2020-05-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Flere har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke oppgis ett tidspunkt for da bilen til TH fanges opp på et overvåkingskamera ved arbeidsplassen, for eksempel kl 09:10.

Kan intervallet fra kl 09:10 til kl 09:15 indikere at han ble sittende i bilen i 5 minutter før han gikk ut?

Ja. Jeg tror han stoppet i kamerasonen og sendte sms og mottok 09:14-samtalen før han kjørte ut av kamerasonen og parkerte.
Citera
2020-05-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Men: "Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Men hvorfor bringer du frem gamle opplysninger fra VG?
Avisen har nettopp oppdatert detaljene til å være kl 09:10-09:15 på dette punktet.

VG har dette fra sikre kilder, så ingen grunn til å lage ny villedninger basert på gamle artikler.
Citera
2020-05-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nd5kA/bistandsadvokaten-om-hagen-barna-avventende-til-nye-avhoer

Nå forsøker jeg å tenke som datter eller sønn til AEH.
Hadde jeg nektet å latt meg avhøre i en slik alvorlig sak ? Svaret er nei.
Barna nekter å la seg avhøre etter at deres far ble siktet.
Trues det med å bli kun tildelt pliktdelsarv ???

Nå skurrer det så det kviner etter. Barna har vært anonyme og lydløse etter deres mamma forsvant.
Hva er det som skjer ?
Normale mennesker vil da for enhver pris finne igjen sin mamma.
Her ser det ut som om livet foregår høyst normalt...pappa TH bor hos sin eldste datter og livet går på " skinner ".
Noen vet noe. Om det er TH eller hvem det enn måtte være, så er det noen som vet.
Og den eller de personer VET hva som skjedde i Sloraveien nr 4. Enten natt til 31.10.2018 eller tidlig på morgenen / formiddagen samme dag.
Det som er sikkert er at en taxisjåfør kjørte ekteparet hjem til Sloraveien 4 etter teaterbesøket i Oslo med et vennepar.
Det er muligens denne taxisjåføren som er den siste som så AEH i live utenom hennes ektemann TH.
Dette med unntak av mulig hundepasser.
Vold i nære relasjoner er alvorlige greier. Stemmer ektepakten, var AEH også tydeligvis et økonomisk gissel.
TH tok fullstendig kontroll over alt. Fra ulike kilde har jeg også lest at den ene datteren forlot hjemmet tidlig da hun anså det som " ulevelig ".

Ulike former for vold :

- Fysisk vold: All vold som innebærer fysisk kontakt – spark, slag, lugging, biting, kloring, fastholding, risting, dytting, kvelertak. Innesperring og isolasjon er også former for fysisk vold.

- Psykisk vold: Bruk av ord og stemme som truer, skader, krenker eller kontrollerer andre. Å nedvurdere, være likegyldig til og ydmyke andre er også former for psykisk vold. Eksempler er: «Jeg skal drepe deg», «du er ikke verdt noe», «du er så stygg og feit at ingen kan være glad i deg».

- Materiell vold: Knusing, ødeleggelse og kasting av gjenstander, slag i vegger og dører og liknende.

- Økonomisk vold: Kontroll over andres økonomi; den ene partneren nektes å ha kontroll over egen eller felles økonomi.

- Latent vold: Vold som «ligger i lufta», en spesiell stemning før eller etter en voldsepisode.

- Vold i oppdragelsesøyemed: Fysisk og psykisk avstraffelse som en del av oppdragelsen for å endre adferden til barn og unge.

- Strukturell vold: En form for vold hvor sosiale strukturer eller sosiale institusjoner skader mennesker gjennom å forhindre at deres grunnleggende behov oppfylles.

- Digital vold: Trusler og trakassering via meldinger, overvåking og kontroll via mobiltelefon eller sosiale medier, eller stygge meldinger postet på nett. Innbefatter også trusler, trakassering og seksuelle overgrep som følge av kontakt etablert på nett.

https://www.psykologforeningen.no/publikum/informasjonsvideoer/videoer-om-livsutfordringer/aa-vaere-offer-for-vold-i-naere-relasjoner

Ja. Jeg tror noen vitner vil komme frem med det de vet nå.

Interessant oppsummering, vold kan ha mange former.

Jeg tror de voksne barna også har vært, og kanskje fremdeles er, utsatt for økonomisk vold den dag i dag.

Det er å håpe at mennesker som har omsorg for Lisbeths barn og barnebarn, nå kommer frem med det de vet, så vi får en slutt på denne uverdige forestillingen.
Citera
2020-05-13, 01:49
Medlem
Citat:
Men hvorfor bringer du frem gamle opplysninger fra VG?
Avisen har nettopp oppdatert detaljene til å være kl 09:10-09:15 på dette punktet.

VG har dette fra sikre kilder, så ingen grunn til å lage ny villedninger basert på gamle artikler.
Opplysningen om 9:08 var i en artikkel 29. april i år. Jeg vet ikke hvorfor det opereres med ulike tidspunkt i ulike artikler eller hvilket tidspunkt som er korrekt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Denne opplysningen er gammel:
"Tom Hagen drar på jobb og ankommer ifølge etterforskningen arbeidsplassen sin i tidsrommet 09:10 – 09:15."
https://sol.no/nyheter/tom-hagen-pagrepet-dette-vet-vi-om-forsvinningen/71888846

Jeg blir usikker på hva som er korrekte opplysninger av VGs villedende vekslende opplysninger. ¯\_(ツ)_/¯
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 02:02.
Citera
2020-05-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
* 09:10-09:15 TH stopper bilen i kamerasonen på Futurum, sender SMS fra AEHs minside, brukte smarttelefon eller nettbrett, så det ser ut som om SMS kom fra AEHs telefon, dette kan avsløres tror jeg, politiet nevnte en SMS i begrunnelsen for siktelse og varetektsfengsling

Det stemmer Kornblomst - Tingretten la spesielt vekt på en eller flere tekstmeldinger.

Citat:
SMS-bevis var en del av grunnlaget for å fengsle Tom Hagen

"En person tett på etterforskningen bekrefter overfor Aftenposten at den nevnte tekstmeldingen kobles til Tom Hagen."

https://www.aftenposten.no/norge/i/Jo8b47/sms-bevis-var-en-del-av-grunnlaget-for-aa-fengsle-tom-hagen
Citera
2020-05-13, 02:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Ja, tiden mellom 09:16 og 09:48....her ligger det mye. Tydeligvis har hun ikke forsøkt å ringe opp noen etter klokka 09:16 og ingen har tydeligvis forsøkt å ringe henne før elektrikeren ringte kl 09:48.
Dersom det har skjedd er det i så fall bevis som politiet holder tett.
Det hevdes her på fb at en av hennes døtre hadde en avtale med sin mamma samme dag. Hun fikk ikke svar på tlf til sin mor. Hun hadde visstnok da tatt kontakt med sin far, som da hadde kjørt hjem fra sitt arbeidssted til Sloraveien 4.
Ca 30 minutter etterpå ringer han politiet og de treffes igjen på en bensinstasjon like ved boligen. Da har han med seg åtte eller ni sider av kidnappingsbrevet. Dette ut fra hva som er beskrevet i media.

Dette mener jeg også å ha lest eller hørt, og jeg fikk nesten hakeslipp når jeg hørte det, det husker jeg,, men jeg kan ikke for mitt liv finne igjen hvor jeg hørte det!

For det er jo en ganske vesentlig detalj, det at han hadde med seg brevet til betjentene han møtte på stasjonen.

Jeg tenker det var viktig, for å liksom få frem "alvorligheten" fra første øyeblikk, selge sin historie..
Senast redigerad av Niffy 2020-05-13 kl. 02:06.
Citera
2020-05-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette mener jeg også ha lest eller hørt, og jeg fikk nesten hakeslipp når jeg hørte det, det husker jeg,, men jeg kan ikke for mitt liv finne igjen hvor jeg hørte det!

For det er jo en ganske vesentlig detalj, det at han hadde med seg brevet til betjentene han møtte på stasjonen.

Jeg tenker det var viktig, for å liksom få frem "alvorligheten" fra første øyeblikk, selge sin historie..
Hvis jeg hadde mottatt et trusselbrev hadde jeg helt sikkert vært i sjokk og jeg er sikker på at jeg hadde kommet til å tatt med meg brevet til politiet. Det er da ikke noe uvanlig eller mistenkelig med å gjøre det.
Citera
2020-05-13, 02:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis jeg hadde mottatt et trusselbrev hadde jeg helt sikkert vært i sjokk og jeg er sikker på at jeg hadde kommet til å tatt med meg brevet til politiet. Det er da ikke noe uvanlig med å gjøre det.

Men det er blitt opplyst om, og jeg er tydeligvis ikke den eneste som har hørt det, eller reagert på det.

Det er jo litt vesentlig, om Politiet fant brevet på badet, eller hvor nå enn det var, eller om TH kom med det i hånda til betjentene han møtte på bensinstasjonen.

Ga han det til de pent pakket inn i konvolutten sin også, kanskje?
Citera
2020-05-13, 02:12
Medlem
Citat:
Men det er blitt opplyst om, og jeg er tydeligvis ikke den eneste som har hørt det, eller reagert på det.

Det er jo litt vesentlig, om Politiet fant brevet på badet, eller hvor nå enn det var, eller om TH kom med det i hånda til betjentene han møtte på bensinstasjonen.

Jo jeg skjønner at det er flere som har lest det og som har reagert på det. Jeg vet ikke hva som er korrekt informasjon om brevet.
¯\_(ツ)_/¯
Citera
2020-05-13, 02:26
Medlem
Citat:
Det stemmer Kornblomst - Tingretten la spesielt vekt på en eller flere tekstmeldinger.

Ja. Legg merke til at om samtalen fra ansatt som ble avsluttet 08:56 egentlig var en beskjed lest inn på mobilsvar, så rakk TH akkurat å høre beskjeden før han dro til jobb.

Det var tidlig i saken snakk om "telefonisk kontakt" og "det skal ha vært en samtale" om én eller begge "livbevisene". Det antydet at det kunne vært en beskjed lest inn på mobilsvar.

At "samtalen" varte i flere minutter, må i så fall tyde på at beskjeden var lang, tok lang tid å fortelle.

Da TH kom inn på kontoret engang like etter 09:16, tok han enten direkte kontakt med den ansatte eller ringte opp den ansatte, og sa noe lignende.

"Hei Lisbeth ringte nettopp med beskjed om blablalba"

Og skapte en illusjon om at Lisbeth hadde ringt han 09:14. Han var jo tydeligvis informert om innholdet i beskjeden.

Men jeg må si, det jeg synes er ekstremt ille akkurat nå, er de to lagdommerne i Eidsivating lagmannsrett som løslot TH på bakgrunn av videoopptaket fra Futurum.

Om TH satt i bilen og produserte livstegn fra Lisbeth mens det ble gjort videoopptak av bilen ... og dommerne løslot en mann som så absolutt hører hjemme i fengsel på et så misvisende grunnlag ..

Det er så pinlig og flaut og tragisk at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Citera
2020-05-13, 02:34
Medlem
Citat:

Du har rett i at det er vesentlig Jeg har forsøkt å lete uten å finne noe nærmere enn dette, fra en gammel artikkel:
(9. januar-19) "Etter det NRK erfarer har politiet funnet en lapp inne i huset som knyttes til forsvinningen."
https://www.nrk.no/norge/slik-kan-hagen-ha-blitt-bortfort-1.14372474

Jeg fant en opplysning om stripsen som jeg ikke husker å ha lest før:
"Stripsen som tabbe?.
Stripsen som politiet gikk ut og bekreftet tirsdag, var noe av det første som Tom Hagen kunne se, da han tok seg inn i boligen sin 31. oktober i fjor, og oppdaget at kona var borte. Den lå like i nærheten av badet, stedet der politiet mener at kona var, da hun ble bortført. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 02:39.
Citera
2020-05-13, 02:40
Medlem
Citat:

(24.09.19) "Etter å ha opplyst at han søkte etter kona i en knapp halvtime, tok han kontakt med politiet, og møtte dem i nærheten på en bensinstasjon og fortalte om forsvinningen og truslene han hadde mottatt i form av et trusselbrev.

VG fikk tidlig i etterforskningen opplyst at åstedet var så godt som skrapet for spor etter de den eller de som står bak Anne-Elisabeth Hagens forsvinning, men at det lå igjen en helt spesiell gjenstand som trolig stammet fra motparten, i tillegg til brevet. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in