Den svenska "strategin" av att göra ingenting är ett
totalt misslyckande vilket lett till att
massor av människor har dött i onödan.
Infektionsläkaren Erik Salaneck kallar det kriminellt.
Eftersom vi lever i Sverige så kommer ingen heller att ställas till svars för det.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/brannpunkterna-i-sveriges-hantering-av-coronakrisen/?fbclid=IwAR1Ku5hZA3BS1nmzd_9g_RO9MWQVJK1MC6ErPXeA eaTkTsxqY2PuUX4zpic
Ingen nedstänging, inget stoppande av resenärer från smittade länder som Kina, Iran, Italien.
Inga masstester som bl.a. WHO starkt förordar, skyddsutrustning som ex.vis munskydd är helt onödigt. M.m.
"Misstagen" är många, åtgärderna för att hejda epidemin är få.
Erik Salaneck:
"Det är det här jag tycker är kriminellt. Vi hade månader på oss att förbereda oss, men myndigheterna ägnade sig åt att säga ”det här är lugnt, det här kommer inte hit”. Istället för att öka beredskapen. Jag anser att det är ett polisiärt ärende. Det är så oansvarigt – och det har lett till död. Det är dråp som jag anser att de är skyldiga till. För det är så fruktansvärt enkla saker som hade behövts, säger Erik Salaneck."
Den där flocken som de säger sig vilja få fram, flocken som de allra flesta inte vill vara med i, den vägen tror allt färre på. Läs i slutet av artikeln jag länkar till. Mycket intressant, mycket skrämmande.