2020-05-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var jo litt intressant at VG også må ta skylden for svenskevitsene

https://forskning.no/partner-moderne-historie-kulturhistorie/svenskevitsene-kommer-fra-usa/1035174

Vitser om en gruppe har rot i stereotypiene. Det er intressant i forhold til hvordan vi bedømmer andre mennesker.

https://psykologtidsskriftet.no/oppsummert/2015/11/norske-stereotypier
Takk for informasjon!

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Finns mycket att ta sig an här. Svenskvitsarna i VG är kanske desamma som norskvitsarna i Expressen (eller Häxpressen) då?

Hade gärna berättat ett par men de blir snabbt långa. Dessutom avhandlas Tom i Hagen här.

Takk! Du har rett. Kanskje det finnes en diskusjons-tråd for norskevitser her på FB som du og andre kan poste gode norskevitser i? Det hadde vært morsomt å lese
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Slik jeg forstår det er det nok bevis på at TH var på futurum under 9:14-samtalen, både fra mobilmast og kamera. Og dette tror jeg irriterer politiet grenseløst, det ødelegger hele historien.
Takk! Det er mulig at du har rett i at det irriterer politiet. Men politiet kan eventuelt komme frem til et helt annet tidsvindu for forbrytelsen og de kan eventuelt komme frem til at det er noe med den 9:14-samtalen som kan bety at det ikke var AE som snakket i den samtalen (hvis det var slik).
Citera
2020-05-12, 15:22
Medlem
"Ved 10-tiden tirsdag ankom seks personer fra politiet Tom Hagens hytte på Kvitfjell.
De ble til 14-tiden, da de tok med seg noen esker ut av hytte. De fjernet også politisperringene og plomberingene på hytta før de dro."
https://www.tv2.no/a/11444106/

Kanskje Futurum-mennene ble funnet og avhørt av politiet for lang tid siden, og kanskje det kan hende at de er mer lokale enn noen hadde trodd og at de hadde kledt seg ut i anledning spaseringen utenfor Futurum?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 15:26.
Citera
2020-05-12, 15:26
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Känns inte som en slump att 9:14-samtalet skedde exakt då TH var i kameran på väg till jobbet. Blev hon tvingad att ringa av GM?

Ja det er noe regissert over dette. Lurer veldig på hvordan den telefonsamtalen har foregått. Jeg tror ikke TH overlater noe til tilfeldighetene. Hvordan kan han event. ha fått AE til å ringe på akkurat dette tidspunktet? Noen tanker og ideer om det?
Vi har snakket om tvillingkort her inne tidligere, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.
Citera
2020-05-12, 15:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
To av lagdommerne har ikke klart å se helheten i bevisrekken. Veldig synd.

Skandale, spør du meg!
Citera
2020-05-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ja det er noe regissert over dette. Lurer veldig på hvordan den telefonsamtalen har foregått. Jeg tror ikke TH overlater noe til tilfeldighetene. Hvordan kan han event. ha fått AE til å ringe på akkurat dette tidspunktet? Noen tanker og ideer om det?
Vi har snakket om tvillingkort her inne tidligere, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Hvilke opplysninger har vi om 09:14-samtalen? Ringte AEH ut eller ble hun oppringt?
Citera
2020-05-12, 15:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hvilke opplysninger har vi om 09:14-samtalen? Ringte AEH ut eller ble hun oppringt?

Utgående samtale FRA AEH's mobil.
Citera
2020-05-12, 15:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Sen är det ju som någon nämnt också konstigt att kontorsdamen ringde till AEH isf sonen direkt tidigare på morgonen. Om jag vore konspiratoriskt lagd skulle jag tro att första samtalet ingick i planen för alibi.
Citera
2020-05-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Utgående samtale FRA AEH's mobil.

Ok, skjønner. Da gjenstår det å se hvem denne telefonsamtalen var til.
Citera
2020-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
MEN du får inte locka hen att avslöja det. Det innebär att försöker outa nån. Och är det något modsen reagerar på så är det det. Kan bli ett halvår.
Vad jag förstår även om det är ganska uppenbart att det INTE är Hagen.
Vi glömmer det hela. Det var en "spök" fra din side. Ett villospår i hagens anda.
Att det inte stryks saker här och nog också för att ni norrmän inte är så jävligt otrevliga mot varandra som vi svenskar. Men nu är ju själv ute på hal is för off topic.

Vilken norsk tidning är det är bäst när det gäller Hagenaffären? Verkar som många hänvisar till VG.
Hvilken avis som er best vet jeg ikke, men Aftenposten.no har mange gode artikler om saken
Citera
2020-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Utgående samtale fra AEs telefon. Samtalen varte i 2 minutter.
Samtale med et familiemedlem.

I flere eldre avisartikler ble det skrevet at TH var den som AE ringte til og snakket med. Senere ble TH endret til familiemedlem i artiklene.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 15:39.
Citera
2020-05-12, 15:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Det ble ringt fra hennes telefon til et familiemedlem (som flere her inne sier er sønnen).
Citera
2020-05-12, 15:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ok, skjønner. Da gjenstår det å se hvem denne telefonsamtalen var til.

Det skal visstnok ha vært sønnen hun snakket med, men det er ikke bekreftet i media, kun opplyst om her inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in