Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Om KP tänker presentera SE som lösningen, så är rimligen hans tal om ev. åtal en dimridå. SE och vapensamlaren är döda och vem skulle då åtalas?
Sedan vet jag inte vilka bevis mot SE som ens hypotetiskt skulle kunna finnas och som skulle kunna leda till ett bildligt åtal. Att t.ex.leta i ett hus som SE sålde för 20 (!) år sedan... vad i hela friden skulle det bevisa? Om jag sitter på mordvapnet så kan jag ju planterat det eller ammunition på husets vind vid lämplig tidpunkt efter Filters reportage 2018. Eller ännu tidigare, kombinerat med anonyma tips till TP. Han hugger direkt. och dödman får skulden, perfekt.
Det enda jag kan komma på är ett klädesplagg med SEs DNA och spår från brottsplatsen, krutrester eller ännu hellre blod. Men vem spar en >34 år gammal rock från någon som dog för 20 år sedan?
Vad tänker ni andra om ev. bevisning?
Jag tror faktiskt att KP gjort en del feldrag. Han råkade glipa lite på en fråga, säkert utan eftertänksamhet, och eftersom KP är en noggrann, och samvetsgrann person, så vet han att han inte kan backa nu. Han gör så gott han kan, men under ytan skaver säkert skorna en aning.
Han kommer att presentera tekniska bevis, som enligt polisens regler är allmängiltiga, men för oss andra tunna, lösa och luddiga.
Ju mer jag läser, desto säkrare blir jag på att Skandiamannen kommer på något sätt skuldbeläggas för mordet, säkert i komplott med Skandiahusets ägare, vad han nu heter, Arvid/Alvar Ehnercrona eller vad det var.