Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Tror siffrorna sakta går ner och kommer fortsätta så, varför? Jo för svenne låser in sig själv till slut när denne ser alla dödsfall dvs vi får en ofrivillig lockdown som alla andra länder redan haft. Hahaha jag visste att detta skulle ske. Ooohh va detta folk är efterblivet.
Vår ekonomi kommer vara överlägset värst däran när detta är över MED flest döda i corona hahaahahaha menmen vad vet jag jag är ju inte expert

Ja jag är uppriktigt orolig för vår ekonomi, efter vårt förhållningssätt med det här med c19. Ingen kommer ju vilja göra affärer med oss, om det stått om oss och vårt
experiment över hela världen. Även om vi inte kommer ha 1 enda smittad kommer vårt renommé vara spritt, att vi kanske har någon smittad. Främst pga vår dåliga testning, sen vår strategi. De ser ju redan oss som ett skämt, konstiga, och som han från WHO sa "brutala kalkyler".
Citat:
Michael Ryan påpekade enligt Business Insider att den här typen av flockstrategier kan ha dödliga effekter – om man låter människor bli sjuka kan de helt enkelt dö.
– Människor är inte flockar. Jag tror att vi måste vara väldigt försiktiga när vi använder termer på detta sätt om naturliga infektioner hos människor, eftersom det kan leda till en mycket brutala kalkyler som inte sätter människor, liv och lidande i centrum.