2020-05-13, 15:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Jag hade inte betalat dig för att sitta där.

Vad fan har det med saken att göra? De sitter där för att någon uppenbarligen tycker det är värt att betala dem. Thats it.
Citera
2020-05-13, 15:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det finns faktiskt inga exempel på att smittspårning har fungerat i så stora länder som Tyskland. Många tror att man gjorde så i Sydkorea, men det är i själva verket en stor myt.

Citat:
Myten är att Sydkorea har masstestat när de i själva verket har testat långt mindre än i Europa.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_testing

Det gäller att vara flexibel i sina argument
Har du bestämt vilket som är myten ännu?

För smittspårat och screenat har de definitivt gjort.

Citat:
South Korea introduced what was considered one of the largest and best-organised epidemic control programs in the world, along with Taiwan,[11] Vietnam,[12] and Singapore.[13] Different measures have been taken to screen the mass population for the virus, and isolate any infected people as well as trace and quarantine those who contacted them, without further lockdown

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_South_Korea
Citera
2020-05-13, 15:14
Medlem
Citat:
Tester per 1 miljon invånare:
Island 150 417
Italien 43 185
Sverige 14 371
Sydkorea 12 852
Japan 1 773

Det där svarar inte alls på det du påstod: du påstod att de inte spårade.

Det du nämner här har jag redan debunkat för länge sen. Jag har visat artiklar som visar att Sydkorea testade väldigt mycket i början. Dvs inte masstestar längre när de knappt har några fall kvar. Det finns inga skäl att masstesta när man har slagit ner smittan....

Snälla sluta, för din egen skull. Det börjar bli pinsamt...
Citera
2020-05-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
WHO totalsågar Tegnells strategi.

"Finns inga vetenskapliga belägg för att flockimmunitetsstrategin skulle fungera".

Fast det är ju inte Tegnell och Sveriges strategi.
Citera
2020-05-13, 15:15
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Tror siffrorna sakta går ner och kommer fortsätta så, varför? Jo för svenne låser in sig själv till slut när denne ser alla dödsfall dvs vi får en ofrivillig lockdown som alla andra länder redan haft. Hahaha jag visste att detta skulle ske. Ooohh va detta folk är efterblivet. Vår ekonomi kommer vara överlägset värst däran när detta är över MED flest döda i corona hahaahahaha menmen vad vet jag jag är ju inte expert

Ja jag är uppriktigt orolig för vår ekonomi, efter vårt förhållningssätt med det här med c19. Ingen kommer ju vilja göra affärer med oss, om det stått om oss och vårt experiment över hela världen. Även om vi inte kommer ha 1 enda smittad kommer vårt renommé vara spritt, att vi kanske har någon smittad. Främst pga vår dåliga testning, sen vår strategi. De ser ju redan oss som ett skämt, konstiga, och som han från WHO sa "brutala kalkyler".

Citat:
Michael Ryan påpekade enligt Business Insider att den här typen av flockstrategier kan ha dödliga effekter – om man låter människor bli sjuka kan de helt enkelt dö.

– Människor är inte flockar. Jag tror att vi måste vara väldigt försiktiga när vi använder termer på detta sätt om naturliga infektioner hos människor, eftersom det kan leda till en mycket brutala kalkyler som inte sätter människor, liv och lidande i centrum.
Citera
2020-05-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pressträff med Stefan Röfven kl 16:00..

Nu öppnar vi Sverige igen!

HAHAAHHA.
Dagen vi har överlägset flest döda i världen per capita!

Nejnej han kommer bara säga att läget är allvarligt och att vi ska fortsätta tvätta händerna och det är lång tid kvar av krisen.

Så. Ska vi betta?
Citera
2020-05-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det gäller att vara flexibel i sina argument
Har du bestämt vilket som är myten ännu?

För smittspårat och screenat har de definitivt gjort.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_South_Korea
Sverige 14 371
Sydkorea 12 852

Kom ihåg att det har varit i princip omöjligt att testa sig i Sverige.
Citera
2020-05-13, 15:17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Fast det är ju inte Tegnell och Sveriges strategi.

Nej det är Miljöpartiet, Socialdemokraterna, Centern, Liberalerna som står bakom den här strategin.
Citera
2020-05-13, 15:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Island 150 417
Italien 43 185
Sverige 14 371
Sydkorea 12 852
Japan 1 773

Island har 364.134 invånare som bor på en yta stor som några fotbollsplaner.
Citera
2020-05-13, 15:18
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pressträff med Stefan Röfven kl 16:00..

Nu kommer äntligen de svåra frågorna och vassa följdfrågorna. Journalisterna ställer sig upp med en röst för att försvara gamla och sjuka i landet.
Citera
2020-05-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det där svarar inte alls på det du påstod: du påstod att de inte spårade.

Det du nämner här har jag redan debunkat för länge sen. Jag har visat artiklar som visar att Sydkorea testade väldigt mycket i början. Dvs inte masstestar längre när de knappt har några fall kvar. Det finns inga skäl att masstesta när man har slagit ner smittan....

Snälla sluta, för din egen skull. Det börjar bli pinsamt...
Hur förklarar du att Japan har nått lika långt som Sydkorea utan att varken testa eller smittspåra då? Du ser ju Japans låga tal på listan där. Att grannlandet lyckas lika bra utan att smittspåra tyder om något på att smittspårningen inte har varit den avgörande faktorn.
Citera
2020-05-13, 15:19
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Var väl 2 spädbarn men det var väl inte i sverige utan New York

Var detta jag hade sett:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opda8l/ett-barn-kan-ha-dott-i-sverige-av-covid-19

Sedan såg jag det med i en likadan statistik som den jag citerade la upp. Men då kanske de konstaterat att det inte var Covid senare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in