2020-05-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att Kina inte är öppna och ärliga är för mig inte det minsta diskutabelt.
Det är ett faktum som gäller det mesta i det landet.
Kan man inte acceptera den sanningen är det svårt att gå vidare.

Men du har ingenting att göra med saken. Du tror som vanligt att hela världen kretsar runt dej.
Citera
2020-05-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, eftersom du kommer in och spelar Allan!

Jag har aldrig förnekat någonting med detta virus, förutom möjligtvis att 100.000 skulle vara döda till sommaren.
Säger du emot att antalet på iva peakade för ungefär en månad sedan?
Lätt att spela efterklok. Källa?
Citera
2020-05-12, 09:53
Medlem
Citat:
Absolut, men det är extremt små studier. Tycker inte man kan dra slutsatser av studier med 300-400 personer. Kan ju slå hur fel som helst
Därför menar jag att det kan vara alltifrån 5-20%. Ingen vet egentligen.
Bara gissningar.

Around 3-5% would fall in line with IFR’s we’ve seen from wide-scale antibody studies. The IFR could be wildly different here in Sweden but I find it unlikely.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej og et sådant studie bliver heller ikke gjort i Sverige, for så falder korthuset og det viser sig at antal smittede, døde og tidligere syge af corona virus i Sverige set i forhold til antal døde, er tilnærmelsesvis det samme som verdensgennemsnittet.

Så kan illusionen om flokimunitetsteoriens fordele ikke længere opretholdes og det bliver åbenbart bekræftet at rigtigt mange mennesker er døde unødigt.

Håller med!
Det är den stora risken just nu. Men vi får vänta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ärligt talat så tror jag inte postaren FuCkYou (?) begriper engelska tillräckligt väl för att tillgodogöra sig informationen.

Jag misstänker att det förhåller sig så för många av dårarna här i tråden, de kan helt enkelt inte ta till sig information om den inte är på svenska. Det skulle förklara en hel del.
Ja, men även på svenska så bestämmer den politiska identifikationen, de färgade glasögonen vilken åsikt som skall stödjas. Pappa vet bäst eller tvärtom.

Som att få en IS att förstå svensk sjuk feminism eller tvärtom. Eller R mot D i USA. Osäkerheten är så stor att alla vill ha rätt om allt. Jag vill vinna, vinna, vinna och nu behöver du bara en loska utan krut så springer folk så klart. De lär sig snabbt att vinna.

Total splittring i hjärnan med alla val om allting med mobilen laddad som ett vapen. Vi har över tid blivit programmerade! En del lite och andra helt svart utanför S-tunneln och ju yngre du är desto starkare curling smitta från päronen.

Ser ingen lösning om det inte blir mycket värre på allas gator. Tragiskt vad curlingsjukan har gjort med S och landets storhetsvansinne. De flesta idioterna ser upp till Zlatan och Greta som gudar samt ser ned på de som jobbar med folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Lätt att spela efterklok. Källa?

Källa på vad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Men på 4 dagar har de gått 1 Estonia. Ni förnekare påstog att peaken var nådd när vi hade 30 döda.

Nej. Det har inte dött över 200 per dag någon enda gång i Sverige.
Så argumenten är så dåliga att lögner tar vid.
Det betraktar jag som en seger för oss som kan stå för sanna siffror.
Citera
2020-05-12, 09:54
Medlem
Citat:
Källa på vad?
Peaken var nådd för en månad sen?
Citera
2020-05-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men du har ingenting att göra med saken. Du tror som vanligt att hela världen kretsar runt dej.

Okej.
Det argumentet var väldigt givande i denna debatt.
Citera
2020-05-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Around 3-5% would fall in line with IFR’s we’ve seen from wide-scale antibody studies. The IFR could be wildly different here in Sweden but I find it unlikely.

Om vi pratar hela Sverige, så tror jag också på något sådant. 3-8% kanske.
Stockholm menade jag när jag sa 5-20%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej. Det har inte dött över 200 per dag någon enda gång i Sverige.
Så argumenten är så dåliga att lögner tar vid.
Det betraktar jag som en seger för oss som kan stå för sanna siffror.
Hahaha du och tom britton är lika bra matematiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nyheterna i Svt i morse hävdade att "USA är värst drabbat med 80 000 döda i Covid". Bör man inte se till antalet döda per capita? När nämnde SVT att Sverige har fler döda per capita än USA?

I en parallel förnekarvärld där Sverige har 99 tusen döda och alltså mest drabbat i världen per capita kan man då läsa:

"Kina värst drabbade land i världen! Hela 100 tusen personer döda"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in