2020-05-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Utgående samtale fra AEs telefon. Samtalen varte i 2 minutter.
Samtale med et familiemedlem.

Det jeg lurer på er om samtalen var med et pålitelig familiemedlem, eller et familiemedlem som er i politiets søkelys.
Citera
2020-05-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det skal visstnok ha vært sønnen hun snakket med, men det er ikke bekreftet i media, kun opplyst om her inne.

Takk. Det var det jeg mistenkte.
Citera
2020-05-12, 15:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, forsøker ikke oute han da, men verifisere. Tvilsomt at det er han uansett.

VG har vel vært mest på aktiv. Men jeg aner en liten konflikt nå mellom VG og politiet, så vi får se hur det blir fremover.

Oj! Det har jeg ikke fått med meg! Hva handler det om?
Citera
2020-05-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det jeg lurer på er om samtalen var med et pålitelig familiemedlem, eller et familiemedlem som er i politiets søkelys.
Jeg vet ikke.

I flere eldre avisartikler ble det skrevet at TH var den som AE ringte til og snakket med. Senere ble TH endret til familiemedlem i artiklene.
Citera
2020-05-12, 15:40
Medlem
Og hvem var hundepasseren?
Citera
2020-05-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Og hvem var hundepasseren?

Tipper det også var sønnen.
Citera
2020-05-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ja, forsøker ikke oute han da, men verifisere. Tvilsomt at det er han uansett.

VG har vel vært mest på aktiv. Men jeg aner en liten konflikt nå mellom VG og politiet, så vi får se hur det blir fremover.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Er det dette du mente Orderud?
VGs journalister overvåket. Og de forårsaket også at pågripelsen av TH ble mer dramatisk enn den hadde trengt å bli?

"Andersen kaller det «et resultat av å kunne tyde værmeldingen».
– Vi visste etter hvert at det måtte skje noe denne våren. Dermed har vi intensivert vår overvåkning av stedet. Summen av alt har gjort at vi har gått og ventet på pågripelsen i hele vinter, sier han."
https://journalisten.no/gordon-andersen-hagen-saken-krim/vgs-faste-team-pa-lorenskog-saken--har-gatt-og-ventet-pa-pagripelsen-i-hele-vinter/412093
Citera
2020-05-12, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Ja, det sto i et par andre aviser. VG hadde vært veldig nærgående huset med kameraer morgenen TH skulle arresteres og forstyrret hele operasjonen. Bl.a når han hentet DN i postkassen og gikk inn i huset igjen. Planen skulle være å arrestere han overraskende utenfor huset, men siden VGs journalister var så nærgående og antakeligvis har avslørt at arrestasjon var på gang, ble det bestemt at man skulle ta han lengre opp i gata. VGs egen versjon er at planen var å ta han på yttersiden, men siden han valgte en annen utgansdør, så rakk man ikke å stoppe han før han satte seg i bilen. Videre skulle deltastyrken ha blitt tilkalt og stoppet han lengre oppe, ikke langt unna en barnehage. Om dette er sant, vet jeg ikke. Deltastyrken rekker jo ikke dit på 2 minutter, og dessuten kjører de pansrede Gelenderwagon, og ikke Ford Mondeo.
Citera
2020-05-12, 15:53
Bannlyst
Citat:
Er det dette du mente Orderud?
VGs journalister overvåket. Og de forårsaket også at pågripelsen av TH ble mer dramatisk enn den hadde trengt å bli?

"Andersen kaller det «et resultat av å kunne tyde værmeldingen».
– Vi visste etter hvert at det måtte skje noe denne våren. Dermed har vi intensivert vår overvåkning av stedet. Summen av alt har gjort at vi har gått og ventet på pågripelsen i hele vinter, sier han."
https://journalisten.no/gordon-andersen-hagen-saken-krim/vgs-faste-team-pa-lorenskog-saken--har-gatt-og-ventet-pa-pagripelsen-i-hele-vinter/412093

Det var du som postet noe link fra HA.no tror jeg det var, der det sto om forstyrrende journalister som ødela for operasjonen, og at de måtte ta han lengre opp i gata i stedet.
Citera
2020-05-12, 15:53
Medlem
Har fulgt saken en god stund men ikke skrevet noe her enda. Fant dette skrevet av RU og en kompis av han på en norsk krypto gruppe.

https://i.imgur.com/Zf7ViMv.jpg

Merkelig ordbruk, pluss kan RU ha blitt såppass irritert på TH for avisning av bitcoin prosjektet at han ville ta hevn/ ev tenkte i andre baner for å skaffe pengene han ønsket?
--

En annen observesjon er vennskapet mellom MPU og en tidligere dømte drapsmann og"It fyr" Tor* B*hrfod (byttet navn fra Tor* I*ersen etter fengsel). De liker hverandres FB og IG poster. Helt tilbake i 2017. Om dere sjekker ig kontoen hans der han omtaler seg som "techgeek, developer, entrepreneur" instagram.com/bahrfo* kan dere se han poser med klokker til flere millioner kroner, samt bilder av bunker med tusenlapper + klokker (MPU har likt flere av disse). Hvor får han pengene til disse klokkene fra? Jeg tenkte kanskje de var fake, derfor viste jeg bildene til en kompis som jobber i klokkebutikk og han sa at ut i fra det han kan se på IG så ser det ekte ut, og noen hadde prislapp på oppmot 700k NOK.
Noe spessielt for en man som nettopp har sittet over 10år bak murene?

Fant dette fra en gammel artikkel om han i dagbladet ang en nettside der han hengte ut politiet og kjendiser:
"I tillegg er Iversen daglig leder i selskapet ISC Security. Selskapet, som skal være helt nystartet, tar mål av seg til å kunne levere vektere, personlig sikkerhet, overvåking, konsulenter, transport og utstyr."

Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/drapssiktet-hengte-ut-kjendiser-pa-internett/65809744

Jeg begynner å tenke tanken om at det er RU, MPU og TB som har pønsket ut en mesterplan her?
Hva er deres tanker rundt disse punktene?
Citera
2020-05-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-hagen-pagripelsen_-politiet-matte-endre-plan-1.15006320

Politiet måtte endre plan vedrørende pågripelsen fordi det løp flere VG journalister rundt med kamera i Sloraveien

Citat:
Det var du som postet noe link fra HA.no tror jeg det var, der det sto om forstyrrende journalister som ødela for operasjonen, og at de måtte ta han lengre opp i gata i stedet.
Takk! Jeg fant en post fra Smijern med link (sitat over).

"NRK får opplyst at plan A var å pågripe Tom Hagen før han satte seg i bilen ved huset sitt, innerst i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog. Men politiet, som fikk støtte fra spesialtrente Delta-styrker, måtte endre planene fordi de ble forstyrret.

Politiet skal ha oppdaget at flere VG-ansatte var ute i det aktuelle området med kameraer, får NRK opplyst. Dette førte til at de måtte gå for plan B, som var å stanse Hagen etter at han forlot huset."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-hagen-pagripelsen_-politiet-matte-endre-plan-1.15006320
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 15:59.
Citera
2020-05-12, 16:01
Bannlyst
Citat:
Takk! Jeg fant en post fra Smijern med link (sitat over).

"NRK får opplyst at plan A var å pågripe Tom Hagen før han satte seg i bilen ved huset sitt, innerst i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog. Men politiet, som fikk støtte fra spesialtrente Delta-styrker, måtte endre planene fordi de ble forstyrret.

Politiet skal ha oppdaget at flere VG-ansatte var ute i det aktuelle området med kameraer, får NRK opplyst. Dette førte til at de måtte gå for plan B, som var å stanse Hagen etter at han forlot huset."

Ja, det er det jeg mener. Journalistene avlørte at han skulle arresteres, og dette liker politiet antakelig dårlig, så neste gang så er det kanskje ikke sikkert at VG får vite på forhånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in