2020-05-13, 11:28
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sara Malm - EXPRESSEN:
”I stämningsansökan framkommer att blodstänk med Wilma Anderssons blod säkrats på flera platser i mannens lägenhet, bland annat på ett vitrinskåp och på en skinnfåtölj i vardagsrummet, samt på toaletten, i hallen, i sovrummet och i köket.”

Jävlar vad han måste ha misshandlat henne?! I hela lägenheten...
Citera
2020-05-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge
Exakt…. Det är det som är det stora dilemat för polisen. Av just den anledningen blev det locket på.
Detta har jag skrivit om för längesedan I tråden, samtigigt kallad TROLL.
Har man källor kan man inte avslöja dem.

Alltså det går ej att bevisa att huvudet ej kom till lägenheten då T satt häktad….. alltså någon annan kan tagit dit väskan med huvudet…….

Tvyvärr är Sveriges lag för mesig för fällande dom för mord.

Så vitt jag förstår av stämningsansökan så har Tishkos lägenhet varit avspärrad från dag 1 då Tishko sögs in till arresten för vidarebefordran häktet. Så väskan har legat där hela tiden.
Citera
2020-05-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad finns där för bevisning mot honom egentligen?
Luktar lite lena mordet där älskaren blev friad från mord, trors att han hotat döda henne flera ggr tidigare, trots att hennes blod hittaded hos honom. Eller abbe blattelito som blev friad för mord trots att även han sagt, att han ska döda henne, flickvännen vittnade om tramadolblandningen, han var på plats, mm. Men blev friad endå jag menar. Fine, han har haft kontrollbehov, man har hört skrik, och hittat ett huvud. Men vad styrker att det faktiskt var han som mördade henne och kapade av huvudet.

Det är kruxet åklagaren måste bevisa vilket lär bli jäkligt svårt då de inte är bortom rinligt tvivel.

Aa fyfan, alldeles för många störda män som går fria. Sverige behöver ett helt annat rättssystem. Jag och de flesta andra med normal intellektuell nivå kan garantera att St*fan, abbe och i detta fallet Tishko är mördarna, det finns inga andra alternativa gärningsmän och det allra mesta pekar på att dessa är mördarna. Vad fan mer vill rätten ha? Behöver man sätta upp kameraövervakning, samtalsinspelning och föra dagbok om varje detalj av sitt liv för att få en GM dömd ifall någon tar livet av en?

Samhället måste sluta behandla dessa som vanliga människor, det här är gravt störda, farliga män som aldrig bör se dagens ljus igen.
Brott mot griftefriden bör ha samma strafflängd som mord förövrigt, jag vet inte men jag hade då inte förvarat huvudet på en vanlig naturlig döing i min garderob om jag hittat råkat hitta en kropp.

Så djävla trött på Sveriges mesiga rättsystem och rövslickeri.
Citera
2020-05-13, 11:30
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Kanske dags att alla lär sig av detta, bråk skrik.. knacka på det kan rädda liv!
ring polisen.. ett besök är bättre än inget! Är väldigt glad jag inte bor granne och underlåtit mig att försöka stoppa detta! Hoppas verkligen att folk lägger Wilma på minnet, nästa gång de hör bråk och skrik.!!

Folk bråkar och skriker varje dag, det sker överallt. Finnsingen anledning att knacka på och börja lägga sig i, i 99 fall av 100 avtar det och de båda parterna är vänner efter 30 minuter.

Om man däremot hör hur en person blir misshandlat/slagen, exempelvis en kvinna eller ett barn, då borde man knacka på eller ringa polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Folkmyten kan bli, att snutarna fann väskan med W huvud nån annan stans. Och sedan placerade väskan i Lgh på Göteborgsvägen.
Bevisförfalskning, för att lite säkrare fixa till med en fällande mord-dom mot T.
Med rättsväsendet i Uddevalla är det mesta möjligt.....
Jag råkade ut för en lite konstigt grej för ett antal år sedsn. Jag fick en gammal bil av en bekant, och i skuffen hade nån lagt en julskinka inlindad i alufolie utan att tala om det för mig. Efter några dagar kände jag en liklukt utanför bilen, och först då hittade jag skinkan. Jag köper inte deras förklaring att ingen kände liklukt i lägenheten 14 dagar efter att Wilma blev mördad. I rumstemperatur förmultnar en kropp snabbt.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Onödigt. Jag fick fyra ex i fyra olika mail ang stämningsansökan. Inget fup än.

Varsågod. STÄMNINGSANSÖKAN:

https://docdro.id/67olAVR
Till startinlägget.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Exakt…. Det är det som är det stora dilemat för polisen. Av just den anledningen blev det locket på.

Alltså det går ej att bevisa att huvudet ej kom till lägenheten då T satt häktad….. alltså någon annan kan tagit dit väskan med huvudet…….

Tishkos ombud, Beatrice i ALI, är redan briefad om möjligheten att väskan med huvudet är flyttad Till hans lägenhet. Som ett led i en bevisförfalskning.
En rätt så vass advokat;-)
Citera
Medlem
Citat:
Du Grabben, du vet ingenting om hur det fungerar….

Okej, förlåt mig. Berätta hur det går till så jag kan lära mig, tack!
Citera
2020-05-13, 11:31
Avslutad
Citat:

Vet vi att det var huvudet som var kroppsdelen i resväskan? Så jävla vidrigt gjort, äckliga smutsiga jävla svartskalle
Citera
2020-05-13, 11:32
Medlem
Vad tror ni hade förändrats om kroppsdelen hittats på dag 1? Gentemot dag 9? Vet inte om huvudet ruttnar eller vad som händer ?
Citera
2020-05-13, 11:32
Medlem
Citat:
Du Grabben, du vet ingenting om hur det fungerar….

Om man har läst på lite i olika fupar, lyssnat till rättegångar och är lite allmänt intresserad så brukar man ofta höra tekniker, rättsläkare, poliser etc förklara hur arbetet gått till väga. Man förklarade ju även i detta fall precis som ovanstående att man går från rum till rum och tar en sak i taget vilket vi får hoppas, det tyder ju på att det gör ett korrekt och noggrant arbete.
Lite annat med marinamordet där man inte lyfte på lakanet och missade då en helt blodtäckt madrass.
Citera
2020-05-13, 11:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kanske var tweets skrivna av MGM några användare hittade tidigt i tråden. Låter som han har psykos.

Citat:
9.Förhör med vittnet Malin Börjesso* Dahlsted* angående hennes kännedom om förhållandet mellan Wilma Andersson och tilltalad m.m.för att bevisa att tilltalad haft idéer om Wilma Andersson såsom att hon var satan och att hon samarbetade med demokraterna mot Trump etc. och att tilltalad blivit personlighetsförändrad m.m. att det var WilmaAndersson som gjorde slut med tilltalad denna gång, att alla möjligheter till kontakt med Wilma Andersson avbrutits från torsdag kväll den 14november 2019 (mobil, Snapchat och senare den 15 november ävenInstagram och Facebook) och att tilltalad inte brytt sig om att WilmaAndersson var försvunnen.

Ungefär lika (o)hjälpsam som Stefan Davidsson i Örebro var var när hans älskarinna Lena Wesström försvann (och sedan hittades mördad): NOLL försök till kontakt, hjälp eller eftersök.

Likadant var det i Marinafallet. Hennes expojkvän tillika mördare Fredrik Svensson gjorde INGA försök när hans älskade försvann spårlöst.

Dessa 3 mäns beteende efter försvinnandena är väldigt snarlika, och mycket talande i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in