2020-05-13, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det här måste väl ändå vara ett dråpslag mot Tegnell och den svenska modellen. WHO nämner visserligen inte Sverige vid namn men allt som sägs stämmer in på Sveriges hantering av pandemin.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coronavirus/who-kritiserar-länder-som-siktar-på-flockimmunitet/vi-BB13ZmKJ?ocid=spartanntp

Detta har postats ungefär 100 gånger nu. Läser du inte i tråden lite innan du kommer med en ”nyhet”?
Citera
2020-05-13, 05:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kanske en anledning till att det avlider så pass många av Corona.

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-13/covid-19-slar-olika-de-avlidna-mannen-drar-upp-dodligheten

En svårare vanlig influensa hade kanske redan skördat de dödsoffer vi nu ser i Corona.

Nej, långt därifrån. Säsongen 2017/2018 var ett svårt år och skördade ca 1100 hundra personer.
Citera
2020-05-13, 05:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den här skiten är 20 ggr dödligare än en vanlig influensa. Minst. Det gäller om sjukvården pallar trycket. Annars får vi plussa på det.

Nej. Snarare 2-3 gånger vilket är illa nog. 20 gånger är du nog den enda i världen som tror i nuläget.
Citera
2020-05-13, 05:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tidigare anställd på Expressen.

Hon har varit på akuten. Varför har de inte testat henne?
Bara när man läggs in.
Citera
2020-05-13, 05:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Brutalt. Det kommer vara spänd stämning på FHM imorgon..

Frågan är om journalisterna kommer att ställa några kritiska frågor angående den icke existerande flockimmuniteten som nu nationellt och internationellt debatteras.
Jag tror ju inte att journalisterna kommer att ställa obehagliga frågor till FHM samt andra ansvariga.
Citera
2020-05-13, 05:41
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej. Snarare 2-3 gånger vilket är illa nog. 20 gånger är du nog den enda i världen som tror i nuläget.
Vet att jag nog skulle kunna googla fram detta, men om du eller någon annan kan svara på rakt arm. Detta virus är så himla opålitligt, det finns en hel del som har dött som har varit friska, icke rökare osv, i 20-års åldern som har dött. Gäller samma sak den årliga influensan? Eller äre bara sjukna, äldre som dör i det och kanske någon enstaka frisk ung? Eller är det en hel del unga friska som dör i det?
Citera
2020-05-13, 05:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Jag har skydd på mig men jag tycker bara det är så jävla respektlöst mot alla andra. Butiken har tillochmed stora skyltar där de vädjar till alla kunder att inte gå in i butiken om de hostar..

Strypgrepp på såna idioter säger jag bara.

Har upplevt ibland att vissa människor verkar hosta på flit mot en om man bär munskydd. De verkar på något sätt att vara avundsjuka eller irriterade på oss som bär medicinska munskydd.
Citera
2020-05-13, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Vet att jag nog skulle kunna googla fram detta, men om du eller någon annan kan svara på rakt arm. Detta virus är så himla opålitligt, det finns en hel del som har dött som har varit friska, icke rökare osv, i 20-års åldern som har dött. Gäller samma sak den årliga influensan? Eller äre bara sjukna, äldre som dör i det och kanske någon enstaka frisk ung? Eller är det en hel del unga friska som dör i det?

Det finns ströfall i alla åldrar som avlider av influensa. Även barn.
Citera
2020-05-13, 05:48
Medlem
Citat:

Bra frågor. Dog ex 2 friska unga norrmän i 20 års åldern av vanlig influensa innan Covid 19 så visst händer det. Statistiskt sett är det ovanligt att unga friska dör.

https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa
Senast redigerad av bombayduck1 2020-05-13 kl. 06:13. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-13, 05:48
Medlem
HGs avatar
Citat:

Mig veterligen har jag inte hört om att unga friska dör i en influensa infektion. Den enda influensan som skulle bli allvarlig var ju svininfluensan, men då fick ju alla vaccin. Vaccinet i sig verkade ha ställt till den största skadan bland unga vilka fick narkolepsi.
Många här på forumet är inne på tesen att samma sak kan hända med ett vaccin mot COVID-19. Att det leder till hemska biverkningar.
Citera
2020-05-13, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nej, långt därifrån. Säsongen 2017/2018 var ett svårt år och skördade ca 1100 hundra personer.

Ca. 1100? Det beror på vilken bedömning du litar på; FHM eller socialstyrelsen. Vid vanlig influensa görs nämligen inte samma inrapportering som nu. Dvs en gammal människa som dör av säsongsinfluensa i sitt hem blir inte dödsorsaken bokfört som sett.
Citera
2020-05-13, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Frågan är om journalisterna kommer att ställa några kritiska frågor angående den icke existerande flockimmuniteten som nu nationellt och internationellt debatteras.
Jag tror ju inte att journalisterna kommer att ställa obehagliga frågor till FHM samt andra ansvariga.

Det gjordes väl till viss del i gårdagens aktuellt. Det jag saknar är att utländska experter inte ställer frågor via videolänk oftare. Det skulle vara mer givande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in