2020-05-13, 14:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Djupt besviken på tråden. Ännu har ingen jämförd antalet avlidna per capita med våra grannländer tillsammans med floskler kring att svensken "låter folkmord ske" eller dylikt.
Skärpning!
Tresiffrigt mot tvåsiffrigt hos våra grannar:

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Så vi ligger klar etta!
Citera
2020-05-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Oroväckande med över 600 som är smittade senaste dygnet. Igår var det 602. Om man beräknar att 5% av dessa blir allvarligt sjuka så blir det ju 30 stycken cirka per dag. Det säger väl att det stadigt kommer ligga på ganska många dödsfall lång tid framöver?
Inte för att första din dag här, men om vi skulle testa alla i Sverige idag hade siffran snarare varit minst 100 000.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nån som har koll på statistiken för åldersgrupp för de avlidna?
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

Av 3460 avlidna var 3051 stycken 70 år eller äldre. 246 mellan 60 och 70. Alltså 163 i Sverige under 60 år har avlidit, många av dom hade någon form av sjukdomsbild.

https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning#5

I Danmark kan vi konstatera att ca 83% av alla avlidna hade någon form av underliggande sjukdom.
Citera
2020-05-13, 14:22
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det fylldes alltså på minst 14 dagar bakåt idag vad jag kan se?

Här;
https://www.bildtagg.se/bild/8yc4svu7w4r72lq92ovb0xqj

Har det gjorts en körning mot dödsregistret hos SCB? Har för mig att det var onsdagar och fredagar det görs.
Yes man pratade igår om att göra en större(?) körning mot registret.
Citera
Medlem
Jag är besviken!

Från början talades det om att det skulle bli massdöd i ghettona bland niggrer och muslimer. Vad blev det av det ?
Senast redigerad av Mentapesola 2020-05-13 kl. 14:27.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Minns ni att Tegnell m.fl pratade om att Stockholm peakade i början/mitten av April, och att man skulle se dödsfall ca 3-4 veckor efter peaken?

Där är vi nu.

Är det därför dödstalen är höga? Hur många av de 147 döda kommer från Stockholmsregionen, någon som vet?
35
Citera
Medlem
docentdisciplins avatar
Blir nog en del jobbiga siffror även imorgon Torsdag noterar jag, då inte alla regioner med många döda är med idag även om de två stora regionerna Stockholm o västra Götaland har uppdaterat. IVA är ingen proxy för antal döda 80+. Vi har en annan dynamik i epidemin nu. Det syns inte på IVA inläggningar.

Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Blir tyärr en ansträngande statistik dag imorgon, region Västmanland har nu sent rapporterat in 16 döda (c19.se, 3343 döda), jämfört med fhm som uppdaterar en gång per dag samma tid, nu 3313. Även Östergötland och förmodligen västra Götaland ska också rapportera in många fall som inte kommit med än på c19 och fhm. Trenden är nedåtgående, svagt, men från en mkt hög nivå.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Minns ni att Tegnell m.fl pratade om att Stockholm peakade i början/mitten av April, och att man skulle se dödsfall ca 3-4 veckor efter peaken?

Där är vi nu.

Är det därför dödstalen är höga? Hur många av de 147 döda kommer från Stockholmsregionen, någon som vet?

35, det är 35 som har dött i Stockholmsregionen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Afrikaner, speciellt somalier med D-vitamin brist är min gissning.
Man får hoppas att det kommer en ordentligt utarbetad rapport vad som legat bakom alla dödsfall och svårt sjuka.

Är det på rätt väg nudå? Somalier bor ju ganska taskigt.
Citera
2020-05-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Tack! Rapporterade man inga skilda siffror?

Nej,
Dom läggs bara på bakåt i tiden.
Citera
2020-05-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
147 döda rapporterade idag, herre min skapare vad tungt. R.I.P. ✝️🌹

Hur ligger det till nu med de testade, det vore trevligt om vi kunde få redovisat: totalt antal nya testade. Och sedan en uppdelning; varav vårdpersonal X stycken, nya patienter X stycken. Det kanske ger lite hopp att de som söker själva och blir testade, troligen är de som i störst utsträckning blir de "allvarliga fallen". Om det verkar begripligt...

Tack för info.
Verkar som Dr Tegnell svepte förbi dödssiffran så snabbt att jag inte ens uppfattade den.

Föreläsningen om LSS kunde man väl ha skippat...
Citera
2020-05-13, 14:24
Medlem
severustheemperors avatar
Ursprungligen postat av David86
Skjutningarna har ökat med 21% sades det väl på en presskonferans nyligen, och vi är bara i början av den ekonomiska nedgången.

Snart blir väl de kriminella mer och mer desperata när intäkterna i form av drogförsäljning minskar kraftigt och börjar göra inbrott på dagtid med dragna skarpladdade vapen i svenssonvillor när hela familjen är hemma...

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En väldigt viktig anledning till att gränserna måste öppnas snarast!

Så vi får in lite fler människor.... Bättra på situationen....
Citera
2020-05-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Fick en reflex igår där jag för 1 sekund övervägde att smälla till min nya 47 tummare pågrund av precis det du tar upp. Floskler, idioti och arrogans på den där presskonferensen som sänds varje jävla dag.

Fick mig att inse att det är lika bra att vänta tills frågorna från reportrarna istället. Men även där uppenbarar sig vreden gentemot dessa clowner.

Precis så är det ju!

Svenskarna är så PK-störda att det finns INGENTING som kan ändra på detta!

Jag följde den där presskonferensen i ett par veckors tid men slutade när det var samma floskel och idioti varje vardag kl 14.

Undrar bara HUR dessa människor kan leva med sig själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in