2020-05-13, 16:22
Medlem
JoeBidens avatar
Den mordmisstänkte har förts akut från häkte till sjukhuset.

Citat:
Den man som i dag åtalades för mord på Wilma, 17, i Uddevalla har förts akut till sjukhus. Det bekräftar åklagare Jim Westerberg.
– Jag har hört det här av en poliskälla, ja, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/mordatalade-pojkvannen-i-wilmafallet-ford-akut-till-sjukhus

Undrar vad som har hänt? Tänker att akuta hälsotillstånd brukar inte ske så spontant på egen hand för unga män i tjugoårs åldern.
Citera
2020-05-13, 16:22
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-ar-bevisen-mot-den-atalade

Citat:
Den tekniska bevisningen är omfattande, och innehåller bland annat följande:

• Blod från Wilma i den åtalades lägenhet.

• DNA från den åtalade i klisterskiktet på tejp som kan kopplas till den hittade kroppsdelen.

• En i lägenheten påträffad kniv med bland annat DNA från Wilma.

• En tidslinje som visar att det inte finns några livstecken av Wilma efter 17-tiden den 14 november – och att den åtalade använt hennes bankkort för köp senare samma dag.

• Mobiltelefonpositionering, som visar var den åtalade befunnit sig vid olika tillfällen den 14 november.

• Fordonslogg (GPS) för en bil den åtalade förfogat över.

• Övervakningsfilmer och bilder som visar den åtalade med kläder och skor där Wilmas blod påträffats.

• PM efter sök med kriminalsökhund (likhund) som markerat tydligt att en avliden person funnits i lägenheten.

• Obduktionsrapport av den kroppsdel som hittats i lägenheten.
Citera
2020-05-13, 16:23
Medlem
Har dem letat i ljungskile nånstans efter kroppen
Citera
Medlem
Tycker media ska sluta skriva " Wilmas pojkvän".. skriv MGM eller ex i alla fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubert
Wilmas mamma verkar inte vara en trevlig människa direkt...

Utdrag från förhör med Wilmas syster Emelie:
Har inte läst fupen men är det plastmamman eller den riktiga (biologiska) mamman?
Plastmamman är ju en riktig batikhäxa så det vore inte konstigt.
Citera
2020-05-13, 16:25
Medlem
Polisen hittade Wilmas huvud i en resväska i hans lägenhet, trots det så nekar den importerade raketforskaren
Citera
2020-05-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tycker media ska sluta skriva " Wilmas pojkvän".. skriv MGM eller ex i alla fall

Håller med. Vidrigt. Wilmas misstänkte mördare vore ett bättre epitet.
Citera
2020-05-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Har inte läst fupen men är det plastmamman eller den riktiga (biologiska) mamman?

Riktiga mamman om jag fattat rätt. Wilma och hennes syster har samma biologiska mamma, så jag antar att det är henne man pratar om i detta fall.
Citera
2020-05-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Araben får ungdomsrabatt när röken lägger sig.
Han är 23 - ungdomsrabatten är upp till 21. Så nej, det får han inte.
Citera
2020-05-13, 16:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen en stor väska, som hade en tillhörande kabinväska (den huvudet hittades i). Väskan har han stoppat Wilma i och forslat iväg med på tåget (tror jag). Fupen är svår att få överblick i, men det är bara att traggla på.

Ja någon större väska måste han ha haft tillgång till inför den 1-åriga USA-resan som inte blev av.
Citera
2020-05-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att läsa Wilmas systers, Em*elie K*arlssons, förhör är hjärtskärande. Han slog klorna i en ung tonåring som inte hade minsta livserfarenhet. Hur lätt som helst att kontrollera och bryta ner. Och SOM hon bröts ner. Vilken vidrig människa. Rädda nu livet på fanskapet. Han ska inte få smita.

kan du länka?
Citera
2020-05-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Plastmamman verkar jättetrevlig och bryr sig om Wilma och hon tyckte oerhört mycket om Wilma. Den biologiska mamman hade, enligt uppgift från Wilmas syster, inga som helst moderskänslor.

Istället för att slänga ur dig märkliga kommentarer så tycker jag du skall läsa fupen och få in lite fakta istället.

Själv försöker jag beta av förhören men de är långa och många, så det lär ta flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in