Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
"Klokken 08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en flere minutter lang telefonsamtale. Vedkommende er avhørt av politiet, og har ikke ønsket å snakke med VG.
Klokken 09.10: En tekstmelding blir sendt til et familiemedlem fra Anne-Elisabeth Hagens telefon.
Klokken 09.14: En utgående samtale fra Anne-Elisabeth Hagens telefon til et annet familiemedlem. Samtalen varer i omtrent to minutter, og er av politiet omtalt som det siste sikre livstegnet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje
Om bevissituasjonen, politiet er pliktig å legge frem alle
beviser i saken.
Og vi vet at politiet følger en plan for etterforskningen. Jeg tror at politiet kan ha
mistanker rundt samtalen som ble avsluttet 08:56 og 09:14-samtalen, men at politiet ikke har gjort endelige konklusjoner hvorvidt det lar seg sannsynliggjøre eller bevise at det er noe fishy og forfalsket ved disse to livsbevisene.
Politiet skal ikke legge frem
mistanker for retten, kun
beviser.
Jeg tror at sms'en som ble sendt 09:10 kan være lagt frem som bevis mot TH.
Denne sms'en kan være sendt fra smarttelefon eller nettbrett, som TH har med seg i bilen mens den er i kamerasonen utenfor Futurum, og som TH har koblet opp mot internett og logget seg inn på minside tilhørende AEHs mobilabonnement, og derfra sendt sms'en til et familiemedlem 09:10.
Jeg tror det går an bevise at sms'en ikke var sendt fra AEHs mobiltelefon, men fra hennes minside. Mottaker av sms'en vil ikke kunne se noen forskjell.
Og politiet har jo nevnt at sms er en del av bevisene som ble lagt frem ved varetektsfengslingen.
Jeg oppfatter det slik at så lenge politiet kun har mistanke om at livsbevisene kan være forfalsket, så må de ved varetektsfengslingen godta at livsbevisene er ekte, så lenge politiet ikke kan motbevise det.