Citat:
Ursprungligen postat av
Narutoshippchop
Ungdomar och unga vuxna har oprovocerat gått fram i grupp mot mig och hostat mig så nära i ansiktet de kan när jag bär mask.
Sådana har du rätt att envarsgripa eftersom det potentiella brottet de gör sig skyldiga till har årslånga fängelsestraff i skalan. Lagen tillåter dig till och med att skada dem lite lätt under gripandet, om det krävs, för att hålla dem kvar till polisen kommer och plockar upp dem. En bruten arm eller ett brutet ben kan i sådana lägen anses vara försvarligt. Det handlar ju trots allt om potentiella bioterrorister och det är inte olagligt att skada en terrorist under ett gripande.
Ett eller två sådana gripanden kan nog lära resten hur olämpligt deras beteende är.
Visar det sig dessutom vid provtagningen sedan att de faktiskt bär på corona, så väntar inlåsning i flera år för dem för "medvetet spridande av allmänfarlig sjukdom".
Citat:
Ursprungligen postat av
Narutoshippchop
Jag har fått reda på att dessa host-trakasserier började som en Internet trend.
De första indikationerna på detta, såg jag faktiskt här på Flashback för ett par månader sedan. Någon i en tråd (minns inte vilken, men tror att den låg i Humor-forumet) föreslog att man skulle börja hosta offentligt för att jävlas med folk.