2020-05-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Damen er borte, på ene eller andre måten, og noen må ha gjort "det".
Jeg har inntrykk av at noen er villig til å gjøre hva som helst for penger.
Du har rett.
Eventuelt kan kanskje to eller flere ha planlagt og utført forbrytelsen ut i fra forskjellige motiv:
Der en eller fleres motiv ev var å få løsepenger og et ev ønske om Monerokrakk,
mens motivet hos den/de andre ev var ønske om at AE skulle dø.
Citera
2020-05-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han betalte med politiets velsignelse sto det.

Det var TH, eventuelt i samråd med familien, som bestemte at løsepenger skulle betales. Stikk i strid med politiets råd, sa Brøske.

Politiet anbefaler aldri å betale løsepenger.

Men da TH hadde bestemt at det skulle betales, bisto politiet med dokumentasjon av betalingen og forsøkte å spore betalingen, i et internasjonalt politisamarbeid.
Citera
2020-05-13, 18:40
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?

Jeg har lest meg opp på alt Winger har funnet og gjort, men er skapt slik at jeg har vanskelig for å tro på «slikt». Respekterer de som har lettere for det.
Likevel: Jeg håper politiet har fulgt opp kontakter TH har hatt av politisk karakter. At det var sterke krefter i sving i flyplassaken feks., har du helt rett i.
Har såvidt begynt å nøste i hva slags politiske kontakter TH kunne ha hatt, dessverre har jeg ikke hatt tid til å bruke så mye tid på det.
Ser noen snakket om koblinger til lokale politikere fra Ap i 2004, feks.
Citera
2020-05-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett.
Eventuelt kan kanskje to eller flere ha planlagt og utført forbrytelsen ut i fra forskjellige motiv:
Der en eller fleres motiv ev var å få løsepenger og et ev ønske om Monerokrakk,
mens motivet hos den/de andre ev var ønske om at AE skulle dø.
Tenker du da uten at TH er involvert ?
Citera
2020-05-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Sikker på at det ikke er du som har tunnellsyn ?

Der sa du det. Politiet har faktisk jobbet for fullt i over 6 mnd med kidnappingshypotesen. Men landet stadig på at den var falsk. Så mange eksperter fra inn- og utland som har gransket både åsted, trusselbrev og digital plattform. Man skulle nesten tro at politiet kviet seg for sannheten som åpenbarte seg. Men til slutt endret de hypotese. Og nå beskyldes de for tunnelsyn....
Citera
2020-05-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Tenker du da uten at TH er involvert ?
Ja jeg tenker at det motiv-scenarioet jeg beskrev, kan ev ha vært uten at TH var involvert eller kan ev ha vært med TH involvert.
Citera
2020-05-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Der sa du det. Politiet har faktisk jobbet for fullt i over 6 mnd med kidnappingshypotesen. Men landet stadig på at den var falsk. Så mange eksperter fra inn- og utland som har gransket både åsted, trusselbrev og digital plattform. Man skulle nesten tro at politiet kviet seg for sannheten som åpenbarte seg. Men til slutt endret de hypotese. Og nå beskyldes de for tunnelsyn....

Politiet har nok hatt alle muligheter åpen fra dag 1, og etterforsket bredt. De har selvfølgelig offisielt etterforsket kidnapping, men har etterforsket bredt fra dag 1.
Citera
2020-05-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er jeg åpenbart ikke enig i.

Når offerets ektefelle er milljardær, så vil et økonomisk motiv alltid være til stede - det samme gjelder hevn (jeg er ikke enig med de som mener at i et slikt tilfelle så ville TH heller blitt drept/kidnappet - jeg mener at hevnen er mer inngripende hvis fiendens kjære blir rammet) eller dekke over annen kriminell handling (Det ble avsagt dom i Pareto-saken samme dag AEH forsvant, så det kan kanskje ha vært et signal/trussel til andre som var involvert i den saken - TH var én av partene). Misunnelse og galskap er jo også mulig.

Noen har blitt 1 million euro rikere, hvis man ikke tror at TH har betalt pengene til seg selv, med Kripos som vitne.

Vanskelig å si når man ikke har fasit.

Noen vil tenke at fristelsen er for stor til å lure til seg penger når en milliardær bor i et hus uten en hel masse alarmer og kameraer, i mange land ville det vært komplett umulig uten å bli utsatt for en pengeinnkreving. Pareto Securities må punge ut 89,2 millioner - det er mye penger ! hevn kan være et motiv, innkassere penger fordi man trenger det til utvinnig av Bitcoin et annet, eller kun det at man vil ha x antall millioner.. Noen lokale kjeltringer som visste om den manglende sikkerheten hjemme hos TH kan være en av disse, eller noen andre han har hatt business med som har oppdaget dette.
Citera
2020-05-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Politiet har nok hatt alle muligheter åpen fra dag 1, og etterforsket bredt. De har selvfølgelig offisielt etterforsket kidnapping, men har etterforsket bredt fra dag 1.

Første 10 ukene var ikke veldig bredt tror jeg. Da gikk det mest i kidnapping.
Men så tror jeg noe endret seg på nyåret, sporene ledet mer og mer mot at dette var et konstruert åsted, og en "staging". Da hadde eksperter fra bla FBI vært inne i bildet. De har i alle fall ikke hatt tunnelsyn. Nå er også motivet på plass.
Den som har drept AE må ha noe med denne JTU å gjøre. Han kan de knytte direkte opp mot trusselbrevet. Problemet med bevisene, og bildet de har, er at TH har alibi. tilsynelatende.
Det snakkes om minst en medvirker til. En i nær relasjon, en de har fått DNA fra, og som er avhørt ganske grundig. Tipper han er avhørt mer enn en gang. Og det kan virke som det både er noe med en bil, leiebil, og noe med mangel på alibi, som han "husket" feil.
Citera
2020-05-13, 18:58
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?

Kanskje setningen skulle være "endringer i sivilstatus?"
Citera
2020-05-13, 19:00
Medlem
"Politiadvokat Haris Hrenovica vil ikke si noe om bevisene i saken mot Tom Hagen (70). Han opplyser likevel at de mener Hagen har motiv i saken."

https://www.tv2.no/nyheter/11447256/

"Særdeles godt planlagt".
https://www.vgtv.no/video/196889/loerenskog-saken-aner-ikke-hvor-dette-vil-ende
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 19:02.
Citera
2020-05-13, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Jeg har lest meg opp på alt Winger har funnet og gjort, men er skapt slik at jeg har vanskelig for å tro på «slikt». Respekterer de som har lettere for det.
Likevel: Jeg håper politiet har fulgt opp kontakter TH har hatt av politisk karakter. At det var sterke krefter i sving i flyplassaken feks., har du helt rett i.
Har såvidt begynt å nøste i hva slags politiske kontakter TH kunne ha hatt, dessverre har jeg ikke hatt tid til å bruke så mye tid på det.
Ser noen snakket om koblinger til lokale politikere fra Ap i 2004, feks.

Håper de har gransket alle hans kontakter. Mener bestemt at han har noe forbindelse med AP-folk, og det var jo nettopp AP som jobbet så sterkt for å få flyplassen til Gardermoen i stedet for Hurum. Men dette er vel det som kalles konspirasjonsteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in