2020-05-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om bevissituasjonen, politiet er pliktig å legge frem alle beviser i saken.

Og vi vet at politiet følger en plan for etterforskningen. Jeg tror at politiet kan ha mistanker rundt samtalen som ble avsluttet 08:56 og 09:14-samtalen, men at politiet ikke har gjort endelige konklusjoner hvorvidt det lar seg sannsynliggjøre eller bevise at det er noe fishy og forfalsket ved disse to livsbevisene.

Politiet skal ikke legge frem mistanker for retten, kun beviser.

Jeg tror at sms'en som ble sendt 09:10 kan være lagt frem som bevis mot TH.

Denne sms'en kan være sendt fra smarttelefon eller nettbrett, som TH har med seg i bilen mens den er i kamerasonen utenfor Futurum, og som TH har koblet opp mot internett og logget seg inn på minside tilhørende AEHs mobilabonnement, og derfra sendt sms'en til et familiemedlem 09:10.

Jeg tror det går an bevise at sms'en ikke var sendt fra AEHs mobiltelefon, men fra hennes minside. Mottaker av sms'en vil ikke kunne se noen forskjell.

Og politiet har jo nevnt at sms er en del av bevisene som ble lagt frem ved varetektsfengslingen.

Jeg oppfatter det slik at så lenge politiet kun har mistanke om at livsbevisene kan være forfalsket, så må de ved varetektsfengslingen godta at livsbevisene er ekte, så lenge politiet ikke kan motbevise det.

Jeg har vanskelig for å tro at samtalen som ble avsluttet 08.56 er falsk. Men jeg tror sms`n 09.10 er noe de ser på med mistenksomme øyne, og da faller selvsagt også 09.14 i samme kategori.

Edit: Takk for oppklaring vedr. Bevis/mistanker. De har nok mye på lager.
Citera
2020-05-13, 09:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kanskje noe TH bør tenke på å gjøre nå? Hyre noen proffe folk fra ulandet.
God idé, pengar saknas ju inte.
Citera
2020-05-13, 09:22
Medlem
Da politiet på lovlig vis la frem sine beviser for retten, må de ha presentert livsbevisene omtrent slik.

- samtalen avsluttet 08:56 var ekte

- sms 09:10 - forfalsket - beviselig ikke sendt fra AEHs mobiltelefon

- samtale 09:14-09:16 var ekte, mottaker var TH, videoopptak fra bilen hans utenfor Futurum beviser at TH ikke var i Sloraveien under samtalen

De to ekte livsbevisene kan det allikevel finnes mistanke om at de er forfalsket. Endog sterke mistanker om forfalskning. Men politiet har ikke greid å fremskaffe beviser for at de er forfalsket, da rettsmøtet ble holdt.

De tre aktivitetene fra AEHs mobil denne morgenen blir da .. 08:56 ekte, 09:10 bevist falsk, 09:14 ekte.

Slik står bevissituasjonen akkurat nå.
Citera
2020-05-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
God idé, pengar saknas ju inte.

Tiden for løsepenger er forbi, men å hyre inn noen x-FBIi er noe han og familien bør vurdere. Tipper de løser saken ganske raskt. Spørsmålet er om de vil jobbe kun i retningen TH peker.
Citera
2020-05-13, 09:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Da politiet på lovlig vis la frem sine beviser for retten, må de ha presentert livsbevisene omtrent slik.

- samtale 09:14-09:16 var ekte, mottaker var TH, videoopptak fra bilen hans utenfor Futurum beviser at TH ikke var i Sloraveien under samtalen

De to ekte livsbevisene kan det allikevel finnes mistanke om at de er forfalsket. Endog sterke mistanker om forfalskning. Men politiet har ikke greid å fremskaffe beviser for at de er forfalsket, da rettsmøtet ble holdt.

De tre aktivitetene fra AEHs mobil denne morgenen blir da .. 08:56 ekte, 09:10 bevist falsk, 09:14 ekte.

09.14 var ikke til TH.

Jeg gleder meg enormt til saken og alle detaljer kommer for en dag, men det er nok lenge til ennå.
Citera
2020-05-13, 09:26
Medlem
Citat:

09.14 gikk til sønnen. Udokumentert påstand, men den tror jeg stemmer. Er 09.14 falsk, så er sønnen involvert på et vis.
Citera
2020-05-13, 09:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
09.14 gikk til sønnen. Udokumentert påstand, men den tror jeg stemmer. Er 09.14 falsk, så er sønnen involvert på et vis.

Enig.
Citera
2020-05-13, 09:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ja, og jeg er overbevist om at samtalen 8:56 er ekte. Da kan like gjerne 9:14 også være reell. Tidslinjen blir ikke vanskeligere å få til å gå opp av den grunn. Utfordringene er de samme.
Citera
2020-05-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
09.14 var ikke til TH.

Jeg gleder meg enormt til saken og alle detaljer kommer for en dag, men det er nok lenge til ennå.

Det vet vi ikke med 100% sikkerhet.

Tidlig i saken skrev iallfall VG at politiet skal ha opplyst om at 09:14 gikk til TH.

"TH" er senere blitt endret til "et familiemedlem". Endringen kan være gjort for å forhindre forhåndsdømming av TH. Det kan ikke utelukkes at den første info'en om 09:14 var korrekt.

Jeg utelukker ihvertfall ikke at TH var mottaker av 09:14.
Citera
2020-05-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, og jeg er overbevist om at samtalen 8:56 er ekte. Da kan like gjerne 9:14 også være reell. Tidslinjen blir ikke vanskeligere å få til å gå opp av den grunn. Utfordringene er de samme.

Jeg tror også 09.14 er "hel ved".
Citera
2020-05-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Men ser det ikke litt rart ut med en bevist falsk sms, plassert mellom to ekte mobil-aktiviteter fra AEHs mobiltelefon.

Spesielt når den falske sms'en er blitt knyttet opp mot TH.
Citera
2020-05-13, 09:36
Medlem
Citat:
Om bevissituasjonen, politiet er pliktig å legge frem alle beviser i saken.

Og vi vet at politiet følger en plan for etterforskningen. Jeg tror at politiet kan ha mistanker rundt samtalen som ble avsluttet 08:56 og 09:14-samtalen, men at politiet ikke har gjort endelige konklusjoner hvorvidt det lar seg sannsynliggjøre eller bevise at det er noe fishy og forfalsket ved disse to livsbevisene.

Politiet skal ikke legge frem mistanker for retten, kun beviser.

Jeg tror at sms'en som ble sendt 09:10 kan være lagt frem som bevis mot TH.

Denne sms'en kan være sendt fra smarttelefon eller nettbrett, som TH har med seg i bilen mens den er i kamerasonen utenfor Futurum, og som TH har koblet opp mot internett og logget seg inn på minside tilhørende AEHs mobilabonnement, og derfra sendt sms'en til et familiemedlem 09:10.

Jeg tror det går an bevise at sms'en ikke var sendt fra AEHs mobiltelefon, men fra hennes minside. Mottaker av sms'en vil ikke kunne se noen forskjell.

Og politiet har jo nevnt at sms er en del av bevisene som ble lagt frem ved varetektsfengslingen.

Jeg oppfatter det slik at så lenge politiet kun har mistanke om at livsbevisene kan være forfalsket, så må de ved varetektsfengslingen godta at livsbevisene er ekte, så lenge politiet ikke kan motbevise det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in