2020-05-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror det er noe muffens med 09.10 sms og 09.14. Har sett på dette med nye øyne. Da må AE ha blitt drept etter samtalen 08.56 og før 09.05 Men det forutsetter to lojale "medvirkere". Politet har sagt at de hadde en liste med moduskandidater som de har lagt bort. Det sier oss kanskje at dette ikke er snakk om proffe folk. Men lojale. Og som kanskje har DNA som naturlig hører til åstedet. Trist hvis det er slik. Men det vi har å gå utifra nå, peker i den retningen. Håper det kommer mer snart.

Det var ett äktenskap på väg att ta slut. Turbulent. Jag undrar fortfarande vad för slags relation Tom Hagen har till sin kontordame. Jag kan inte tänka mig att han inte har en "dame". Det vore ytterst ovanligt för en man som honom.
Citera
2020-05-13, 16:59
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Begge døtrene har initialene HHB, den ene H*nna H*gen Br*w, den andre H*dda H*gen, etternavnet husker jeg ikke.

H*edda H*agen B*erent*sen
Citera
2020-05-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var ett äktenskap på väg att ta slut. Turbulent. Jag undrar fortfarande vad för slags relation Tom Hagen har till sin kontordame. Jag kan inte tänka mig att han inte har en "dame". Det vore ytterst ovanligt för en man som honom.

"Turbulensen", som er et snilt ord, ligger for det meste tilbake i tid. Det ble ordnet opp i på et vis, ektepakten sier sitt, og de har levd sammen, meget ulikt stilt. Jeg tror det kom som en overraskelse på TH at hans kone på sine eldre dager ville leve på egne premisser. Jeg tror noe skjedde i 2017, mot 2018. Kanskje den gamle hunden døde. Ensomheten meldte seg. Hun fikk tilgang på egne penger via pensjon. De nærmet seg 50 år sammen, 70 år i alder, mange runde tall. Runde tall kan provosere fram tanker. Og kriser. TH er ikke en mann som liker endringer. En ny dame er ikke på tale. Vil ikke tro han er interessert i sånt engang. Men dette er bare mine tanker.
Citera
2020-05-13, 17:07
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Advokaten representerer dødsboet til AEH.

AEHs bistandsadvokat kan nå hente legitimitet i en del informasjon som er gjengitt fra etterforskningen.

Både barna og TH selv bekrefter at ekteparet hadde et "turbulent" forhold. Som sannsynligvis er en omskriving av sterke konflikter, og muligens vold, med AEH som utsatt part.

Nettlogger viser at AEH har søkt etter ny bolig i tiden før hun forsvant. Pluss innmelding på facebook-side vedrørende bolig 8. mars 2018.

Pluss vitneutsagn om at AEH snakket om skilsmisse.

Pluss ektepaktene. Som mange mener er så skjeve at retten vil sette de til side. Og som også beviser at AEH har levd med økonomisk undertrykking ihvertfall siden 1993. Slik undertrykking faller inn under definisjonen av vold i nære relasjoner.

Pluss at TH nå er mistenkt og er siktet for drap på AEH. Politiet mener motivet er økonomisk. Det skal ikke være lønnsomt å drepe. Hvis TH blir dømt for drapet på AEH, skal fellesboet gjøres opp per 31.10.2018, som er AEHs antatte dødstidspunkt.

Ja, AEHs bistandsadvokat har hendene fulle for øyeblikket.

I tillegg kan bidra til at politiet får fortsette ransakingene som har til hensikt å finne AEH.

Å kalle det et dødsbo er vel litt VEL drøyt? Man antar at hun er drept, men hun er vel ikke erklært død av retten i mangel på et lik? Syns du burde omformulere deg litt. Selvom alle antar, så er det fortsatt ikke bevist.
Citera
2020-05-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Husker det samme som deg, Karamellis. For de som trenger ytterligere bekreftelse, er det bare å søke i tråden.

Good! 👍🙂
Citera
2020-05-13, 17:15
Medlem
Du kan jo huske hva du vil, hva har det å si? Siste helt sikre livstegn var en samtale 09:14 med et familiemedlem.
Citera
2020-05-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Du kan jo huske hva du vil, hva har det å si? Siste helt sikre livstegn var en samtale 09:14 med et familiemedlem.

Slik saken står nå er jo ikke det så godt alibi. Politiet ser ut til å peke på en i nær relasjon som medvirker. Spørsmålet er om de har rett. De har varslet at det kanskje blir en pågripelse, spent på den.
Citera
2020-05-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Turbulensen", som er et snilt ord, ligger for det meste tilbake i tid. Det ble ordnet opp i på et vis, ektepakten sier sitt, og de har levd sammen, meget ulikt stilt. Jeg tror det kom som en overraskelse på TH at hans kone på sine eldre dager ville leve på egne premisser. Jeg tror noe skjedde i 2017, mot 2018. Kanskje den gamle hunden døde. Ensomheten meldte seg. Hun fikk tilgang på egne penger via pensjon. De nærmet seg 50 år sammen, 70 år i alder, mange runde tall. Runde tall kan provosere fram tanker. Og kriser. TH er ikke en mann som liker endringer. En ny dame er ikke på tale. Vil ikke tro han er interessert i sånt engang. Men dette er bare mine tanker.

Jag har också förstått att turbulens var en omskrivning för bråk med inslag av våld. Där misshandel var en del av vardagen. Det är egentligen ett märkligt sätt att utöva kontroll över familjen. Det är ju att förlora kontrollen. Det är när kvinnor lämnar sina män som de blir mördade. Det ser vi allt för ofta.

När det gäller TH betyder inte en dam att han känner kärlek, men de flesta män har någon när de inte har en bra relation hemma. De anstränger sig inte. De tar det som finns tillgängligt. I detta fall är Tom Hagens alla relationer. viktiga för tidslinjen, som ser arrangerad ut.

Det blir märkligt att en man med dålig relation till frun går hem mitt på dagen. Hon kunde ha varit ute med hunden eller handlat om hon inte svarade i telefon.

Mina tankar är ofta runt EH, och varför hon var ute på teater och levde ett normalt liv med em man som var så elak mot henne. Jag undrar om hon kände skam, eftersom hon inte bad om hjälp. Tror du att hon ens misstänkte att hon skulle dödas?
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-13 kl. 17:25.
Citera
2020-05-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har också förstått att turbulens var en omskrivning för bråk med inslag av våld. Där misshandel var en del av vardagen. Det är egentligen ett märkligt sätt att utöva kontroll över familjen. Det är ju att förlora kontrollen. Det är när kvinnor lämnar sina män som de blir mördade. Det ser vi allt för ofta.

När det gäller TH betyder inte en dam att han känner kärlek, men de flesta män har någon när de inte har en bra relation hemma. De anstränger sig inte. De tar det som finns tillgängligt. I detta fall är Tom Hagens alla relationer. viktiga för tidslinjen, som ser arrangerad ut.

Det blir märkligt att en man med dålig relation till frun går hem mitt på dagen. Hon kunde ha varit ute med hunden eller handlat om hon inte svarade i telefon.

Mina tankar är ofta runt EH, och varför hon var ute på teater och levde ett normalt liv med em man som var så elak mot henne. Jag undrar om hon känd skam, eftersom hon inte bad om hjälp. Tror du att hon ens misstänkte att hon skulle dödas?

Enig i at tidslinjen ser arrangert ut. Det er nok noe av det politet ble oppmerksomme på.

Skam er nok et ord mange som lever i en slik relasjon kan kjenne seg igjen i. De tror ofte de er skyld i at den andre behandler dem dårlig. Men jeg tror AE var i ferd med å våkne. Jeg håper hun ikke ante noe, at hun kjente på styrke og lykke. Men vi vet at hennes siste minutter antagelig var brutale og særdeles grusomme.
Citera
2020-05-13, 17:34
Medlem
"Monerokrakk etter Hagen-utbetaling"
https://www.dagbladet.no/video/monero-krakk-etter-hagen-utbetaling/Y25GcW8Z

Var det ev noen som ønsket at det skulle bli et Monerokrakk?

"Ekspert overrasket over kryptoløsepenger: Gir en falsk trygghet."
https://www.dagbladet.no/video/ekspert-overrasket-over-kryptolosepenger-gir-en-falsk-trygghet/6v0HIdF2
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 17:38.
Citera
2020-05-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Å kalle det et dødsbo er vel litt VEL drøyt? Man antar at hun er drept, men hun er vel ikke erklært død av retten i mangel på et lik? Syns du burde omformulere deg litt. Selvom alle antar, så er det fortsatt ikke bevist.

Vel. Politiet antar at AEH er død. At hun ble drept 31.10.2018. Loven er slik at om en ektefelle dreper den andre ektefellen, så skal fellesboet gjøres opp. Den som begikk drapet, skal ikke arve sin ektefelles del av fellesboet. For en riking som TH vil det bli mye dyrere å gjøre opp fellesboet etter drapsdom, enn om han hadde valgt en vanlig skilsmisse. Den som begår drap, skal ikke ha noen direkte økonomisk gevinst av drapet.

Om AEH ble drept fordi hun planla skilsmisse, og TH drepte henne fordi han visste at ektepakten mest sannsynlig ville bli tilsidesatte hvis skilsmissen endte i retten, skal fellesboet gjøres opp etter det verst tenkelige utfall av skilsmissen for TH.

Han skal ikke tjene økonomisk på drapet. Oppgjør av fellesbo må også virke avskrekkende for eventuelle andre som skal måtte tenke seg veldig godt om, før de velger samme løsning som TH.

Her mangler foreløpig lik, og drapsdom mot TH. Begge deler kan komme, ganske snart, i morgen, om én uke, én måned, ett år, fem år.

Jeg tror at AEHs bistandsadvokat nå plikter å ta noen forberedende skritt, for å sikre AEHs andel av fellesboet. Å starte prosessen med å få ektepakten(e) kjent ugyldige, synes å være et fornuftig første steg.
Citera
2020-05-13, 17:37
Medlem
Bibss avatar
Kunne tenkt meg å vite mer om denne Østlandskomitéen for Gardermoen, og hvordan TH er knytta til det politiske Norge slik på generell basis. Forstår det må ha vært noen konflikter.
https://imgur.com/gallery/BBVR0pM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in