2020-05-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Glömde han huvudet och vågade inte lämna lägenheten med det senare för han visste att polisen spanade på honom?

Det tror jag med.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Advokaten säger att han inte gjort detta.. "kanske ingen gjort detta"... som hon sa på tv4 nyheterna nyss

(placerat huvudet alltså)

Måste vara ett svårt gig. Veta med 100% sannolikhet att ens klient gjort detta hemska. Men ändå försöka försvara. Att det var någon annan! Men det hör ju till jobbet som advokat.
Citera
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du är så vänlig och läser redovisningen i fupen så får du klart för dig EXAKT hur man arbetade med alla undersökningar. Jag hänvisar dig vänligt till fupens sida nr 291 och 292. Man kan inte göra allt på en gång, då börjar man slarva. Och slarviga undersökningar och husrannsakningar vill vi inte veta av mer.

Men 9 dagar?? Allvarligt. Det ska väl inte ta 9 dagar att öppna en väska när man letar efter nån? sid 215 i FUP

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-05-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Men 9 dagar?? Allvarligt. Det ska väl inte ta 9 dagar att öppna en väska när man letar efter nån? sid 215 i FUP

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Jag tror inte det är så bråttom ärligt talat, man öppnade alla dörrar. Att ett huvud ligger dolt i en väska, som inte börjat lukta eller läcka, är inte lätt att veta. Men jag förstår att alla som slår sig för pannan rasar. Det gjorde jag också. Tills jag läste fupen och började begripa hur de arbetat.

Först nio dagar senare påträffades kroppsdelen som är avgörande för utredningen.

– Man letade helt enkelt inte efter det, säger åklagare Jim Westerberg.
Citera
2020-05-13, 19:25
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Jag tror inte det är så bråttom ärligt talat, man öppnade alla dörrar. Att ett huvud ligger dolt i en väska, som inte börjat lukta eller läcka, är inte lätt att veta. Men jag förstår att alla som slår sig för pannan rasar. Det gjorde jag också. Tills jag läste fupen och började begripa hur de arbetat.

OK. Var i FUPen står det om den metoden att INTE utföra ordentlig husrannsakan förrän stanken kommer? 9 dagar. Den metoden vill jag ju inte att polisen skall använda om nån nära och kär till mig skulle försvinna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Det tror jag med.

Finns åtminstone lite logik i det förfarandet. Nåja, vi lär väl aldrig få veta. tror han tar livet av sig snart.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Tänkbart scenario?

Grannar har hört skrik vid 18-19 tiden. När skriken avtar är Wilma förmodligen död, ihjälslagen. Tishko får panik, åker iväg för att köpa knark. Går på E6 och blir upplockad av polis och körs hem. Väl hemma styckar han kroppen och gör sig av med den. Han kunde inte jobba den 15:e och det var väl säkert pga han var tvungen att städa bort allt blod.
Citera
2020-05-13, 19:26
Medlem
Browndawgs avatar
Han har förmodligen fulla restriktioner? Funderar om han ens vet något om viruset i världen. Undra om hans psykiska tillstånd mäktar med även den nyheten. Om han råkas läsa någon löpsedel på sjukhuset eller liknande.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Men ändå? Ska fan inte ta sådan tid. Om så handlar det om brist på resurser vilket är illa nog. Denna långsamhet har ju gett försvaret en onödig öppning. Vilket förmodligen inte kommer funka men ändå? Slarvigt!
Citera
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Han är inte dummare än att han vet att han kommer lindrigare undan om han kan klassas som psykiskt sjuk. Tror det är spel för galleriet, likaså hans skytteltrafik till sjukhuset nu under häktningen.

Det skulle jag vilja tro men i ärlighetens namn är det väldigt svårt att lura till sig en diagnos under §7 och som jag förstår så blev utfallet där att han kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
OK. Var i FUPen står det om den metoden att INTE utföra ordentlig husrannsakan förrän stanken kommer? 9 dagar. Den metoden vill jag ju inte att polisen skall använda om nån nära och kär till mig skulle försvinna...
Dom letade helt enkelt inte efter ett huvud. De sökte efter bevis att ett brott begåtts. Och det hittade man. De flesta skulle nog tänka sig att om man inte hittar en hel kropp så inte fan hittar man ett huvud i en väska i en garderob. Det är människor och inget brott är det andra likt.
Citera
Medlem
SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/npo8m9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in