2020-05-13, 20:25
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Att åklagaren säger "Man letade helt enkelt inte efter det" är ju bara ett sinnessjukt jävla tafatt försök att släta över misstaget polisen gjorde.

Undra hur många mordfall i Sverige som blivit ouppklarade för att polisen inte på förhand hade förstått vad man skulle söka efter? Jävla otroligt men men säkert inte första gången, eller sista.

Precis! Tänk om blatten inte varit frihetsberövad? Tagit sig in i lägenheten mellan polisens 9-dagar långa "husrannsakan" och även kunnat göra sig av med huvudet och väskan? Det är inte alls långsökt och då hade vi undrat om hennes tillstånd än idag....

Och alkis/senil-GW går ut idag om att polisen gjort ett "föredömligt" arbete. Fy fan....
Citera
2020-05-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men om hon var upplärd av honom som du säger, då ökar ju troligheten att hon var galen och att hon har begått självmord och sen blivit styckad av Tishko. Hennes självmordsförsök kan du läsa om i mitt förra inlägg.

Och där kom du. En femtonåring är lättmanipulerad, framförallt när hon är kär. Nej, jag läser inte dina inlägg - så det har jag missat. Det här blev ett undantag. Men jag har läst fup. I fupen läser jag om en då 21-åring som slog klorna i en då 15-åring. Han blev kontrollerande, slog henne, tvingade sig på henne, tvingade henne till handlingar hon inte ville, osv osv osv. DET läser jag.

Vad läser du? Nej, förresten, svara inte. Citera inte.
Citera
2020-05-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Att åklagaren säger "Man letade helt enkelt inte efter det" är ju bara ett sinnessjukt jävla tafatt försök att släta över misstaget polisen gjorde.

Undra hur många mordfall i Sverige som blivit ouppklarade för att polisen inte på förhand hade förstått vad man skulle söka efter? Jävla otroligt men men säkert inte första gången, eller sista.
Men polisen har ju det senaste decenniet bytt ut de "dumma" riktiga poliserna mot pk-människor med rätt värdegrund, hur skulle det kunna påverka polisarbetet negativt? Omöjligt.
Citera
2020-05-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Stämmer det där, är det ju toppen för utgången av rättegången:
GW snackade om att det antagligen blir straff för brott mot griftefriden, ett löjligt lågt straff jämfört med vad mord skulle ge. Det som är "toppen" är alltså att han hamnar på dårhus på obestämd tid. Ofta får sådana som hamnar på dårhus "sitta inne" betydligt längre än de som döms till fängelse.
Professorn har uppenbarligen ändrat sig:

GW om Wilma-fallet: "Han kommer dömas för mord"
På onsdagen åtalades Wilmas pojkvän misstänkt för mord. Polisen har bland annat hittat omfattande blodspår och en kroppsdel i mannens lägenhet – men resten av kroppen är fortfarande försvunnen. Leif GW Persson är säker på att pojkvännen blir dömd för mordet.
– Den här killen kommer åka in, säger han.

Citera
2020-05-13, 20:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Sant. Men jag försökte skapa en tidslinje för de fem dagarna utifrån FUP’en, men får inte ihop det. Någon som gjort en liknande övning?

Här är hur han jobbade, eller inte jobbade;

Tisdag 12/11 Söder 2 Bokad 15:30-22:00. - Gick hem, sjuk, ca kl 17.
Torsdag 14/11 Söder 3 Bokad 12:00-16:00. - Sista loggade uppdrag 14:10.
Måndag 18/11 Söder 2 Bokad 07:00-14:00.
Tisdag 19/11 Söder 3 Bokad 07:00-15:30. - Försvann från arbetet strax efter kl 9:15

Läste i FUP att en av dagarna han jobbade var han hem minst 5 svängar. Men hittar det inte igen i FUP.
Citera
2020-05-13, 20:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är det bekräftat att han är galen - läkarna har gett honom nån slags diagnos?

Allt tyder ju på att han är galen, i synnerhet SMS:en. Han blir nog sinnesundersökt i samband med rättegången. Sannolikt.
Citera
2020-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bästa taggiga kaktus. Man letade överhuvudtaget inte efter huvud. Se min tidigare sidhänvisning för att se deras logg exakt vad de gjorde dag för dag. Man skaffade bevis på att ett grovt brott begåtts. Nu är jag inte polisens talesman och kan inte förklara men de letade efter en hel kropp som inte hittades i bostaden, utan finns fortfarande nån annanstans. Utan tillhörande huvud.

Men läs gärna loggen där man beskrev hur man gjorde med brottsplatsundersökningen.

Helt fantastiskt hur folk sparkar på polisen. De har gjort ett fantastiskt jobb, och överlever Tishko, vilket vi verkligen skall hoppas, så skall han lagföras, och stoppas in i finkan samt förhoppningsvis är det något ljus som kommer på att slänga nyckeln också.

Polisen vill jag se som yrkesmänniskor, de ska för första början vara beredda för det värsta. Allt skall vara möjligt i deras insatser, från början. "Vi letade inte kroppsdelar..." De ska vara beredda att snubbla i en köttfärshög som sticker ut ur en snygg jeans..! Ursäkta grymma liknelse, men det har hänt mig. (Letade inte heller kroppsdelar. Hen dog inte).
Annat om man är anhörig, granne, vän etc. kan jag godta att man letar bara efter en människa som skall hittas välbehållen. I varjefall hel 😥
Citera
2020-05-13, 20:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avaro
Dock är han kristen, lol.
Döpt Ahmed och kristen?
Citera
2020-05-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vänstern kommer skydda gärningsmannen till varje pris. Var så säker. Finns inget som prioriteras mer än att skydda gärningsmännen så gott det bara går.
Polisen har sedan länge gått kulturmarxisternas ärenden, och kommer fortsätta att putsa siffrorna i statistiken. Brott begångna av mångkulturella människor mot etniska svenskar har en tendens att hamna under stolen, slarvas med eller rent av glömmas bort. När det väl händer att förhållanden är de omvända skys ofta inga medel med att ta fast en svensk gm. Statistiken måste hållas politiskt ren så lång det bara går. "Högern" får inte gynnas under några omständigheter.

Den verkliga brottsstatistiken kommer nog pöbeln aldrig få se...
Citera
2020-05-13, 20:40
Medlem
KnasTramss avatar
Vad hände med bilen, "Kugan", där Wilmas blod har hittats? Polisen tjatar om den i flera förhör med MGM's föräldrar (s. 652 m.m.). Även omnämnd i förhör med MGM (s. 884).
Citera
2020-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Han verkar ha gömt sig när folk ringer och plingar på. Synd att polisen inte per omgående, efter första rapporten, gjorde en husrannsakan. Kanske tagit honom med kniven i hand i duschen? Då hade familj och vänner kunna begrava mer än ett huvud...
Och hade grannarna haft lite råg i ryggen och ringt polisen hade Wilma kanske varit i livet. I annat fall fall hade föräldrarna haft en kropp att begrava. Svenska flatheten alltså....
Citera
2020-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Vilken sida i fupen? mvh
Börjar 250... men jag varnar dig det är obehagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto