2020-05-12, 13:47
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.domstol.se/uddevalla-tingsratt/nyheter/2020/05/23-aring-atalas-for-mord/

"Pressmeddelande publicerat 2020-05-12 av
Uddevalla tingsrätt
23-åring åtalas för mord
Mål: B 3280-19
Åtal kommer den 13 maj 2020 att väckas mot en 23-årig man för bl.a. mord på en 17-årig kvinna.
Personer som är intresserade av att ta del av stämningsansökan och förundersökningsprotokoll rekommenderas att beställa handlingar via e-post. Observera att förundersökningsprotokollet kommer att vara omfattande och att sekretessprövning kommer att ske innan handlingar kan lämnas ut.

Huvudförhandlingen planeras att inledas den 26 maj 2020. Antalet platser i förhandlingssalen är ytterst begränsat. Tingsrätten planerar att ha medhörning via videolänk från en sidosal. Antalet platser är dock ändå oerhört begränsat. Härtill kommer att tingsrätten på grund av rådande Covid-19-situation sedan tidigare har beslutat att begränsa totala antalet samtida besökare i tingsrättens lokaler till högst 50. Observera att det även kommer att pågå andra förhandlingar samtidigt. Besökare riskerar därför att nekas tillträde till tingsrättens lokaler.

Tingsrätten kommer att reservera platser åt anhöriga och åt media. Representanter för media uppmanas att vända sig till tingsrättens reception med frågor och för att reservera plats."
Citera
2020-05-12, 14:22
Medlem
Ska bli mycket intressant att ta del FUPen och då kanske få svar på om den iakttagelse som jag gjorde 2019-11-14 kan ha något med fallet att göra. Min iakttagelse ringdes in anonymt till polisen i början av december.

På trottoaren/cykelbanan framför fastigheten Göteborgsvägen 23 A-D råder parkeringsförbud varför det sällan står några bilar där.

Torsdagen 2019-11-14, vid halv sextiden på kvällen, passerade jag gående fastigheten på Göteborgsvägen samtidigt som det då stod en bil parkerad på trottoaren/cykelbanan utanför en av dess ingångar, antingen 23 C eller D. Bilen var parkerad i färdriktningen mot centrum. Det var flera personer (2-3 st) som rörde sig kring bilen och ingången. De verkade kommunicera med varandra men uppträdde på intet sätt iögonfallande. Att jag minns den felparkerade bilen beror helt och hållet på att man nästan var tvungen att gå ut i körbanan för att passera. Att händelsen kan härledas till just den 14/11 och ca kl 17:30 beror på ett sparat kassakvitto där datum och klockslag finns angivet.
Citera
2020-05-12, 15:14
Medlem
Jag fick den här lilla filmen på mail, som min, fortfarande avstängde, vän Avd.9 gjort. Jag frågade om jag fick lägga ut den, och det fick jag.

Jag hoppas länken fungerar. Högerklicka vid nedtankning om du använder dator så slipper du spam. Annars klickar du bara bort spammen. Det tar en liten stund att ladda ner, men ingen stor fil.

https://forumfiles.com/B02e71yeob/Avd.9_-_Minns_Wilma_mp4
Citera
2020-05-12, 16:07
Medlem
Bambambis avatar
Så fruktansvärt och starkt 😢https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anhorig-om-wilma
Citera
2020-05-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så fruktansvärt och starkt 😢https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anhorig-om-wilma

Fy vad hemskt. 😢
Citera
2020-05-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har mejlat, men dem vad mig återkomma onsdag. Skrev att jag önskar förundersökningen på pdf, och mål nr.
Märkligt. Jag skrev ett mycket vänligt mail och jag står nu på en sorts "utskickslista" och får fup och stämningsansökan direkt när det är dags . Jag tror det kanske har betydelse hur man uttrycker sig? Men jag vet ju inte.
Citera
2020-05-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det verkar enligt SVTs artikel röra sig om P7 vilket är den mindre undersökningen. Troligen kommer TR att vilja att en ”stor” RPU genomförs innan dom faller om P7 antyder att psykisk störning kan funnits/finnas.

Edit: I artikeln står uttryckligen ”mindre rättspsykiatrisk undersökning”

Ja tack. Såg det innan och det var jag som tolkade det som tidigare meddelandes för snävt i och med att det i beskrivningen av p7 inte omnämns tydligt som en psykiatrisk utredning men som sagt. Tolkningsfel av mig.
Citera
2020-05-12, 17:21
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Fy vad hemskt. 😢
Ja verkligen 😢
Citera
2020-05-12, 17:23
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Vilken kroppsdel var det som hittades? Orkar inte bläddra igenom 2000+ sidor.
Med tanke på att polisen genast gick ut med att Wilma inte kan vara vid liv så kan det i princip bara vara huvud eller bål som de hittat. Iom att de snabbt visste att det var Wilma så sätter jag en kexchoklad på att det är huvudet de hittat.
Citera
2020-05-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Med tanke på att polisen genast gick ut med att Wilma inte kan vara vid liv så kan det i princip bara vara huvud eller bål som de hittat. Iom att de snabbt visste att det var Wilma så sätter jag en kexchoklad på att det är huvudet de hittat.
Nån skrev relativt tidigt att huvudet hittats. Svårt att veta. I Tishkos garderob. Jag har minne av att polisen hittade en kroppsdel i terrängen. Men det kan vara jag som drog en snabb slutsats utefter vad media skrev. Men inget av detta har blivit bekräftat. Nån skrev häromveckan att huvudet skulle legat i en kabinväska i T:s garderob.

Det KAN vara så att man köpt en stor väska med tillhörande kabinväska. Packat ner Ws kropp i den stora väskan men den fick inte riktigt plats, och så kapade man huvudet och lade ner detta i kabinväskan.

I allt flyttande, adrenalin, halv-panik och städande så glömde man kabinväskan. När man kom på det så var det för sent. Det började ringas till Tishko, folk frågade efter Wilma, familjen var uppe och ringde på, pappan var uppe och ringde på. Polisen fick upp ögonen för honom. Så T fick ställa in det inplastade huvudet i väskan djupt inne i garderoben. Och där hittades det så småningom.

Jag spekulerar vilt nu ovan.
Men om det är så att det är en kroppsdel, spelar ingen roll vilken, som hittats i Tishkos garderob - då är han rökt. Såååå rökt.
Citera
2020-05-12, 18:15
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag spekulerar vilt nu ovan. Men om det är så att det är en kroppsdel, spelar ingen roll vilken, som hittats i Tishkos garderob - då är han rökt. Såååå rökt.

En kroppsdel, oavsett var den anträffas, bevisar i sig inte att den misstänkte i fallet också är skyldig till mord. Särskilt inte i det här fallet där ingen dödsorsaken kunnat bevisas.
Citera
2020-05-12, 18:19
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag spekulerar vilt nu ovan. Men om det är så att det är en kroppsdel, spelar ingen roll vilken, som hittats i Tishkos garderob - då är han rökt. Såååå rökt.

Jag tror du borde tänka om. Känner du till "Videdalsmordet"? En styckad kropp hittades på en adress där två missbrukare bodde. De åtalades för mord men friades för det just därför att ingen dödsorsak gick att bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in