Citat:
Ursprungligen postat av
rojjo
Du har ju ett passande nick iaf för du lever uppenbarligen i en bubbla. Missbruk och psykisk ohälsa går hand i hand, mår man inte. psykiskt dåligt innan man börjar missbruka vilket är grundorsaken hos de flesta missbrukare så tar psyket stryk utav helvete av missbruket.
Det är ej heller någon deckarsserie vi pratar om utom verkligheten. Folk blir inte kidnappade hur som helst, skulle han eller någon i hans närhet ha en skuld hos någon så skulle kidnapparen/kidnapparna inte vänta en vecka med att pressa nån närstående på pengar.
Han sågs senast vid en sjö, sen har vi selångersån som rinner rakt igenom centrala Sundsvall. Det skulle inte vara första eller sista gången en missbrukare drunkar där eller i hamnen.
Tror inte du behöver ha en föreläsning om missbruk för mig faktiskt. Inte om psykisk ohälsa heller. Det jag menar är att han inte haft någon historia av psykisk ohälsa som skulle göra det sannolikt att han skulle ta sitt liv nu. Psykisk ohälsa generellt har många, missbrukare eller ej.
Nu är det ju inte jag som påstått att det finns en misstanke om ett människorov, utan polisen. Jag har inte den blekaste aning om vad som hänt. Jag vet inte heller om någon närstående blivit utpressad på pengar, vet du?
Allt är möjligt. Det jag tycker talar emot drunkning är väl att det brukar vara en hel del människor vid sidsjön och motionera, polisen har förmodligen också varit där, likaså folk som sökt. Skulle han ha druttat i selångersån mitt på dagen en måndag så känns det som att någon skulle sett honom.
Men jag är med på att det känns som att en vecka är en lång tid att hålla någon frihetsberövad, både bökigt och riskfyllt. Nu kan jag iofs tänka mig att i en pundardimma så kan nog nån få för sig att det är en bra idé att gå all in full maffiastyle och kidnappa nån i något syfte. Men sen att hålla dom en vecka vete fan