2020-05-13, 19:33
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tegnell ” – Det finns inga kända fall av covid-19 som uppstått på flyg i Europa.”

Är mannen sjuk på allvar? Om det sprids mellan människor så sprider det väl så väl som hemma, på äldreboenden, på sjukhus, i hissar, på restauranger OCH PÅ FLYGPLAN. Han är så jävla flockimmunitet besatt att han gör allt för att alla skall bli som han tror immuna, men ärligt talat finns det inga bevis för det heller hittills.

99,99% av alla fall av Covid-19 har inte smittspårats, så blir svårt att veta hur och var varje smittad person smittats. Han verkar galen på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du måste vara helt pantad om du inte inser att Olsen besitter betydligt mer kunskap inom området och intelligens nog att vara försiktig i en totalt okänd situation.
På vilket sätt har hans resonemang fel menar du? Titta på vad han säger innan du kommenterar.

Jag har lyssnat mycket på honom.

En alarmist som går på känslor och inte vetenskap. Det är väl därför han heller aldrig blir det han kanske vill bli...

Kunskap har han säkert men han gissar hej vilt baserade på sina egna känslor istället för att gå på vetenskapliga rapporter och fakta. En dålig egenskap.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLqjMR/tegnell-om-flygbolagens-krav-pa-munskydd-forstar-det-inte

Och hur vet han det? Det är väl inte så att folk som eventuellt blir smittade under själva flygresan blir sjuka direkt...
Citera
2020-05-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Nyss släpptes dom första resultaten från spaniens jätte-studie gällande antikroppar bland befolkningen. 60.000 testade (fördelat på 36.000 hushåll enligt någon statistisk modell) från två veckor tillbaka. 5% visar positivt för antikroppar. Om man tittar regionalt så är det 11,3% i Madrid och 7,1% i Barcelona. Dom värst drabbade regionerna.

Dom kommer fortsätta att testa löpande.

Länk till artikel på El País (spanska)

Känns som rätt höga siffror i framförallt Madrid så för Stockholms del bådar det ju gott iallafall.
Citera
2020-05-13, 19:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Apropå Munskydd, nu säger superhjälten Tegnell

Citat:
.Det finns inga kända fall av covid-19 som uppstått på flyg i Europa.

Om några månader framåt så är han ute och cyklar igen som vanligt, med sina uttalanden, som visar sig att vara fel igen som vanligt......

The Superhero from Sweden haha....
Citera
2020-05-13, 19:35
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara nyfiken.
Menar du att länder som inte har ett centralt befolkningsregister då inte kan räkna sina döda?
Hur funkar den "logiken"?

"Kolla här är en döing men han kan vi inte räkna för vi har ingen central databas""
Typ så?

Jag har aldrig hävdat att jag är någon expert på världens alla befolkningsregister eller avsaknad därav, men om man spekulerar i frågan så rapporteras det troligtvis lokalt och för att sedan slussas vidare om det finns någon central myndighet som hanterar den typen av uppgifter. De fördröjningar som man då ser handlar snarare om månader eller kanske år till skillnad från i Sverige där det rör sig om veckor i värsta fall.
Citera
2020-05-13, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det var minst sagt en extrem mängd svammel för att komma fram till kontentan att du upplevde min kommentar som respektlös. Men ja, min respekt för viruset har minskat i takt med att pandemin, om än dödlig och icke än över, inte på långa vägar blivit så extrem som jag och många andra befarade i Januari/feb. Jag tror genuint att social distansering, att skydda äldre genom att testa vårdpersonal, samt att tvätta händerna hade räckt i majoriteten av nationerna för att hålla smittspridningen på en acceptabel nivå. Nedstängning var bara ren och skär hysteri. Och bieffekten av denna hysteri kommer vi få leva med extremt länge.

Hoppar över dina första meningar för att komma fram till kontentan.

Jag tror inte för ett ögonblick att det Sverige har gjort räcker. Och ditt påstående att massor med länder har stängt ned i ren panik var hysteri. Bieffekterna, som du kallar det, tror jag inte du har koll på - gissningar räknas inte. Det är detta som jag blir upprörd över - ta inte åt dig!

Ingen jäkel vet, men tycka ska man. Dagens idioter tycker att det är en rättighet att TYCKA, även fast man inte vet ett skit. Man behöver inte ha någon kunskap eller substans - just TYCKANDET är huvudsaken! Utbildning och kunskap är fullständigt underordnat.
Citera
2020-05-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Han är förmodligen en globalist och feminist.

Den som motverkar lockdown för att det är ojämlikt samt att beräkna att fler skulle dö av att va hemma 4-6 veckor och ha på sig ansiktsmask än de 20 000 man beräknar dö i corona för att man inte gör något- är isf den känslostyrda. Inte Björn för att han säger som det är.
Citera
2020-05-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Nyss släpptes dom första resultaten från spaniens jätte-studie gällande antikroppar bland befolkningen. 60.000 testade (fördelat på 36.000 hushåll enligt någon statistisk modell) från två veckor tillbaka. 5% visar positivt för antikroppar. Om man tittar regionalt så är det 11,3% i Madrid och 7,1% i Barcelona. Dom värst drabbade regionerna.

Dom kommer fortsätta att testa löpande.

Länk till artikel på El País (spanska)

Intressant. Ligger i linje med vad man hörde från Italien, Frankrike förut också, ett tag tillbaka, att det var lägre än förväntat på antikroppsproverna.
Citera
2020-05-13, 19:37
Medlem
Wajis avatar
Svångremmen åt massmördaren Tegnell börjar dras åt. Han sågar munskydd och nu tvingar företag och myndigheter i andra länder tvång på det.
Tegnell gör bara fel just nu och frågan är hur många döda han ska på sitt samvete innan han får gå

Skönt att länder som Norge som öppnat har en död 1 idag. Finland fick 9 st med sin eftersläpningar och Danmark 6 st. Tyskland hade 54 och där ska det bli spännande att följa.

Men Sverige med sina 147 ligger idag topp 7 i världen på döda rapporterade. Sverige ligger i toppen i alla listor sedan slutet av mars. Men det är bara i Sverige man säger att det sjunker

Usch vad less jag är på detta. Undra om Sverige kommer tvingas stänga ner trots allt för man gjort så mycket fel? Men för mycket prestige.
Citera
2020-05-13, 19:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag svarar som dig. Alla är globalister och feminister. Även Olsen.

Det är liksom svaret på allt.

Ok.

Du har inget vettigt svar alltså.
Citera
2020-05-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Alla som har varit mot ytterligare restriktioner är moraliskt ansvariga för 1000-tals döda. Regeringen och FHM hade aldrig kunnat genomföra det svenska experimentet utan det stöd de fick från svenska folket. Folk har satt sina cafébesök före människoliv. Alla ni som försvarar den här massdöden på den här tråden borde skämmas, men det kommer ni förstås inte att göra.

Egentligen, ironiskt nog, har jag mer respekt för Tegnell och Löfven än för dolda förnekare.
Tegnell och Löfven visas på tv. Jag kan önska honom det värsta man kan önska nån.
Men de är åtmisntone där. Vi vet vem de är och hur de ser ut och vad de heter.
De som gömmer sej här är egentligen ännu värre, då de är bakom en skärm och man kommer aldrig få veta hur de ser ut. Hoppas bara spöken gör hemmabesök hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in