Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Om du inte vill ha svar så bör man heller inte vara på ett forum... det är liksom hela meningen med ett forum
Inte ett dugg nedlåtande. Vi har en pandemi. Och den kommer vara här i år framöver.
Det är bara att acceptera vare sig man vill eller inte. Varken du eller jag har nämligen nått val. Ingen annan på denna jord heller.
Nej man bör heller inte vara på ett forum för att trycka ner andra människor och hålla på med nåt "Slappna av, tänk positivt"-prat, när man inte har en aning om den andra människans livssituation överhuvudtaget i relation till covid. Det är bagatelliserande och nedlåtande, oavsett vad du säger.
Som människa finns aldrig någon ursäkt att bete sig så mot andra, oavsett om det är IRL eller på ett forum.
Man kan ändå vara ödmjuk, respektfull och inse att man inte vet allt om den andra personen. Frågor om liv och död, och vad det innebär personligen för en annan människa, och som covid verkligen handlar om, kan man förhålla sig respektfull inför. Speciellt om man adresserar en annan persons rädsla så pass direkt, som du gjorde, och talar till den personen om det.
Du får skriva vad du vill så klart, om Covid och hur mycket du tycker det är en bagatell. För mig är det inte det. För min del kommer jag inte heller att svara mer till dig.