2020-05-13, 19:15
Medlem
Flairys avatar
Någon som kan länka inlägget om att h*nnes farbror skulle ha ringt?

Och sen en till sak, baserat på kartan som s*r* la ut, varför skulle någon dumpa väskor 2 km upp i skogen? Inte så att man tar bilen till platsen?
Citera
2020-05-13, 19:38
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Någon som kan länka inlägget om att h*nnes farbror skulle ha ringt?

Och sen en till sak, baserat på kartan som s*r* la ut, varför skulle någon dumpa väskor 2 km upp i skogen? Inte så att man tar bilen till platsen?

https://www.facebook.com/marcus.naslund/posts/10159840157675299
Förmodligen har LL sagt i ilska att hon har kastat väskorna där och S*ra tänkte inte på hur rimligt det var utan bara agerade
Citera
2020-05-13, 20:14
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag är inget vidare på teknik men dom kan väl spåra hennes mobil i så fall ändå? Alltså om hon skulle använda ett annat nummer i sin mobil så går väl mobilen att spåra för sig och då är det ju ingen idé?

Jag vet inte riktigt hur polisen gör. Men varje mobiltelefon idag har en mac-adress (telefonens unika adress) som man säkert kan se. Om inte annat så kan man se vart sim-kortet har varit uppkopplat, kanske inte exakt plats, men man kan få en hyffsad uppskattning vart personen (sim-kortet) rört sig.

Ingen aning om hon gjort så, det var som sagt bara en tanke jag fick när jag läste igenom här. Men hon är ju en missbrukare. Tjackare brukar kunna göra skumma saker, särskilt om de kört ett race. Någon skrev här att H*nnes varit uppe i flera dagar, kanske med mamman och kört ett tjackrace?
Citera
2020-05-13, 20:20
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jag vet inte riktigt hur polisen gör. Men varje mobiltelefon idag har en mac-adress (telefonens unika adress) som man säkert kan se. Om inte annat så kan man se vart sim-kortet har varit uppkopplat, kanske inte exakt plats, men man kan få en hyffsad uppskattning vart personen (sim-kortet) rört sig.

Ingen aning om hon gjort så, det var som sagt bara en tanke jag fick när jag läste igenom här. Men hon är ju en missbrukare. Tjackare brukar kunna göra skumma saker, särskilt om de kört ett race. Någon skrev här att H*nnes varit uppe i flera dagar, kanske med mamman och kört ett tjackrace?

Precis, att man tycker vissa saker inte verkar rimliga behöver inte betyda att de inte hänt.
Citera
2020-05-13, 20:30
Medlem
Krabbfisks avatar
Missing People kör ännu en sökinsats imorgon klockan 19:00, samma plats som tidigare.

Fick sms om det idag men verkar inte synas ännu på deras facebooksida.

Hoppas att de, tillsammans med polisen, är inne på rätt spår med Sidsjön.
Citera
2020-05-13, 20:42
Medlem
Flairys avatar
Med tanke på att polisen har gett MPS området så lär dom ha pejlat sista samtalet/meddelandet som gjordes och då fick fram att det var just i sidsjöområdet.

Men vissa frågetecken finns ju...

Vilken tid var dom i sidsjö?
Var de bara H*nnes och hans mamma?
Hur tog dom sig dit?
Hittades väskorna?
Varför delade dom på sig?
Påverkade eller nykter?
Sant att han hade varit vaken i 4 dagar?
Lokalsinne?
Vad hade han för tillstånd när dom åkte dit?
Är de någon som brukar springa/gå/cykla som såg dessa personer i sidsjö på måndagen?

Ni får fylla på om de finns fler frågetecken
Citera
2020-05-13, 20:58
Medlem
Rykten i stan säger att jona* erik**on var inblandad i hans försvinnande? Någon som vet om detta stämmer?
Citera
2020-05-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Rykten i stan säger att jona* erik**on var inblandad i hans försvinnande? Någon som vet om detta stämmer?

Vem är det? Kallas han för nåt?
Citera
2020-05-13, 21:14
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Med tanke på att polisen har gett MPS området så lär dom ha pejlat sista samtalet/meddelandet som gjordes och då fick fram att det var just i sidsjöområdet.

Men vissa frågetecken finns ju...

Vilken tid var dom i sidsjö?
Var de bara H*nnes och hans mamma?
Hur tog dom sig dit?
Hittades väskorna?
Varför delade dom på sig?
Påverkade eller nykter?
Sant att han hade varit vaken i 4 dagar?
Lokalsinne?
Vad hade han för tillstånd när dom åkte dit?
Är de någon som brukar springa/gå/cykla som såg dessa personer i sidsjö på måndagen?

Ni får fylla på om de finns fler frågetecken
Eftersom Pappan och farbrodern pratade med honom 13.30 bör dom ha varit vid sidsjön då vid 14-14.30 tänker jag.
S*ra skrev att LL sagt sen att väskorna stod i nån lägenhet.
Delade sig kanske för att leta på olika håll?
Stämmer det som nån skrev att han varit vaken 4 dygn så lär tillståndet ha varit trött
Finns onekligen många frågor man vill ha svar på....
Citat:
På vilket sätt skulle han vara inblandad då? Det droppas ju en massa namn och att det går rykten, men vad är det som sägs då?
Citera
2020-05-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Vem är det? Kallas han för nåt?

Han som vart huggen i stan i januari. Jag har inte hört något om något smeknamn

Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla

På vilket sätt skulle han vara inblandad då? Det droppas ju en massa namn och att det går rykten, men vad är det som sägs då?

Hur vet jag ej. Enda som sägs är att h*nnes skulle vara skyldig mycket pengar för droger som han krita. Och jona* ska varit en av dom som varit med och tagit honom. Men vad som är sant vet inte jag eftersom att många snacka i stan när något händer.
Citera
2020-05-13, 21:45
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Hur vet jag ej. Enda som sägs är att h*nnes skulle vara skyldig mycket pengar för droger som han krita. Och jona* ska varit en av dom som varit med och tagit honom. Men vad som är sant vet inte jag eftersom att många snacka i stan när något händer.
Okej, ja det är ju det som blir lite svårt när man inte vet vad som är spekulationer som blir till sanningar. Men jag hoppas att de som vet eller hör något berättar. Även om man skulle tycka H*nnes är en skit så finns ju anhöriga som lider fruktansvärt just nu
Citera
2020-05-13, 22:02
Medlem
Citat:
Har han fb? Eller finns de någon bild på honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in