Citat:
Ursprungligen postat av
Ledsjo50
Ska bli mycket intressant att ta del FUPen och då kanske få svar på om den iakttagelse som jag gjorde 2019-11-14 kan ha något med fallet att göra. Min iakttagelse ringdes in anonymt till polisen i början av december.
På trottoaren/cykelbanan framför fastigheten Göteborgsvägen 23 A-D råder parkeringsförbud varför det sällan står några bilar där.
Torsdagen 2019-11-14, vid halv sextiden på kvällen, passerade jag gående fastigheten på Göteborgsvägen samtidigt som det då stod en bil parkerad på trottoaren/cykelbanan utanför en av dess ingångar, antingen 23 C eller D. Bilen var parkerad i färdriktningen mot centrum. Det var flera personer (2-3 st) som rörde sig kring bilen och ingången. De verkade kommunicera med varandra men uppträdde på intet sätt iögonfallande. Att jag minns den felparkerade bilen beror helt och hållet på att man nästan var tvungen att gå ut i körbanan för att passera. Att händelsen kan härledas till just den 14/11 och ca kl 17:30 beror på ett sparat kassakvitto där datum och klockslag finns angivet.
Har polisen kunnat identifiera personerna och bilen enligt dina iaktagelser och ser det av vikt finns det nog med. Men då borde det nästan vara som att du skulle vara kallad till vittne.
Jag tänker nu på att om det var Wilma och Tishko + någon du såg så skulle du vara den som sett Wilma vara vid liv torsdag eftermiddag istället som nu framkommit i tråden/i offentligheten på förmiddagen i Walkesborg?
Är de identifierade som grannar, ja, då hittar vi din annars intressanta uppgifter i slasken.
Vad tror du? Var det personer som du kan tänka vara T & W eller andra deras nära som vi spekulerat här om under ett halvårs tid?