Citat:
Min poäng är att det finns andra vars okontrollerade våldsamhet bättre stämmer med dom 17 slag som ändade Lenas liv.
Ser inte någonting i SDs person och relation visava Lena som motiverar det besinningslösa våldet.
Våldsamheten stämmer inte.
Att han dessutom varit en av Sveriges mest kontrollerade personer sen innan mordet upptäckts utan att det går att binda honom till gärningen är så uppseedeväckande att det bör få flera än mig att tvivla på hans skuld..
Ser inte någonting i SDs person och relation visava Lena som motiverar det besinningslösa våldet.
Våldsamheten stämmer inte.
Att han dessutom varit en av Sveriges mest kontrollerade personer sen innan mordet upptäckts utan att det går att binda honom till gärningen är så uppseedeväckande att det bör få flera än mig att tvivla på hans skuld..
Tillåt mig invända. Utifrån information i FUP och rättegång tolkar jag SD som en handlingens man. Manipulativ, förslagen och utåt sätt kontrollerad. Agerar i lönndom.
Men när han väl "tappar det" så gör han det fullständigt och våldsamt.
Att han slog knytnäven genom en gipsvägg i ilska och frustration över sin trotsande, då blott åttaåriga, dotter är ett för oss känt exempel på detta.
Att han både tänker och uttalar planer på att mörda personer vid flertalet tillfällen, antingen som lösning på egenupplevda problem (spädbarn, fru) eller som kontroll/dödshot (LW, AW) är riktigt allvarligt och synnerligen grovt.
Han har därtill varit fysiskt våldsam samt aktivt kontrollerande mot just självaste BO, i sådan grad att det lett till polisanmälan.
Denna JS vet jag ingenting om, men det som nu citerats i tråden talar för en "ordets man", väsnas mycket och får på så sätt ut sin ilska. Men även sådana män kan ta till dödligt våld (såklart!).
Vad har man på denna man egentligen?
Ni som ser honom som potentiell mördare av LW får gärna berätta varför just han är aktuell.