2020-05-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tippar på att hon hävt ur sig att hon skulle ta livet av sig. Det är nog vad som avses om man läser resten av texten där A mamma I berättar om Wilma.

I vittnesförhöret med H*nna är det typ överallt, nästan svårt att se vad dom pratar om (sid 641 FUP)
Citera
2020-05-13, 19:56
Medlem
Bambambis avatar
Läste förhöret med Emelie och inser hur fel, fel fel jag hade ang hennes ex 🤦🏼‍♀️
Så ja, ni som beskrev motsatsen..jag erkänner att jag hade fel.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Sant! Titta bara på våra importerade pensionsräddare hur de uppfostrar de sina att hata tidigt och leva utanför systemen. Kusingifte etc. I dessa kulturer får männen all makt och koranen är lag. Uppfortringen börjar vid 5-6-årsåldern med slöjor och skit och där fungerar det. Vi borde uppfostra (svenska) flickebarn på lika hårt för att undvika fler Wilmor....
Har inte du hamnat i lite fel tråd? Detta handlar om mordet på Wilma. Dina åsikter om invandrare är inte relevanta i detta ämne utan det finns andra trådar på forumet du kan uppsöka med likasinnade. Dina inlägg är OT.

On Topic: Jag tror att han skött städningen själv. Undrar varför han var smutsig när polisen hittade honom utmed vägen och varför Wilmas pappa såg lera på golvet när han tittade genom brevlådan. Tyder väl på att han varit ute och grävt? Kan han varit och grävt en grav den 14 som han senare återvände till med kroppen? Borde ju då vara i trakterna runt Ljungskile gissar jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
I vittnesförhöret med H*nna är det typ överallt, nästan svårt att se vad dom pratar om (sid 641 FUP)

Ja det handlar om sekretess vilket i sig inte har med detta mord att göra utan mer om W liv och man skyddar henne och hennes anhöriga.
Citera
2020-05-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja det handlar om sekretess vilket i sig inte har med detta mord att göra utan mer om W liv och man skyddar henne och hennes anhöriga.

ja, så klart. Bra att dom gör så.
Citera
2020-05-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
"Man kan inte göra allt på en gång, då börjar man slarva." Skriver du här, menar du att de har försökt göra "allt på en gång" eller varför har de SLARVAT så in i norden!??? De hittar blodstänk, fingeravtryck, mm. men inte ett huvud i garderoben i väskan som har blod synligt ovanpå?
Nej, likhundar finns inte i Sverige (?) utan det kommer fr. Tyskland som sen hittar W.
Om detta kallas noggrannt polisarbete så är det värre än skandal, det kallar jag för katastrof.
Bästa taggiga kaktus. Man letade överhuvudtaget inte efter huvud. Se min tidigare sidhänvisning för att se deras logg exakt vad de gjorde dag för dag. Man skaffade bevis på att ett grovt brott begåtts. Nu är jag inte polisens talesman och kan inte förklara men de letade efter en hel kropp som inte hittades i bostaden, utan finns fortfarande nån annanstans. Utan tillhörande huvud.

Men läs gärna loggen där man beskrev hur man gjorde med brottsplatsundersökningen.

Helt fantastiskt hur folk sparkar på polisen. De har gjort ett fantastiskt jobb, och överlever Tishko, vilket vi verkligen skall hoppas, så skall han lagföras, och stoppas in i finkan samt förhoppningsvis är det något ljus som kommer på att slänga nyckeln också.
Citera
2020-05-13, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Någon som vet vad det var för händelse som skedde mellan Wilma och snubben innan han försökte åka till USA? Otrohet från Wilmas sida? Det stod efter maskningen någonstans att wilma ville skrämma honom. Sen nyfiken på vad det var för händelse under Wilmas barndom som blivit maskat som hennes morsa hade något med att göra. Verkar verkligen som en toppen förälder.

Menar du på sida 634 i FUP?
(FUP: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart. )
Läs längre ner på sidan så ser du att det står om Wilmas självmordsförsök, vilket troligen var vad hon gjorde för att skrämma Tishko. Men det kan ha varit något annat hon gjorde för att skrämma honom, svårt att veta när det är maskat.

Och sen på sida 638:

"Vilma var kontrollerad av Tishko. Hon var väldigt kär i honom men han var kontrollerande.
Hon skall en gång ha gjort ett självmordsförsök genom att hänga sig på vinden, detta var
enligt Vilma mest för att Tishko skulle förstå hur mycket hon älskar honom efter att hon gjort
slut."

Läs också på sida 519 så står det om något som Wilma har gjort för att visa att hon älskade Tishko, och som hon, Tishko och hennes pappa sedan pratade om, och då lugnade sig situationen. Vad hon gjorde är också maskat.

Läs också på sida 485 och 487 vittnesmål om att en kvinna var på balkongen i Tishkos lägenhet, den förmodade kvällen hon dog.
Kan hon ha hoppat från balkongen eller blivit utkastad, och sen upphämtad av Tishko igen, utan att någon märkte eftersom det var mörkt och sent på kvällen?
Tjocka kläder kan ha hindrat yttre skador och därav avsaknad av blodspår på gatan och trappan.

Eller kanske hon bara hotade med att hoppa, eller försökte fly från Tishko och sen sprang in igen?
Senast redigerad av vemsa 2020-05-13 kl. 20:07.
Citera
2020-05-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/npo8m9

re-upload
Citera
2020-05-13, 20:01
Medlem
Citat:
ja, så klart. Bra att dom gör så.

Ja med tanke på diverse spekulationer och skuldbeläggande mot hennes föräldrar är det väldigt bra. Man kan också dra felaktiga slutsatser vilket bara skadar familjen och brottsoffret , och det har ju ingenting med mordet i sak att göra.
Citera
2020-05-13, 20:02
Medlem
Citat:
Vittnesuppgifter från A*ba( FUP)

Jag har tänkt på hur Tishko skulle tänka om han har gjort något. Tishko är en sådan person
som man frågar om råd, han är påläst. Om han har gjort något tror jag att han har tänkt på
små detaljer. Han är en sådan person med mycket tankar och som vet hur han skall göra
saker, även om han inte har gjort det förut.

Det rimmar så dåligt med hur otroligt gristigt det var i lägenheten samt huvudet i en väska i garderoben..
Det är väl i linje med en person med tvångsmässiga drag som har stenkoll på allt ända tills han en dag krackelerar.
Citera
2020-05-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Har inte du hamnat i lite fel tråd? Detta handlar om mordet på Wilma. Dina åsikter om invandrare är inte relevanta i detta ämne utan det finns andra trådar på forumet du kan uppsöka med likasinnade. Dina inlägg är OT.

On Topic: Jag tror att han skött städningen själv. Undrar varför han var smutsig när polisen hittade honom utmed vägen och varför Wilmas pappa såg lera på golvet när han tittade genom brevlådan. Tyder väl på att han varit ute och grävt? Kan han varit och grävt en grav den 14 som han senare återvände till med kroppen? Borde ju då vara i trakterna runt Ljungskile gissar jag

Vad får dig att tro just Ljungskile?
Citera
2020-05-13, 20:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Varför mördade blatten Wilma? Kände de varandra?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-05-13 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in