2020-04-18, 23:53
Medlem
Hola!
Någon här som hängde mkt på Whoa när det begav sig?

Har länge letat efter en låt och hittar fan inte skiten någonstans på intranätet. Får samma feeling när man har nånting på tungan men inte får fram det man har i skallen. Så nu tänkte jag kolla om någon här känner igen följande rader som jag minns blurrigt och kanske blandat om osv. (Svensk hiphop)

”Det här är vi två, två små unga två..(?)

Coast records kommer puffandes i 200 och rullar upp det gröna....” (?)

Hjälp en broder.
Citera
2020-04-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soedermalm
Hola!
Någon här som hängde mkt på Whoa när det begav sig?

Har länge letat efter en låt och hittar fan inte skiten någonstans på intranätet. Får samma feeling när man har nånting på tungan men inte får fram det man har i skallen. Så nu tänkte jag kolla om någon här känner igen följande rader som jag minns blurrigt och kanske blandat om osv. (Svensk hiphop)

”Det här är vi två, två små unga två..(?)

Coast records kommer puffandes i 200 och rullar upp det gröna....” (?)

Hjälp en broder.

Uppenbarligen ett band som heter Coast Records. Vilken låt med dessa som det är har jag dock ingen aning om, men du kan lyssna igenom deras låtar här: https://www.youtube.com/results?search_query=Coast+records+gr%C3%B6na+skiv an
Citera
2020-04-21, 20:26
Medlem
Behöver hjälp akut!

Svensk hiphop. Jag vill minnas att titeln är "fru andersson". Hittar givetvis inget på det, men jag vill i alla fall tro att det är en del av texten. Låten handlar om en viss fru andersson (det skulle dock kunna vara någon annan fru) som ställt upp och hjälpt en ung man i han stuffa barndom. Artistnamnet.... Broder Rolf? Hmm. Hoppas det klingar hos någon!

Edit: Hittat... Fröken anderberg var det visst!
Senast redigerad av q1234 2020-04-21 kl. 20:33.
Citera
2020-04-23, 12:14
Medlem
elbels avatar
Mickey mouse disney rap?

Letar efter en låt på engelska som vi lyssnade på i skolklassen i början på 2000talet men inte säker att den kom ut då

Det låter som en hiphop/rap med mickey mouse röst, även en röster med goofy och kalle anka

Inte hundra på om det var en disney låt eller någon annan som gjort den

Trodde det skulle räcka att sök mickey mouse rap men kommer inget i likheten
Citera
2020-04-24, 23:21
Medlem
Någon som kan hjälpa mig med låten som spelas i bakgrunden av denna trailer? https://www.youtube.com/watch?v=hg-VDOW1I4A
Citera
2020-04-25, 14:07
Medlem
suun925s avatar
Nån fransk låt där de låter som de säger jimmie löven
Citera
2020-04-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnaldinho
Någon som kan hjälpa mig med låten som spelas i bakgrunden av denna trailer? https://www.youtube.com/watch?v=hg-VDOW1I4A

Ian Person ”Fotbollens sista proletärer”, soundtracket finns på spotify
Senast redigerad av metallian 2020-04-25 kl. 20:33. Anledning: Stavade lite fel
Citera
2020-04-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metallian
Ian Person ”Fotbollens sista proletärer”, soundtracket finns på spotify
Stort tack! Har alltid trott att det var nån hyfsat känd 70-tals låt av nåt känt band som CCR eller liknande.
Citera
2020-04-26, 13:06
Medlem
Senil-with-styles avatar
https://www.instagram.com/p/B9952KUJYiS/
Någon som vet vilket svensk band detta är?
Citera
2020-04-27, 13:59
Medlem
Hej! Nu kommer en utmaning här:

Jag letar en gammal låt från grunge-eran. Jag har haft öppningen av låten i huvudet i några år och måste få svar!
Mina ledtrådar:

-vemodig Alice in Chains-liknande låt där öppningen går i stil med ”no one here knows what im going through, you say you do but you dont have a clue”

-Spelades på MTV2 strax efter spelet Baldurs Gate släppts till PC. Alltså 98, 99 nånstans.

-Jag har en känsla att bandet är finskt, men så behöver det inte vara.

-Det kan vara så att bandet eller sångaren är i clownmundering i videon. Har en vag känsla där.
Citera
2020-04-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grashnak
Hej! Nu kommer en utmaning här:

Jag letar en gammal låt från grunge-eran. Jag har haft öppningen av låten i huvudet i några år och måste få svar!
Mina ledtrådar:

-vemodig Alice in Chains-liknande låt där öppningen går i stil med ”no one here knows what im going through, you say you do but you dont have a clue”

-Spelades på MTV2 strax efter spelet Baldurs Gate släppts till PC. Alltså 98, 99 nånstans.

-Jag har en känsla att bandet är finskt, men så behöver det inte vara.

-Det kan vara så att bandet eller sångaren är i clownmundering i videon. Har en vag känsla där.

Vasoline med STP har clowner i videon men den är å andra sidan inte särskilt vemodig. Texten stämmer inte heller tror jag.
Senast redigerad av metallian 2020-04-27 kl. 17:55. Anledning: Komplettering
Citera
2020-04-27, 23:11
Medlem
Hjälp mig hitta en äldre hip hop låt, troligtvis en svensk. Den borde vara gjord runt 2002-2005, det var iaf då jag lyssnade på den. Det enda jag kommer ihåg är att de i slutet av refrängen sjunger något i stil med "just see you and me togheter - wow wow". Vet inte varför jag tror att detta kan vara Big Rob, men kanske är det så? Funderat på detta de senaste 5 åren och skulle bli jädrans glad om någon hade en susning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in