2020-05-13, 15:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Men de måste väl ha koll på honom 24/7 , speciellt dessa dagar...
Det har ju hänt förr att de skadar sig.
Hoppas han överlever och får ta sin rättegång och sina dagar i fängelset....
Alla fångar uppskattar ju inte hans historik..!

Precis! Varför har dom inte bättre koll på honom just idag när åtal väckts??
Vi vill inte ha en upprepning av mordet på Eva Magnusson där GM Stefan Börjesson (http://puscaspuscas.blogspot.com/2011/03/den-mycket-starkt-misstankte-tog-sitt.html ) tog livet av sig på häktet innan rättegång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, jag vet att man kan det! Men förstår du inte? Åklagaren har ju inte påstått att det är ett knivmord!
Vet du hur han kom fram till det? Om det finns många bloddroppar på golvet i hela lägenheten har hon försökt fly, och hur rimligt är det när han använt trubbigt våld mot huvudet? Ett sticksår gör ont, men du tappar inte medvetandet. Jag pekar på motsägelser i en blodstänkanalys.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L8
En grandios självömkande psykopat

Ett riktigt psykfall!
Tror han försöker dra ut på prossesen och få den uppskjuten pga hälsan.

Nån som vet vad rätts psyk gav för utlåtande??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Dog av misshandel..så svåra och omfattande skador på ansiktet får man inte utan slag.

Jag är naturligtvis övertygad om hans skuld. Jag spekulerade enbart hur hans försvar kommer att se ut. Läser man inte vad som står i texten längre? Finns det ingen uthållighet alls?

Tror f.ö att han är psykotisk av för mycket marijuana, eller för lite av samma vara. Sjuk individ hursomhelst.
Citera
2020-05-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Ja det är nog en bra gissning "Självmordsförsök", ett halvhjärtat försök som ska väcka sympati.

Nej tror han är nära döden nu.
Citera
2020-05-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Ja det är nog en bra gissning "Självmordsförsök", ett halvhjärtat försök som ska väcka sympati.
Insett att loppet är kört? Han kanske tror han kan få en chans att rymma från sjukhuset eller under förflyttningen?
Citera
2020-05-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Wilmas pappa tittade in i sovrumsgarderoberna på söndagen 17/11.

Vilken jäkla tur att han inte hittade hennes huvud, om det låg där redan då.

Den bilden hade han nog aldrig kommit över.

Oj, varför har Wilmas pappa ändrat sin berättelse? Förut har anhöriga sagt att Tishko inte ens öppnade dörren? ???
Citera
2020-05-13, 15:44
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag är naturligtvis övertygad om hans skuld. Jag spekulerade enbart hur hans försvar kommer att se ut. Läser man inte vad som står i texten längre? Finns det ingen uthållighet alls?

Tror f.ö att han är psykotisk av för mycket marijuana, eller för lite av samma vara. Sjuk individ hursomhelst.

Hur kommer marijuana in i bilden?
Citera
2020-05-13, 15:45
Medlem
Att läsa Wilmas systers, Em*elie K*arlssons, förhör är hjärtskärande. Han slog klorna i en ung tonåring som inte hade minsta livserfarenhet. Hur lätt som helst att kontrollera och bryta ner. Och SOM hon bröts ner. Vilken vidrig människa. Rädda nu livet på fanskapet. Han ska inte få smita.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Det troligaste är ju att han är skyldig så klart.
Tyvärr så blir han väl inte dömd för mord eftersom det inte går att bevisa.

Hade hon varit släkt med mig så hade jag sett till att han hade fått ett likadant slut själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Kanske han hoppas på en chans att kunna rymma lättare från sjukhuset eller under förflyttningen?

Det tror jag snarare på. Tror inte att han känner någon ånger eller likande inför det han gjort, så därför tror jag inte han försökt skada sig själv. Snarare rymningsförsök eller likande. Om han inte fått fel på blindtarmen.
Citera
2020-05-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Märkligt att de inte såg blodet?
” När Wilmas anhöriga inte fick kontakt med henne besökte de parets gemensamma bostad, varpå ex-pojkvännen berättade att han och Wilma bråkat och att han gjort slut med henne.
Wilma ska därefter ha lämnat bostaden.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mykXx/tog-nio-dagar-for-polisen-att-hitta-kroppsdelen-i-lagenheten

Innan Marcus och Linda lämnade Tishkos lägenhet stod de i hallen. Linda sade att hon hade
sett något rött vid fönsterbläcket. Linda frågade Tishko om Wilma blött näsblod, Tishko sade
att det röda var läppstift.

I köksfönstret såg jag papper med vad som såg ut som blod. Tishko säger att det var läppstift
men såg ut som när man torkat näsblod.
(FUP)
Senast redigerad av MollyCule 2020-05-13 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in