2020-05-12, 15:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Suck. Du har inte förstått, och du kommer aldrig att förstå verkar det som. Men Stockholms smittspridning avtar, och det finns bara en tänkbar förklaring.
Det finns flera tänkbara förklaringar till det. Hoppas jag för allas bästa då preliminära tester säger att i visa områden saknar befolkningen helt antikroppar:
Björn Olsen och hans forskarkolleger har genomfört antikroppstester runtom i Stockholm som visar att 7,5 procent av befolkningen är immun. Olsen menar även att det finns stadsdelar i innerstan där nästan ingen är smittad, medan andelen är mycket högre i mer segregerade områden. Han tror därför att coronaviruset är en klustersmitta, som sprider sig från plats till plats, vilket avsevärt kommer försena att flockimmunitet uppnås.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/brannpunkterna-i-sveriges-hantering-av-coronakrisen/

Kom ihåg innan du svarar att FHM inte har redovisat några genomförda studier än förutom den som drogs tillbaka.
Citera
2020-05-12, 15:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Så kan man också se på det. Men nu är det ju nämligen så att poängen är att Sveriges misslyckande med Covid-19 börjar få de konsekvenserna som jag och många andra varnat för.
Svenskar kommer inte vara välkomna pga av att vi är en säkerhetsrisk för övriga världen. Även om vi inte är det enda landet ännu så kommer vi förmodligen vara en av de sista.

Jag tror fler länder kommer följa Grekland redan denna vecka och nästa vecka kommer det utökas.

Du bara tramsar i vanlig ordning, precis som du hävdade att Arlanda va stängt. Svenskar precis som övriga EU-medborgare får fara till Grekland men obligatorisk 14 dagar karantän gäller. Alla hotell stängda så vetifan vem som tänkt fara dit ändå
Citera
2020-05-12, 15:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
"Bara ett fåtal av de som testats visar antikroppar", säger Maria Van Kerhove på WHO. "Siffran variera mellan 1-10%".
Alla världens länder har ju låst in sitt folk. Då kan de väl varken smittas eller bilda antikroppar?

Man kan ju inte både ha kakan och äta kakan.
Citera
2020-05-12, 15:54
Medlem
Jaha "nästa vecka" väntas svar på antikroppstestet.

Det här de fan sagt i 10 veckor i rad nu och det är dags att skita ur sig det jävla resultatet.
Citera
2020-05-12, 15:56
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du bara tramsar i vanlig ordning, precis som du hävdade att Arlanda va stängt. Svenskar precis som övriga EU-medborgare får fara till Grekland men obligatorisk 14 dagar karantän gäller. Alla hotell stängda så vetifan vem som tänkt fara dit ändå

https://www.hbl.fi/artikel/coronakrisen-slar-hart-mot-grekland-hoppas-pa-sakra-turister/

Sedan var man tydlig på fråga från TT att Sverige inte lyckas och inte var aktuellt.

Tänk att man alltid blir beskylld för trams Och vad menar du med Arlanda?
Citera
2020-05-12, 15:57
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det finns risker mm. Jag håller med om att man tar risker mm.

Men poängen är återigen att Sverige får inte vara med pga av att vi har misslyckas så förbannat med Covid-19 och Svensk strategi är en katastrof.

De finns dom försvarar och säger att vi fortfarande har gjort rätt.
Det finns dom som hävdar att alla andra kommer få ett helvete när de öppnar upp.

Det återstår att se. Norge och flera har öppnat upp skolor nu och restauranger och andra butiker. Vi har ingen ökning där och även Danmark har samma positiva trend.
I Sverige ligger vi på ett dödsantal som är flera än Norden, baltikum mm fortfarande och andra länder ser Sverige som en katastrof.

De som hävdar att Sverige gjort rätt ex här inne fortsätter att hävda att alla andra har fel mm. Men nu börjar andra länder öppna upp men då vill inte andra länder ha Svenskar då man anser att vi är stora smittobärare och vi har gjort fel.
Problemet är att du tar ut det i förskott att det har fungerat att öppna upp innan vi vet svaret. Danmark öppnade väl köpcentrum igår, tror jag. Ingen har svaret än.
Citera
2020-05-12, 15:57
Medlem
Citat:
Så kan man också se på det. Men nu är det ju nämligen så att poängen är att Sveriges misslyckande med Covid-19 börjar få de konsekvenserna som jag och många andra varnat för.
Svenskar kommer inte vara välkomna pga av att vi är en säkerhetsrisk för övriga världen. Även om vi inte är det enda landet ännu så kommer vi förmodligen vara en av de sista.

Jag tror fler länder kommer följa Grekland redan denna vecka och nästa vecka kommer det utökas.
Jo men... det där är ju verkligen en struntsak. Att svenskar inte får åka till Grekland och göra av med en massa pengar i år är främst Greklands problem.
Citera
2020-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sexigt! Dessutom: på en nattklubb dricker man ju, det är grejen. Hur sippar man på en drink genom ett munskydd? Att dra det upp och ner är ju just det beteendet som Tegnell har varnat för. Ska man ha munskydd måste man ha det på plats hela tiden tills man kan byta, och inte röra vid det med fingarna under tiden.
Munskydd passar inte på nattklubb men de har man ju stängt i flesta länderna.
Citera
2020-05-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är missvisande. Man använder också annat som mobiltelefondata i spårningsarbetet. Därmed kan man avgränsa. Grejen är att man gör systematiska tester vilket man inte kan beskylla Sverige för att göra direkt.
Samtidigt har Japan lyckats lika bra som Sydkorea utan att smittspåra, använda mobilappar eller testa. Vad beror det på, kan man fråga sig?
Citera
2020-05-12, 16:00
Medlem
Du som försvarar Sveriges krishantering idag har inget att vara stolt över, absolut ingenting! Vi andra får skämmas inför drabbade familjer och omvärlden för både krishanteringen och respektlösheten mot de som dött. Vidrigt!
https://twitter.com/SWEREEEEE/status/1258846240760094720
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Bor utomlands och när jag ställer frågor till svenskar, spelar ingen roll vem, så blir de väldigt defensiva och lojala till Tegnell oavsett att de tycker att för många har dött. Alla verkar sluta upp.
Det beror antagligen på att väldigt många VILL tro att vi kan klara oss igenom detta utan att stänga ned samhället.

Jag vill själv tro på det så då finns en påtaglig risk att man lurar sig själv.

Jag tror själv att anledningen till de höga siffrorna i Sverige är brist på testning av vårdpersonal. Vilket givetvis Tegnell ska ha en rejäl doja för att misslyckas med.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Studierna om munskydd är redan publicerade och kan knappast ha undgått FoHM.

Frågan om munskydd är politisk, som jag uppfattar det, och handlar i botten om att det inte fanns till alla. Men detta ändrar sig snabbt eftersom det startats en enorm produktion av munskydd i Sverige och då måste man omvärdera.

Du har helt rätt det har inte funnits munskydd därför har de sagt att det är onödigt. Skulle bli jobbigt annars för ansvarig regering inklusive deras myndigheter att förklara varför vi inte har några lager när pandemier har förutses ska komma.

Inga lager ingen produktion. no pasa nada!

Alla andra länder kan ju inte ha fel och bara Sverige har rätt. Så dumma är vi inte att vi tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in