Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
Med tanke på att polisen genast gick ut med att Wilma inte kan vara vid liv så kan det i princip bara vara huvud eller bål som de hittat. Iom att de snabbt visste att det var Wilma så sätter jag en kexchoklad på att det är huvudet de hittat.
Nån skrev relativt tidigt att huvudet hittats. Svårt att veta. I Tishkos garderob. Jag har minne av att polisen hittade en kroppsdel i terrängen. Men det kan vara jag som drog en snabb slutsats utefter vad media skrev. Men inget av detta har blivit bekräftat. Nån skrev häromveckan att huvudet skulle legat i en kabinväska i T:s garderob.
Det KAN vara så att man köpt en stor väska med tillhörande kabinväska. Packat ner Ws kropp i den stora väskan men den fick inte riktigt plats, och så kapade man huvudet och lade ner detta i kabinväskan.
I allt flyttande, adrenalin, halv-panik och städande så glömde man kabinväskan. När man kom på det så var det för sent. Det började ringas till Tishko, folk frågade efter Wilma, familjen var uppe och ringde på, pappan var uppe och ringde på. Polisen fick upp ögonen för honom. Så T fick ställa in det inplastade huvudet i väskan djupt inne i garderoben. Och där hittades det så småningom.
Jag spekulerar vilt nu ovan. Men om det är så att det är en kroppsdel, spelar ingen roll vilken, som hittats i Tishkos garderob - då är han rökt. Såååå rökt.