2020-05-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast den siffran har inte ändrat sig senaste månaden
Triage.
Citera
2020-05-12, 10:05
Medlem
Kanske någon känner sig manad att sätta upp något liknande i Sverige med namnet Tegnells death clock 🙂 Sergels torg vore kanske ett lämpligt ställe 👍
https://www.dn.se/kultur-noje/han-skapade-trumps-death-clock/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
WHO: Överskatta inte chansen till flockimmunitet (Källa:SvD)

Under måndagens pressträff sa WHO-experten Maria van Kerkhove att preliminära studier från olika länder visar att en relativt liten del av befolkningen hittills har utvecklat antikroppar mot viruset.

– Det handlar om mellan en och tio procent beroende på studien, säger hon, och tilläger att andra studier har visat på antikroppsförekomst hos fjorton–femton procent av de testade.

Detta innebär att världens kamp mot pandemin kommer att pågå en lång tid framöver.

Han sa också att världens länder inte får överskatta möjligheterna till flockimmunitet i det korta loppet.

– Den här idén om att länder med mindre kraftfulla åtgärder som inte gjort något på något magiskt sätt ska uppnå flockimmunitet och att det inte spelar så stor roll om några äldre dör. Det här är en farlig beräkning och jag tror att få medlemsländer är villiga att räkna på det sättet, säger han.

Få? Det är ju bara ett!
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ungdomar och unga vuxna har oprovocerat gått fram i grupp mot mig och hostat mig så nära i ansiktet de kan när jag bär mask.

Sådana har du rätt att envarsgripa eftersom det potentiella brottet de gör sig skyldiga till har årslånga fängelsestraff i skalan. Lagen tillåter dig till och med att skada dem lite lätt under gripandet, om det krävs, för att hålla dem kvar till polisen kommer och plockar upp dem. En bruten arm eller ett brutet ben kan i sådana lägen anses vara försvarligt. Det handlar ju trots allt om potentiella bioterrorister och det är inte olagligt att skada en terrorist under ett gripande.

Ett eller två sådana gripanden kan nog lära resten hur olämpligt deras beteende är.
Visar det sig dessutom vid provtagningen sedan att de faktiskt bär på corona, så väntar inlåsning i flera år för dem för "medvetet spridande av allmänfarlig sjukdom".

Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Jag har fått reda på att dessa host-trakasserier började som en Internet trend.

De första indikationerna på detta, såg jag faktiskt här på Flashback för ett par månader sedan. Någon i en tråd (minns inte vilken, men tror att den låg i Humor-forumet) föreslog att man skulle börja hosta offentligt för att jävlas med folk.
Citera
2020-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Håller med!
Det är den stora risken just nu. Men vi får vänta

I Sverige skal der ikke väntas - der er väntat alt alt alt for lang tid.

Der skal handles - helst i går end i dag - det er tvingende nødvendigt for at undgå yderligere unødvendige tab af menneskeliv.
Citera
2020-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Tror du att vi hade klarat oss mycket bättre eller sämre med jimmie åkesson som statsminister? Bara nyfiken

Jag tror att i just denna pandemi hade det knappast varit läge för sd att kliva in.
Är för många fortfarande i höga positioner som inte jag har tillräckligt förtroende för.

Jag vill framförallt att sd driver fram en så stram invandringspolitik som möjligt.
Och en hårdare linje när det gäller brott och straff samt poliser som inte ska föra dialog med buset. De ska ta i med hårdhandskar.
Det är vad jag önskar av sd.
Citera
2020-05-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Triage.

Nej, då borde siffran ändra sig förstår du väl. Om medelåldern varit samma i en månad, men inläggningarna minskar med 70%, så är det ju inte pga snävare urval..
Det är pga färre patienter
Citera
2020-05-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kanske inte mycket till "land" men nu är i alla fall även St Pierre och Miquelon smittfria. De hade ett fall och personen är nu friskförklarad. Då var vi uppe i 11 då:

2020-05-11:

Mauritius
Belize
Falklandsöarna
Nya Kaledonien
Grönland
Surinam
Papua nya Guinea
St Barth
Anguilla
Färöarna
St Pierre och Miquelon

Montenegro ser lovande ut angående att vara första land på fastlandet i Europa, med någorlunda stor befolkning (drygt 600 tusen) som blir smittfria. Deras antal aktiva fall störtdyker och är nu nere på 21 stycken.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/montenegro/
Nu är Västsahara befriat. Då är vi uppe i 12 länder/territorier som är smittfria. Av dessa är det 5 som genomfört fler tester per miljon invånare än Sverige (de 5 första och fetmarkerade i listan nedan).

Faeroe Islands 172932
Falkland Islands 115517
Mauritius 54863
Greenland 25735
New Caledonia 19103
Belize 2623
Suriname 689
Papua New Guinea 268
St. Barth
Western Sahara
Anguilla
Saint Pierre Miquelon
Citera
2020-05-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nu är Västsahara befriat. Då är vi uppe i 12 länder/territorier som är smittfria. Av dessa är det 5 som genomfört fler tester per miljon invånare än Sverige (de 5 första och fetmarkerade i listan nedan).

Faeroe Islands 172932
Falkland Islands 115517
Mauritius 54863
Greenland 25735
New Caledonia 19103
Belize 2623
Suriname 689
Papua New Guinea 268
St. Barth
Western Sahara
Anguilla
Saint Pierre Miquelon

Att vara totalt smittfria låter som det snabbt kan förvandlas till en förbannelse.
Citera
2020-05-12, 10:12
Medlem
Citat:
WHO varnar för länder som försöker få flockimmunitet
https://www.thedenverchannel.com/news/coronavirus/who-calls-herd-immunity-without-vaccine-dangerous
Bryr sig Tegnell och Löfven ens?? Hur många svenskar kommer dö innan de bryr sig?
Citera
2020-05-12, 10:13
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ca 900 personer under 65 har dött i Cancer de senaste tre månaderna.

Ca 25 000 svenskar totalt har dött i cancer under samma period.

Och om nån tror att man inte kan jämföra detta så motbevisade jag just den uppfattningen.

Ööö va? Det låter helt osannolikt, vad är du för en dåre?
Citera
2020-05-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ca 900 personer under 65 har dött i Cancer de senaste tre månaderna.

Ca 25 000 svenskar totalt har dött i cancer under samma period.

Och om nån tror att man inte kan jämföra detta så motbevisade jag just den uppfattningen.

I think around 25,000 Swedes die of cancer yearly, not every three months.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in