilma dödats genom upprepat trubbigt våld, våld som varit av sådan art att det separerat muskelvävnad från hennes kropp och/eller annat våld som inte närmare kan preciseras. Det är klart bättre än vad åklagaren hade på Mats Alm, men det är fortfarande ingen dödsorsak i konventionell mening. Sen har du alldeles rätt i att det borde gå att hävda likgiltighetsuppsåt vad gäller att T lät W dö, men jag ser inte att åklagaren själv uttryckligen gör detta, utan han säkrar i stället försiktigt upp med ett alternativyrkande på grov misshandel och grovt vållande till annans död, innan han kommer till det självklart bevisade griftefridsbrottet.

Jag hoppas att domstolen anser att bevisningen räcker för en mordddom, och tror att chanserna för det är hyfsade, men jag vågar inte säga att det är självklart. Men dömd blir han ju, under alla förhållanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Minns att styvmodern delade inlägg om att man ska rädda Afghaner, samtidigt som alla var ute o letade efter Wilma.

nån som minns?
Visst var det så. Men vad har det med mordet att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
åtminstone kolla på bilderna i FUP:
https://www.docdroid.net/t1lLLzX/3280-19-pdf

Orkar inte leta, men jag tror dig.
Citera
2020-05-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist

nån som minns?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst var det så. Men vad har det med mordet att göra?

Att hon urskuldrade honom in i det sista.

När alla anade.
Undra vad hon säger nu?
Citera
2020-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Har man laddat hela dagen att börja läsa fuppen men lyckas verkligen inte att få upp den från forumfiles

Kul, då är jag inte ensam okunnig. Lyckas inte heller läsa fuppen
Citera
2020-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så någon annan bär skulden för att hon blev kär?
Ursäktar det att han är ett svin som mördade henne?
Jösses, låt mig kräkas 🤢
Säkert är T ett svin, en mördare, en likstyckare.
Men samtidigt är han en kurre kurd, finfint uppskolad på att säga No comments. Vet ej.
Minns inte.
Att bete sig så ingår ju i hans mänskliga rättigheter - även om somliga hatare här tycker att T ska berövas alla rättigheter.....
Citera
2020-05-13, 22:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Har läst en del i fupen och Wilmas föräldrar ger inget bra intryck alls.
Att man låter sin 17-åriga flytta hemifrån och bo med sin pojkvän ger inte bra vibbar bara det. Då står det oftast inte rätt till någonstans.

Sen ska ju såklart inget sådant här hända oavsett.. men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in