2020-05-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja. Noen som har hørt at han ikke kan ha gjort det fordi:

Han var så glad i Lisbethen sin
Han kunne aldri ha gjort noe sånt med moren til sine barn
Med mormoren til sine kjære barnebarn, og nei det kunne han aldri ha gjort
Han forgudet konen sin

Har faen ikke hørt 1 jævla ord om noe i nærheten av det. Det er faen meg helt utrolig, ingen som har turt og løyet om det en gang.

Enig! Hadde min samboer blitt borte og jeg ble mistenkt tror jeg folk ville sagt: Han ville aldri gjort noe så vondt mot kona si, eller han ville aldri drept moren til barna sine !
Citera
2020-05-13, 08:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hvor står det at de ble funnet rundt i huset? Link?
https://www.nrk.no/norge/kidnappingssaken_-fant-flere-ark-med-beskjeder-_-sprakeksperter-gransker-1.14373405

Dette er en, men jeg har også sett andre aviser skrive at de ble funnet flere steder i huset, skal se om jeg finner hvilke.
Her står det bare at det ble funnet et brev, på flere sider.
Citera
2020-05-13, 08:50
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ser heller ikke noe mistenkelig i det at han tok opp papirene. Og han måtte uansett ha tatt dem med hvis han ikke ville ha politiet på døra for å fange oppmersomhet. Når det er sagt, tviler på at evt gjerningsmenn holdt ham under oppsyn.

Nei, tror ihvertfall jeg selv ville gjort det. Og han er en eldre mann, da har man ikke akkurat røntgensyn. I tillegg ville jeg trodd han ble bedt om å ta det med, så politiet fikk se hva det dreide seg om.
Citera
2020-05-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja. Noen som har hørt at han ikke kan ha gjort det fordi:

Han var så glad i Lisbethen sin
Han kunne aldri ha gjort noe sånt med moren til sine barn
Med mormoren til sine kjære barnebarn, og nei det kunne han aldri ha gjort
Han forgudet konen sin

Har faen ikke hørt 1 jævla ord om noe i nærheten av det. Det er faen meg helt utrolig, ingen som har turt og løyet om det en gang.

Barna har sagt at de kommer fra et "svært godt hjem". Men de vil ikke la seg avhøre nå som søkelyset er mot TH.
Citera
2020-05-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har også foreldre som har vært gift i 49 år, de er ikke særlig glad i hverandre og har aldri tatt på hverandre med ømhet eller kjærlighet i min levetid, Men denne generasjonen skiller seg bare ikke, allikevel,

For et jævla liv..

Det er sant, de skille seg sjeldent, og med en kontrollfyr som TH synes å være ville han reagert veldig om hun ville ut av ekteskapet, så mye at det kunne vært bedre å ta henne av dage for å ikke tape kontroll over henne og sitt familieliv..uten at det gjør meg sikker på at TH er GM.
Citera
2020-05-13, 08:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Enormt gode spørsmål, som belyser sentrale deler av hele opplegget.

Jeg har lest eller hørt et sted at TH hadde med seg brevet når han møtte de første betjentene på bensinstajonen. Han ba om å bli møtt av sivilt politi, i telefonsamtalen, fordi det sto i brevet at han var overvåket.
Politiet møtte han i en uniformert bil, men betjentene var sivilt kledd.

TH må ha vært i tett kontakt med i hvert fall ett av barna, en av døtrene, som skulle møte AEH på formiddagen. AEH møtte ikke opp, eller svarte ikke på telefonen når datteren ringte, så datteren ringte til far TH og fortalte dette.

TH prøvde selv også å ringe flere ganger etter samtalen fra datteren, uten å få svar, og reiste da til slutt hjem, etter å ha uttrykkt bekymring til noen på jobben, før han dro.

TH er opplyst å ha dratt på jobb som vanlig i tiden etter forsvinningen, men før det ble kjent i media. Men han er beskrevet som mutt og kort i denne tiden.

Politiet skal ha kommet til Sloraveien allerede første dagen, utpå ettermiddagen, og de skal blant annet ha parkert på gårdsplassen med en bil med falske skilter, som naboene oppdaget, og holdt på med undersøkelser i huset i full belysning, langt utover natten, mye lenger enn Hagen-ekteparet vanligvis pleide å være oppe.
Jag tänker att det du ”berättar” här ovan är mediauppgifter och några detaljer som kan vara intressanta kan vi inte veta förrän saken är uppklarad.

T.ex. om han ringde polisen eller barnen först. (Säger något om familjerelationerna)

Huruvida han lät trusselbrevet ligga (som det antyds i tidiga artiklar i fallet).

Var bodde TH de första dagarna? Ville han verkligen vara hemma om han var ”övervakad” av kidnapparna. (Säger något om hans egna rädsla och hur han såg på allvaret i situationen)

Det är nog dags för norsk polis att ta in en utomstående grupp av profilerare som kan se på hela händelsen med fräscha ögon!
Citera
2020-05-13, 09:01
Medlem
Niffys avatar
"Alarmen i politiet gikk da de fikk se et løsepengebrev på forsvinningsdagen. Da Tom Hagen kom hjem fra jobb 31. oktober i fjor, skal han ha funnet brevet og ringt politiet. Etter det NRK forstår skal brevet ha ligget i første etasje i ekteparets enebolig.

NRK har tidligere skrevet at språket er analysert og at politiets språkekspert jobber med å avsløre hvem som kan ha skrevet brevet.

Løsepengebrevet ble, ifølge NRKs opplysninger, funnet i eller like ved konvolutten."

En annen fra NRK, men ingenting blir egentlig bekreftet her heller, annet enn at det kan se ut som det man legger til grunn er kun TH's forklaring om hvor han angivelig fant brevet, men usikkerhet om han fant det i konvolutten, eller ikke.

https://www.nrk.no/norge/konvolutt-funnet-sammen-med-losepengebrevet-1.14610634
Citera
2020-05-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tänker att det du ”berättar” här ovan är mediauppgifter och några detaljer som kan vara intressanta kan vi inte veta förrän saken är uppklarad.

T.ex. om han ringde polisen eller barnen först. (Säger något om familjerelationerna)

Huruvida han lät trusselbrevet ligga (som det antyds i tidiga artiklar i fallet).

Var bodde TH de första dagarna? Ville han verkligen vara hemma om han var ”övervakad” av kidnapparna. (Säger något om hans egna rädsla och hur han såg på allvaret i situationen)

Det är nog dags för norsk polis att ta in en utomstående grupp av profilerare som kan se på hela händelsen med fräscha ögon!

Kanskje noe TH bør tenke på å gjøre nå? Hyre noen proffe folk fra ulandet.
Citera
2020-05-13, 09:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Han bodde visst hos eldstedatteren, på andre siden av Langvannet.
Citera
2020-05-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Klokken 08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en flere minutter lang telefonsamtale. Vedkommende er avhørt av politiet, og har ikke ønsket å snakke med VG.

Klokken 09.10: En tekstmelding blir sendt til et familiemedlem fra Anne-Elisabeth Hagens telefon.

Klokken 09.14: En utgående samtale fra Anne-Elisabeth Hagens telefon til et annet familiemedlem. Samtalen varer i omtrent to minutter, og er av politiet omtalt som det siste sikre livstegnet."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje

Om bevissituasjonen, politiet er pliktig å legge frem alle beviser i saken.

Og vi vet at politiet følger en plan for etterforskningen. Jeg tror at politiet kan ha mistanker rundt samtalen som ble avsluttet 08:56 og 09:14-samtalen, men at politiet ikke har gjort endelige konklusjoner hvorvidt det lar seg sannsynliggjøre eller bevise at det er noe fishy og forfalsket ved disse to livsbevisene.

Politiet skal ikke legge frem mistanker for retten, kun beviser.

Jeg tror at sms'en som ble sendt 09:10 kan være lagt frem som bevis mot TH.

Denne sms'en kan være sendt fra smarttelefon eller nettbrett, som TH har med seg i bilen mens den er i kamerasonen utenfor Futurum, og som TH har koblet opp mot internett og logget seg inn på minside tilhørende AEHs mobilabonnement, og derfra sendt sms'en til et familiemedlem 09:10.

Jeg tror det går an bevise at sms'en ikke var sendt fra AEHs mobiltelefon, men fra hennes minside. Mottaker av sms'en vil ikke kunne se noen forskjell.

Og politiet har jo nevnt at sms er en del av bevisene som ble lagt frem ved varetektsfengslingen.

Jeg oppfatter det slik at så lenge politiet kun har mistanke om at livsbevisene kan være forfalsket, så må de ved varetektsfengslingen godta at livsbevisene er ekte, så lenge politiet ikke kan motbevise det.
Citera
2020-05-13, 09:08
Medlem
Citat:
https://www.nrk.no/norge/kidnappingssaken_-fant-flere-ark-med-beskjeder-_-sprakeksperter-gransker-1.14373405

Dette er en, men jeg har også sett andre aviser skrive at de ble funnet flere steder i huset, skal se om jeg finner hvilke.
Her står det bare at det ble funnet et brev, på flere sider.

Takk
Citera
2020-05-13, 09:11
Medlem
Niffys avatar
Jeg vurderer å starte en sånn spørrespalte.

"Spør en autist"
"Spør meg ikke om hvor jeg hørte det, men jeg kan gjengi ordrett det jeg hørte"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in