2020-05-11, 20:12
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vet någon vilken dag han anmäldes som försvunnen?
Mamman skriver den 5:e att hon varit i kontakt med polisen i alla fall
Citera
2020-05-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja det är bekräftat av dom.

Och vad är vitsen att skriva det där när det inte finns ett namn eller en bild, att tala om att det hänt hjälper liksom ingen. Så irriterande.

Varför är det sannolikt? Han har ingen historia av psykisk ohälsa, känns långsökt också att han bara si så där skulle trillat ner i ett vatten om han är nykter och klar? Polisen (och förmodligen pappan som känner henne) kan nog sortera ut vad som är svammel och inte. Tror inte dom köper allt som sägs hur som helst.

Kanske en historia som inte håller, kanske samstämmiga rykten?

Du har ju ett passande nick iaf för du lever uppenbarligen i en bubbla. Missbruk och psykisk ohälsa går hand i hand, mår man inte. psykiskt dåligt innan man börjar missbruka vilket är grundorsaken hos de flesta missbrukare så tar psyket stryk utav helvete av missbruket.

Det är ej heller någon deckarsserie vi pratar om utom verkligheten. Folk blir inte kidnappade hur som helst, skulle han eller någon i hans närhet ha en skuld hos någon så skulle kidnapparen/kidnapparna inte vänta en vecka med att pressa nån närstående på pengar.

Han sågs senast vid en sjö, sen har vi selångersån som rinner rakt igenom centrala Sundsvall. Det skulle inte vara första eller sista gången en missbrukare drunkar där eller i hamnen.
Citera
2020-05-11, 21:34
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjo
Du har ju ett passande nick iaf för du lever uppenbarligen i en bubbla. Missbruk och psykisk ohälsa går hand i hand, mår man inte. psykiskt dåligt innan man börjar missbruka vilket är grundorsaken hos de flesta missbrukare så tar psyket stryk utav helvete av missbruket.

Det är ej heller någon deckarsserie vi pratar om utom verkligheten. Folk blir inte kidnappade hur som helst, skulle han eller någon i hans närhet ha en skuld hos någon så skulle kidnapparen/kidnapparna inte vänta en vecka med att pressa nån närstående på pengar.

Han sågs senast vid en sjö, sen har vi selångersån som rinner rakt igenom centrala Sundsvall. Det skulle inte vara första eller sista gången en missbrukare drunkar där eller i hamnen.
Tror inte du behöver ha en föreläsning om missbruk för mig faktiskt. Inte om psykisk ohälsa heller. Det jag menar är att han inte haft någon historia av psykisk ohälsa som skulle göra det sannolikt att han skulle ta sitt liv nu. Psykisk ohälsa generellt har många, missbrukare eller ej.
Nu är det ju inte jag som påstått att det finns en misstanke om ett människorov, utan polisen. Jag har inte den blekaste aning om vad som hänt. Jag vet inte heller om någon närstående blivit utpressad på pengar, vet du?

Allt är möjligt. Det jag tycker talar emot drunkning är väl att det brukar vara en hel del människor vid sidsjön och motionera, polisen har förmodligen också varit där, likaså folk som sökt. Skulle han ha druttat i selångersån mitt på dagen en måndag så känns det som att någon skulle sett honom.
Men jag är med på att det känns som att en vecka är en lång tid att hålla någon frihetsberövad, både bökigt och riskfyllt. Nu kan jag iofs tänka mig att i en pundardimma så kan nog nån få för sig att det är en bra idé att gå all in full maffiastyle och kidnappa nån i något syfte. Men sen att hålla dom en vecka vete fan
Citera
2020-05-11, 21:52
Medlem
Han kanske har retat upp fel folk då han har hållt på med bedrägerier.
Citera
2020-05-11, 22:05
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outside3
I de fall brott begåtts vid ett försvinnande (av män) så har det väl oftast handlat om skulder, att man blåst någon eller att man retat upp någon på något annat sätt (numer krävs ju inte så mycket heller).
Sen händer mer ovanliga saker emellanåt förstås. Även om det kan kännas mer långsökt att han skulle vara kidnappad så har det hänt förr att man hållit folk inspärrade en vecka.
Jag hoppas i alla fall att man hittar honom vid liv, skulle önska dock att medier var lite mer snabba med att uppmärksamma såna här saker medan saker finns i färskt minne hos folk
Citera
2020-05-12, 00:03
Medlem
Nu har Missing People börjat leta
https://www.st.nu/artikel/har-inleder-missing-people-sokinsats-efter-forsvunna-20-aringen-vi-anvander-bade-dronare-och-hundar

Citat:
Under måndagseftermiddagen inledde Missing People en intern sökinsats efter den man i 20-årsåldern som varit försvunnen sedan förra veckan.
Insatsen fokuserades på ett av Polisen utpekat skogsområde i närheten av Sidsjön.
– Vi har skapat oss en bra överblick över terrängen, säger Daniel Viklund, insatsledare vid Missing people.

Citat:
Nu kopplas Missing People in, och deras sökinsats inleddes med ett så kallat "internsök" där internutbildad personal sökte av delar av det inringade området.

– I dag har vi fyra certifierade hundförare, två drönarförare och två insatsledare som tillsammans checkat läget och skapat en bild över hur vi ska planera vidare insatser framöver, säger Daniel Viklund.

Citat:
Trots att ingen person ännu är återfunnen så menar Daniel att det varit en givande kväll på så vis att man nu skapat sig en bra bild över terrängen och vart man bör fokusera vidare insatser under morgondagen – då man fortsätter med ett så kallat "allmänsök."

– Då söker man av specifika områden där olika grupper av människor tar olika delar.

Citat:
Han hoppas nu att kunna fortsätta sökinsatsen med förstärkning från frivilliga under tisdagen.

Daniel Viklund är också inställd på att det kan komma att ta tid att beta av det stora område som de fått tilldelat sig från Polisen.

Citat:
Ingen person är i nuläget misstänkt för brott.
Senast redigerad av Fredrik 2020-05-12 kl. 00:06.
Citera
2020-05-12, 07:59
Medlem
Citat:

Är detta något som är bekräftat eller är det bara en spekulation från din sida?
Citera
2020-05-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Han är skriven på samma adress som pappan. (Närheten av stockholm)
Någon som är klok på var han försvann. Försvann han samma dag som dom "kom ifrån varandra" i Sidsjön där mamman publicerat en fin karta med bild på exakt plats. Eller blandade hon ihop allt så han försvann en annan dag från någon helt annan plats?
Dom är skrivna på en ort som heter Ljusfallshammar och det ligger mellan Örebro och Finspång och det är över 20 mil från Stockholm, så det kan man inte kalla i närheten av Stockholm direkt!
Citera
2020-05-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Är detta något som är bekräftat eller är det bara en spekulation från din sida?
Det är fakta
Citera
2020-05-12, 12:35
Medlem
Citat:
Det är fakta

Vad är det för bedrägerier det gäller? Knarkskulder? Vem och vilka är inblandade då? Verkar som att du sitter på en del information kring kretsarna H*nnes varit i?
Senast redigerad av Bennyybula 2020-05-12 kl. 12:37.
Citera
2020-05-12, 14:58
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne1980
Allt tänker säga är att polisen jobbar på rätt sätt
Kan du utveckla lite? Fokuserar dom på rätt personer eller vad ?
Citera
2020-05-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Vad är det för bedrägerier det gäller? Knarkskulder? Vem och vilka är inblandade då? Verkar som att du sitter på en del information kring kretsarna H*nnes varit i?
Vill inte hänga ut han då han är en gammal kompis, men han har hållt på at lura folk på pengar inom olika områden under ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in