2020-05-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Sista kända telefonsamtalet gick till hennes mamma.

”Hon behövde låna pengar till tandläkaren” berättar mamman i förhör.

17-åringar har väl gratis tandvård?
Ja det har dom tom 20 år . Hon drog väl en rövare för mamman och chansade att hon kanske inte höll reda på detta ? En dålig lögn isåfall
Citera
2020-05-13, 19:12
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Helt jävla otroligt, svensk polis alltså

Alltså. Jag fattar inte. När det hetsades som mest kring detta så spärrar de av lägenheten. Hela västsverige letar efter flickan och hoppas. Men det tar alltså 9 (!?!!) dagar från att de spärrar av lägenheten tills dess de öppnar en väska som legat där hela tiden med flickstackarns huvud. Är det verkligen så polisen arbetar??

sid 215 i FUP:

Citat:
Plats och tider för undersökningen: Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla.
Undersökningstillfällen 2019
19 november kl.13.20–18.15 Spårsäkring vardagsrum.
20 november kl. 13.00–17.00 Spårsäkring övr. lägenhet.
28 november kl. 11.30–18.05 Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.

Dessutom mycket konstigt att han (de?) ansträngt sig så jävla mycket att göra sig av med kroppen och alla mödor med att städa upp..... Men att torka blod från väggar och elkontakter och vitrinskåp har inte gjorts.

Hoppas blatten lider i fängelset.....Verkar vara en jävla störd individ. FUPen rätt "intressant" med alla blattenamn och inshallah och skit. Islam är fan ta mig den sjukaste ideologin som finns. Ett avsnitt i FUPen där Wilma undrat till någon (systern?) om det är normalt att vilja ha strypsex på en kyrkogård....
Senast redigerad av Pusselhelvete 2020-05-13 kl. 19:16.
Citera
2020-05-13, 19:13
Medlem
Glömde han huvudet och vågade inte lämna lägenheten med det senare för han visste att polisen spanade på honom?
Citera
2020-05-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ange gärna sida i förhör, det underlättar för oss alla 👍🏻

sid 641-642
706
de nämner det lite i olika föhör, men detta var det jag kunde hitta nu iallfall. Som sagt jag kanske misstolkar, men får bara en konstig känsla

Ja jag instämmer. Hon har blivit utsatt.
Det är svårt att tolka det på annat sätt.

Inte konstigt att hon var så rotlös och trygghetstörstande.
Nu förstår jag den konstiga familjedynaniken.
Och den starka bindningen till T och var så formbar.
Att hon knöt an och öppnade sig för hans familj.

Hon var inte välkommen att bo hos sin biologisk mamma eftersom styvpappan inte ville ha henne där.
Hon ville inte bo hos sin biologiska pappa pga av någon form av övergrepp under uppväxten.
Hon kunde inte hos systern pga av dennas kompicerade relation med ett våldsamt ex.
Och T hotade med att kasta ut henne när hon inte lydde.
Då hade hon ingenstans att ta vägen.

Hon var 17 år.
Det var många som svek henne, däribland några av hennes närmaste.
Stackars lilla rotlösa tös

Exakt dessa tankarna fick jag också.. Så himla synd om henne, men om det stämmer att pappan utnyttjat henne så måste ju polisen göra ngt åt det? Det är ju inte bara en person som nämner det tänker jag..
Citera
2020-05-13, 19:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DÄR håller jag med dig. Förutom att han var kontrollerande så ville han att han skulle uppfylla varenda suka sexfantasi han haft i sitt äckliga liv. Och även det skulle han kontrollera. Han har säkert våldtagit henne också ett antal gånger. Hon var så jäkla ung, HUR skall hon veta vad som är normalt. Stackars unge.

Men att spermafläckar finns - inget att hänga upp sig på. Fast hade jag velat avsätta sperma nånstans så hade jag tagit bort överkastet åtminstone. Men de har säkert hamnat ovanpå ibland.
Att det var hemskt och vidrigt detta fallet förstod jag men detta är sjukare än sjukt.
Att folk fortfarande är lika tröga och tror det är konspiration.
Fyfan! 😤😭
Citera
2020-05-13, 19:16
Medlem
Jag förstår inte hennes föräldrar. Låta en 17-åring vara tillsammans med en haschrökande idiot. Alla varningssignaler fanns ju!!!
Citera
2020-05-13, 19:16
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/darfor-inriktades-sokinsatsen-mot-ljungskile

Citat:
Därför inriktades sökinsatsen mot Ljungskile

Sent på kvällen, dagen då Wilma sist sågs i livet fick polisen flera larmsamtal från bilister på E6 i Ljungskile. Samtliga hade sett en person som gick på motorvägen i riktning mot Uddevalla. Senare blev detta orsaken till en massiv sökinsats i området.

...

Mellan Ljungskilemotet och Lerbomotet hittade patrullen honom. En av poliserna frågade om han inte var rädd för att bli ihjälkörd.

Då följde en berättelse om att mannen varit på väg till Göteborg med tåg men ändrat sig och hoppat av i Ljungskile. Sedan ska han ha missat ett tåg och därför bestämt sig för att gå hem till Uddevalla igen.

Patrullen körde honom hem och i en avrapportering nämns bland annat att patrullen reagerade på att mannen betedde sig märkligt och att han haft lerfläckar på jackan.

Morgonen efter fick den aktuella polismannen höra av en kollega att mannen de kört var pojkvän till en flicka som anmälts försvunnen.

”Jag fick då en dålig magkänsla och började lägga ihop 1 + 1”, skriver polismannen i sin rapport.

Nu bekräftar polisen att det var denna händelse som gjorde att en omfattande sökinsats drog igång i Ljungskiletrakten några dagar senare.

...

Senare stod det dock klart att pojkvännen hade tagit tåget till Ljungskile, utan att ha haft något ”stort” med sig. Inte heller gav sökningarna några resultat alls.

– Vi vet faktiskt inte vad han gjorde i Ljungskile. Vi har bara hans egen berättelse, säger Sten-Rune Timmersjö.
Citera
2020-05-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Ja helt otroligt.

Vid en husrannsakan missas en väska med ett huvud i.

Något stämmer inte..
Om du är så vänlig och läser redovisningen i fupen så får du klart för dig EXAKT hur man arbetade med alla undersökningar. Jag hänvisar dig vänligt till fupens sida nr 291 och 292. Man kan inte göra allt på en gång, då börjar man slarva. Och slarviga undersökningar och husrannsakningar vill vi inte veta av mer.
Citera
2020-05-13, 19:18
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Glömde han huvudet och vågade inte lämna lägenheten med det senare för han visste att polisen spanade på honom?

Förmodligen nån psychoidé om att ha trofé eller minnen att förlusta sig med....blattejävel.
Citera
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boskapsgarden
vad jag fruktar är att babben kommer att bli friad och få en massa skadestånd på kuppen
Inte en chans, han är helt rökt.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Är det bara jag som reagerade på det här?

Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han har druckit mycket vatten.

Efter att ha läst snabbt igenom inledande förhöret med GM misstänker jag att han lider utav någon form av psykisk störning.

Han är inte dummare än att han vet att han kommer lindrigare undan om han kan klassas som psykiskt sjuk. Tror det är spel för galleriet, likaså hans skytteltrafik till sjukhuset nu under häktningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Om vi tar o fokuserar på kroppen! Finns det något i FUP som kan ge oss en aning om möjliga platser han kan ha dumpat resten?

Nej tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in