2020-05-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Skrolla upp, finns en docdroid länk...
https://docdro.id/t1lLLzX

Det har du rätt i... tänkte inte så långt. Men man får ju hoppas på mord så han försvinner från gatan så länge som möjligt. Styckning i sig är väl inget "brott" på det viset?

Jo, styckningen är ju Brott mot griftefriden som han också åtalats för.
Citera
2020-05-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Polisen är medveten om att han varken kan bekräfta eller dementera utredningen, därför kommer hans försvar aldrig kunna bevisa det.
Häpp! Korruptionen inom rättsväsendet där i Ua är jag bekant med. Bevisförfalskning, skyddande av brottslingar, skyddande av snutar som föredrar att skydda brottslingar!
När det gäller en "åklagaraktivists" försök att lagföra denne tigande Tishko, så väntar jag mig precis vad som helst!
Eftersom han sannolikt inte får någon prövning i HD, senare, så hoppas jag att han och adv. Rämsell sedan tar saken till europadomstolen.
Det vore ju välgörande!
Citera
2020-05-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Kniv med spår av Wilma har hittats.

Ja, men det bevisar ju också bara styckningen, dvs Brott mot griftefriden.
Åklagaren tror ju inte ens själv att hon avlidit av knivvåld, utan av "trubbigt våld mot huvud".
Citera
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det finns fall där personer dömts för mord utan att en kropp hittats. I det aktuell fallet har man en vital kroppsdel.

Att dom hittat huvudet visar inte hur hon dog. Det är upp till åklagaren att bevisa hur hon dog och är svårt utan kroppen tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hej alla, det var länge sedan. Står det något i FUP om den ökade elförbrukningen i hans lägenhet? (Jag håller på o ladda ner den.) Var i lägenheten hittades huvudet?
Elförbrukningen finns fr o m sid 79 i fupen.
Citera
2020-05-13, 12:51
Medlem
Finns det bild på hennes huvud i FUP:en? Vill helst inte råka se något jag inte vill se
Citera
2020-05-13, 12:52
Medlem
Varför är smsen i sekretessbilagan? Har väl inte hänt innan?
(Lite bitter)
Citera
2020-05-13, 12:53
Medlem
Nukommerhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebus4life
Finns det bild på hennes huvud i FUP:en? Vill helst inte råka se något jag inte vill se

Nej det är helt svart på de bilderna.
Citera
2020-05-13, 12:53
Medlem
Citat:
Garanterat INTE.
Citera
2020-05-13, 12:54
Medlem
Nukommerhons avatar
https://www.aftonbladet.se/a/4qP8v6?refpartner=link_copy_app_share

"En paragraf 7-undersökning, en så kallad mindre sinnesundersökning, har tidigare visat att 23-åringen kan lida av en allvarlig psykisk störning."

Någon som har mer info om detta?
Citera
Medlem
Citat:

Bilden är censurerad så du ser inget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill egentligen inte replikera på inlägg av den sort som innehåller tvärsäkra påståenden om att nån är "skrämmande .. lågintelligent".

Men!
Det som för mig är på allvar riktigt skrämmande, det är att den här personen har haft arbete inom Uddevalla kommuns hemtjänst!

OffT: Hur ämnar Magdalena Andersson utbilda bort just det problemet, det undrar jag idag!

Mina tankar till de drabbade. Mer kan jag inte förmedla här.

Vem som helst kan få arbete inom hemtjänsten. Beggars can’t be choosers. Skulle det finnas någon kravspecifikation på vilka de anställer så frångår de säkert det vid anställning. Att han tycks varit någon form av religiös fanatiker och haschrökande slödder har nog inte poppat upp på deras screening. Möjligen är det ett minus om man styckat någon men det blir ju till nästa anställningsintervju först. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in