2020-05-13, 21:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Han har köpt en biljett till Göteborg men går av i Ljungskile. Där anländer han kl 19.22 och är där tills 20:53 då han återvänder norrut. Kl 21: 56 blir han upplockad av polis av någon som larmat att en man går utmed E6. Han är då smutsig.
Frågan är (som Tishko inte vill besvara):
1) Vad gör han i Ljungskile mellan 19.22 - 20:53?
2) Var har han varit när polisen plockar upp honom en timma senare?

Min spekulation är att han letat efter ett gömställe för kroppen och att han senare återvänt dit med bil där han begravt kroppen
Tror jag inte. Han stack pga panik går av Lysekil spenderar 1.5 timma...går säkert bara runt på perrongen, sätter sig med huvudet i händerna, tänker, tänker åsså tar det tid tills returtåget kommer. Wilmas pappa som kikade in gm brevlådan t T lgh då han inte öppnade ser lera.
Lera...grävt på en åker? Kan kroppen ligga på en åker? Inte i skogen.
Citera
2020-05-13, 21:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De skadorna och spåren kanske uppkom efter att hon dog, vid styckning och/eller pga att han fick vredesutbrott mot hennes döda kropp.

Men sen kan man tänka sig att skador har uppkommit så som jag skrev i mitt förrförrförrförra inlägg om balkongen.
Jag vet inte heller hur det är med "balkongflygningar", hur gärningsmannen hanterar det efteråt.

Blev ni nöjda nu när jag skrev det där om balkongflygningar, eller ska jag behöva lämna tråden igen pga era hotfulla inlägg?

Hur f-n kan du försvara en sån gris? Om han nu "bara" styckat henne borde han erkänt för länge sen. Alternativt det skulle framgått av utredningar.

Inse att han i guds namn har förverkat sin rätt att leva genom sina bestialiska handlingar och du själv som försvarare av honom är nog knappast mer värd i guds ögon. Seså, ta nu repet och häng dig!
Citera
2020-05-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Man undrar ju hur illa det faktiskt såg ut, huvudet.
Förhörsledaren slängde fram fotot på huvudet vid ett förhör. Tishko var INTE road, han verkade inte må så bra då.
Citera
2020-05-13, 21:24
Medlem
Citat:
Det var väl någon som ringt polisen när han gick utmed E6:an.

Han har väl ingen egen bil. Den han använt har väl tillhört hemtjänsten och den kanske han inte hade tillgång till den aktuella kvällen.
Tror inte att han hade någon stor spade med sig på tåget men han kan ha hittat något redskap i förrådet där han bor som han använt.Har man nyss mördat någon kanske man inte är supervass i hjärnan, vad vet jag.Polisen har ju trots allt beskrivit honom som smutsig och det blir man inte av att bara sitta på ett tåg.

Ja..så kan det ju vara.
Fast jag tror han hade bil, röd focus har det pratats om tidigare och att man hade spårat gps:en i bilen till ett vattendrag i Uddevalla vid flera tillfällen.

Verkar vara en konstig man detta så han tänker nog inte som vi andra Svensson.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Den här mannen är ju rökt, det förstår jag efter att ha läst alla förhör med honom från FUP:en. Har massor kvar att läsa.

Han skyller på en annan person om till exempel aluminuiumfoliet.

Om jag nu "som annan person" skulle folia ett huvud (fy fan vad makabert detta är egentligen)...så kanske jag skulle ta aluminiumfoliet från dess förpackning, inte från det knöliga folie som hade lindat in cannabis/hasch (misstänker också att det vore mer lätthittat än en hasch-gömma).

MGM säger ju själv att han använder mycket aluminiumfolie, så det bör definitivt ha funnits mer av det i lägenheten än bara det som var lindat runt knarket.

Mannen är rökt och uppenbarligen låter han som en psykopat.

Det fanns fingeravtryck på tejpen också. Den kan han ju inte ha ”råkat dra ut och ha sparat...det vet väl de flesta hur klistrig sådan brun packtejp är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror jag inte. Han stack pga panik går av Lysekil spenderar 1.5 timma...går säkert bara runt på perrongen, sätter sig med huvudet i händerna, tänker, tänker åsså tar det tid tills returtåget kommer. Wilmas pappa som kikade in gm brevlådan t T lgh då han inte öppnade ser lera.
Lysekil? Var kom denna ort upp nu för?
Citera
2020-05-13, 21:25
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Det var väl någon som ringt polisen när han gick utmed E6:an.

Han har väl ingen egen bil. Den han använt har väl tillhört hemtjänsten och den kanske han inte hade tillgång till den aktuella kvällen.
Tror inte att han hade någon stor spade med sig på tåget men han kan ha hittat något redskap i förrådet där han bor som han använt.Har man nyss mördat någon kanske man inte är supervass i hjärnan, vad vet jag.Polisen har ju trots allt beskrivit honom som smutsig och det blir man inte av att bara sitta på ett tåg.

"Väl någon som ringt"? Allvarligt. Du har inte läst FUPen va? Ändå kastar du ur dig skit emot folk som gjort det. Läs den och kom tillbaka sen så får vi se om skygglapparna blivit mindre...

Det är flera sidor i FUP om 112-samtal om nån som knatar runt på E6. Polisen är ju såklart snäll och skjutsar hem honom. Undrar hur de poliserna mår. Skjutsat hem en mördare så han kan stycka ett flickebarn....fy fan....
Senast redigerad av Pusselhelvete 2020-05-13 kl. 21:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förhörsledaren slängde fram fotot på huvudet vid ett förhör. Tishko var INTE road, han verkade inte må så bra då.

I see. Scrollade bara snabbt igenom fupen, kollade lite bilder på honom osv. Tyckte det här med pixelsökandet och så via de dåliga övervakningskameror a var fascinerande, men efter det orkade jag inte mer. Läbbigt med alla blodrester och när de steg för steg tagit fram väskan med skalle och sedan på sista bilden BAM stor maskning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det fanns fingeravtryck på tejpen också. Den kan han ju inte ha ”råkat dra ut och ha sparat...det vet väl de flesta hur klistrig sådan brun packtejp är.
Hela packtejprullen var ju full av blodbesudlingar. Herregud - det här dådet är vidrigt.
Citera
2020-05-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Man undrar ju hur illa det faktiskt såg ut, huvudet.

Säkert ingen trevlig syn men huvudet verkar vara illa tilltygad i form av trubbigt våld innan dödens inträde och sår efter dödens inträde. Påbörjad förruttnelse så jag är glad man slipper se det. Enbart läsa text räcker ju gott och väl.

Citat:
Skadornas uppkomstsätt 1
Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för
att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de
orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen
talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden.

talar för: Fynden/resultaten har karakteristika som är vanliga. Alternativ är möjliga men mindre troliga.
Citera
2020-05-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Hmm... Ts pappa hade en ensam spade lutandes mot hans husvägg då i börjam man visade bilder från hans hus, jag undrade då varför polisen inte tog den för analys. Bilden var på nån tidning där man såg polismannen komma från pappas hus med en papperspåse i handen, eller fler? Det var då när de gjort "husesyn" där.
Citera
2020-05-13, 21:29
Medlem
Varit upptagen så inte hängt med men finns det någon uppdatering angående Tishko på sjukan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in