2020-05-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Han har köpt en biljett till Göteborg men går av i Ljungskile. Där anländer han kl 19.22 och är där tills 20:53 då han återvänder norrut. Kl 21: 56 blir han upplockad av polis av någon som larmat att en man går utmed E6. Han är då smutsig.
Frågan är (som Tishko inte vill besvara):
1) Vad gör han i Ljungskile mellan 19.22 - 20:53?
2) Var har han varit när polisen plockar upp honom en timma senare?

Min spekulation är att han letat efter ett gömställe för kroppen och att han senare återvänt dit med bil där han begravt kroppen

Är inne på ditt spår. Troligtvis natten till den 15:e eller 16:e när grannarna hörde dunsen ute i trapphuset och med den större resväskan som var försvunnen ur hans lägenhet. Skulle det kunna vara så att han inte fick plats med huvudet i den större resväskan och därför la det i den mindre resväskan? Kanske hade han tänkt att ta tag i den vid ett senare tillfälle. Blir ju mycket att bära om man tar två resväskor samtidigt ner för trappen, och om han skulle gått upp igen för att hämta den mindre väskan kan han tänkt att han ådrog sig för mycket uppmärksamhet.
Citera
2020-05-13, 21:31
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Det var som jag misstänkte. Killen har suttit tyst i samtliga förhör den jäveln. Förutom sista förhöret då han börja snacka lite.

(...).
Så fungerar deras sjuka skam-kultur. Skuldfrågan är irrelevant. Det handlar bara om att inte tappa ansiktet. Och när han väl står med byxorna nere, dvs. när hela världen kan se vilket sjukt svin han verkligen är, så försöker han ta livet av sig. Detta gör han inte för att han plågas av skuldkänslor som du och jag skulle göra, utan för att han dragit skam över sig, sin familj och sin klan.

Det är för sorgligt att vi importerat dessa sjuka kulturyttringar till vårt land.
Citera
2020-05-13, 21:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Duschdraperiet såg nytt ut då det hade vecken kvar från det att det varit packeterat. Det saknades etikett med firmanamn på duschdraperiet. Fanns endast en etikett med tvättråd

Det är troligen i duschutrymmet han utförde hantverket med att avskilja huvud från kropp. Köpt nytt draperi och allt.
Sid 247

Och packat in resten av kroppen/kroppsdelarna i det gamla...
Citera
2020-05-13, 21:32
Medlem
mamman är ju verkligen helt kass som just MAMMA
Citera
2020-05-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och packat in resten av kroppen/kroppsdelarna i det gamla...
Enligt fupen så var det inte mycket blod i på sängöverkastet. Han kan ha slitit ner det och packat in henne i det gamla duschdraperiet, som du säger, och lagt henne på sängen. Där har hon fått ligga ett tag. Minst 15-20 min i alla fall. Men vad händer sen?

Gud, jag hoppas han inte lyckats med ett självmord idag.
Citera
2020-05-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varit upptagen så inte hängt med men finns det någon uppdatering angående Tishko på sjukan?

Jag gissar på självmordförsök. Vad skulle det annars kunna vara?
Med tanke på att det kom samma dag som fup släpptes kan man ju börja undra.
Citera
2020-05-13, 21:37
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag gissar på självmordförsök. Vad skulle det annars kunna vara?
Med tanke på att det kom samma dag som fup släpptes kan man ju börja undra.
Hoppas han lider den jäveln....
Citera
2020-05-13, 21:37
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/wilmas-pojkvan-framstar-som-en-tickande-bomb/
Fyndet av kroppsdelen hemma hos Wilmas mordmisstänkta pojkvän och slutsatserna av våldet som hon utsatts för mot huvudet är det starkaste beviset i den kommande mordrättegången.

Polisutredningen ger också en bild av pojkvännen som en tickande bomb – en ostraffad ung man som beskrivs som våldsam, cannabisberoende och som fått för sig att Wilma var både djävulen och Trumpmotståndare.

Det kan ge svar på varför Wilma mördades men också vara en varning till de som har svårt att lämna farliga förhållanden.
Citera
2020-05-13, 21:39
Medlem
Så nu har kurden simulerat ett psykbryt - rekommendationen är att efter avtjänat straff visa ut kräket till Irak där han kommer att behandlas brutalt som den hund han är
Citera
2020-05-13, 21:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var de jämnåriga?

Nej. Wilma 17 år och den åtalade är 23 år.

Har du inte läst någonting om detta så råder jag dig att börja på sidan 1 i denna tråd!
Citera
2020-05-13, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Hoppas han lider den jäveln....
Det borde inte vara svårt att ta livet av sig alls i fängelse. Det kommer bli enklare att göra det där , tro mig.

Ingen verkar dock än veta om detta verkligen var ett självmordsförsök än?
Citera
2020-05-13, 21:41
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Så fungerar deras sjuka skam-kultur. Skuldfrågan är irrelevant. Det handlar bara om att inte tappa ansiktet. Och när han väl står med byxorna nere, dvs. när hela världen kan se vilket sjukt svin han verkligen är, så försöker han ta livet av sig. Detta gör han inte för att han plågas av skuldkänslor som du och jag skulle göra, utan för att han dragit skam över sig, sin familj och sin klan.

Det är för sorgligt att vi importerat dessa sjuka kulturyttringar till vårt land.
Han är en feg liten råtta. Kommer dömas för mord. Att huvudet är kvar i lägenheten var helt klart största missen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in