2020-05-13, 09:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vet vi ikke med 100% sikkerhet.

Tidlig i saken skrev iallfall VG at politiet skal ha opplyst om at 09:14 gikk til TH.

"TH" er senere blitt endret til "et familiemedlem". Endringen kan være gjort for å forhindre forhåndsdømming av TH. Det kan ikke utelukkes at den første info'en om 09:14 var korrekt.

Jeg utelukker ihvertfall ikke at TH var mottaker av 09:14.

TH kan ha blitt forvekslet med TEH, i de første øyeblikkene av saken.

Er det helt utenkelig?
Citera
2020-05-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har vanskelig for å tro at samtalen som ble avsluttet 08.56 er falsk. Men jeg tror sms`n 09.10 er noe de ser på med mistenksomme øyne, og da faller selvsagt også 09.14 i samme kategori.

Edit: Takk for oppklaring vedr. Bevis/mistanker. De har nok mye på lager.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje

Skal ikke mye til for å registrere at de arbeider utifra en teori om at SMS og anrop ikke blir utført av AEH, vesentlig forskjell på hvordan man formulerer samtalen med lønnsansvarlig og de to andre aktivitetene
Citera
2020-05-13, 09:46
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vurderer å starte en sånn spørrespalte.

"Spør en autist"
"Spør meg ikke om hvor jeg hørte det, men jeg kan gjengi ordrett det jeg hørte"
👍
Citera
2020-05-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje

Skal ikke mye til for å registrere at de arbeider utifra en teori om at SMS og anrop ikke blir utført av AEH, vesentlig forskjell på hvordan man formulerer samtalen med lønnsansvarlig og de to andre aktivitetene

Jeg merker meg dette. Men det sies at mottager av 09.14 har fortalt at det ble snakket om noe, som mottager av 08.56 kan bekrefte. Eller noe i den duren. Så den fremstår, eller har i alle fall fremstått reell. Hvordan kan ellers mottager av 09.14 visst hva som ble snakket om i samtalen 08.56? Hvis han ikke hadde snakket direkte med AE?
Citera
2020-05-13, 09:48
Medlem
Citat:
TH kan ha blitt forvekslet med TEH, i de første øyeblikkene av saken.

Er det helt utenkelig?

Ja, det synes jeg virkelig. Det ville ha vært en svært grov feil fra politiets side.

TH sto som mottaker av 09:14 i lang tid, i mange måneder.

Om opplysningen var feil, burde Svein Holden ha reagert. Nettopp av hensyn til fare for forhåndsdømming.

Nå har jo Svein Holden vært ute med kritikk av avisene også. Uten å nevne 09:14. Som jeg tror jeg kan garantere at Holden ville ha skreket opp om, dersom 09:14 virkelig gikk til TH og var korrekt.

Så, Holdens agering bekrefter at 09:14 gikk til TH. I mine øyne.

Edit

Tror jeg må presisere litt her. Holden vet at 09:14 gikk til TH og at oppmerksomhet rundt 09:14 ville ha forsterket mulighetene for forhåndsdømming.

Derfor holder Holden kjeft om akkurat denne.

Samtidig som han forteller pressen svada om at TH skal ha vært utsatt for håndsdømming.

Hvis Holden virkelig hadde vært bekymret for forhåndsdømming og 09:14 ikke gikk til TH, ville han ha laget oppstyr rundt den.

Det har han ikke gjort. Ergo er det sant at 09:14 gikk til TH.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-13 kl. 09:58. Anledning: Edit:
Citera
2020-05-13, 09:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det synes jeg virkelig. Det ville ha vært en svært grov feil fra politiets side.

TH sto som mottaker av 09:14 i lang tid, i mange måneder.

Om opplysningen var feil, burde Svein Holden ha reagert. Nettopp av hensyn til fare for forhåndsdømming.

Nå har jo Svein Holden vært ute med kritikk av avisene også. Uten å nevne 09:14. Som jeg tror jeg kan garantere at Holden ville ha skreket opp om, dersom 09:14 virkelig gikk til TH og var korrekt.

Så, Holdens agering bekrefter at 09:14 gikk til TH. I mine øyne.

Det sto i en artikkel hos VG, som de senere har endret, uten noe videre kommentar. Egg on their face.

Holden har ikke reagert, fordi TH faktisk aldri offisielt har vært beskyldt for å være mottager av denne samtalen.

Da tror jeg vi hadde sett et helt annet bevisbilde, blant annet.
Citera
2020-05-13, 09:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
👍

Jeg klarer ikke å vurdere om du er ironisk, latterliggjørende, eller støttende.

Det er jo nesten litt ironisk i seg selv...
Citera
2020-05-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg merker meg dette. Men det sies at mottager av 09.14 har fortalt at det ble snakket om noe, som mottager av 08.56 kan bekrefte. Eller noe i den duren. Så den fremstår, eller har i alle fall fremstått reell. Hvordan kan ellers mottager av 09.14 visst hva som ble snakket om i samtalen 08.56? Hvis han ikke hadde snakket direkte med AE?

Om mottaker av 09:14 var TH eller et av barna TH kontaktet da han kom hjem/lette etter AEFH(før politiet) kan det fint være tilfelle.

TH var jo hjemme 08:56 og kan ha hørt samtalen, eller snakket med den på Futurum som deltok i 08:56.

Naturlig å nevne tema kjapt «mamma snakket med x om y, siden har vi ikke fått tak i henne».
Citera
2020-05-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Om mottaker av 09:14 var TH eller et av barna TH kontaktet da han kom hjem/lette etter AEFH(før politiet) kan det fint være tilfelle.

TH var jo hjemme 08:56 og kan ha hørt samtalen, eller snakket med den på Futurum som deltok i 08:56.

Naturlig å nevne tema kjapt «mamma snakket med x om y, siden har vi ikke fått tak i henne».

Det kan være en forklaring.
Citera
2020-05-13, 10:05
Medlem
Citat:
Det sto i en artikkel hos VG, som de senere har endret, uten noe videre kommentar. Egg on their face.

Holden har ikke reagert, fordi TH faktisk aldri offisielt har vært beskyldt for å være mottager av denne samtalen.

Da tror jeg vi hadde sett et helt annet bevisbilde, blant annet.

Jeg redigerte etter at du svarte.

Logikken er, at om 09:14 ikke gikk til TH, ville Holden ha hatt noe substansielt, noe faktisk kritikkverdig, å legge frem da han kom med utspill om forhåndsdømming av TH i mediene.

At VG i mange måneder hadde skrevet at alibi-samtalen gikk til TH selv. At det var løgn, og egnet til å svekke THs alibi. Sterkt svekke alibiet, til og med.

Men vi har ikke hørt et eneste pip om alibisamtalen fra Holden.

Holden kan ikke lyve, og påstå at VG lyver om at alibisamtalen gikk til TH.

Ergo, Holden holder kjeft. Og det beviser vel egentlig at 09:14 gikk til TH. I hvert fall for meg.
Citera
2020-05-13, 10:08
Medlem
Citat:

Logikken er, at om 09:14 ikke gikk til TH, ville Holden ha hatt noe substansielt, noe faktisk kritikkverdig, å legge frem da han kom med utspill om forhåndsdømming av TH i mediene.

At VG i mange måneder hadde skrevet at alibi-samtalen gikk til TH selv. At det var løgn, og egnet til å svekke THs alibi. Sterkt svekke alibiet, til og med.

Ergo, Holden holder kjeft. Og det beviser vel egentlig at 09:14 gikk til TH. I hvert fall for meg.

Godt poeng!
Citera
2020-05-13, 10:11
Medlem
Citat:

Link ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in