2020-05-12, 00:28
Medlem
mscatzys avatar
Måste bara säga att det är sååå mycket vilsammare att titta nu när man slipper se Frida springa naken och skratta hela tiden. Orkade inte titta pga av henne ett tag.
2020-05-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Jaha, en vecka kvar. Jag tycker personligen att BB har misslyckats katastrofalt på samtliga sätt i år. Jag har tyvärr följt hela säsongen men underhållningsvärdet har varit minimalt, har snarare haft någon form av beroende att behöva kolla.

Till att börja med var castingen helt vedervärdig. Alldeles för få riktigt färgstarka personligheter. Ingen som tog egna initiativ eller liknande som kunde underhålla tittare de timmar de inte har uppdrag mm.

Huset. Även det en rejäl flopp. Alldeles för stort i mina ögon. Kändes kallt och intetsägande. Saknade verkligen uppdragsrum + uppdragsgård som öppnar upp för mer variation i temaveckorna.

För att då inte tala om temaveckorna/uppdragen. Inte en enda vecka har varit riktigt bra ur uppdragssynpunkt. Alldeles för lite uppdelning där två sidor sätts mot varandra (fattiga o rika odyl). Närmsta var vuxna/barn-veckan. Men annars har det varit rent utsagt patetisk nivå på uppdragen och temaveckorna. Superhjälteveckan? Kiss och bajs-humor och löjliga dräkter. Känns som de missat vilken målgrupp som kollar på BB.

På tok för PK. Det har klippts bort hela bråk ur avsnitten, det har daltats med deltagarna och produktionen har inte vågat provocera det minsta. HALLÅ hela konceptet med BB är att provocera. Detta är antagligen anledningen till att man valt bort alla roliga veckor som fattiga/rika eller sjukhusveckan.

Redigeringen. Klippa in massa fjolliga ljudeffekter, jinglar mm. Usch. Även ljudinslagen med "Upp och hoppa lingonsoppa" odyl störde jag mig som fan på.

Särbehandlingen av deltagarna. Jag förstår inte hur de kunde fira t.ex Julia svinmycket på hennes födelsedag medan Frida inte fick någonting? Riktigt vidrigt av produktionen. Att de inte heller tar till sig av kritiken och rättar till detta genom att ge Frida något i efterskott? Nej det tog riktigt mycket emot att se.

Kan helt ärligt inte säga att jag tycker någonting med denna säsong varit riktigt bra. Har som sagt följt säsongen för att man fastnat och sen inte kan sluta titta för att man vill veta hur det går. Men det har mer varit som ett tvång än att jag faktiskt vill kolla och många avsnitt har jag snabbspolat mig igen.

Tacka vet jag BB 2011 & 2012 (samt de klassiska säsongerna från tidigt 2000-tal). Där snackar vi riktigt underhållning.
Och då vet du: psykos/paranoia som Richard fick 2011, där bröt man direkt. Psykisk ohälsa 2020: pågående... sorgligt. Richard försökte ta livet av sig då han kom ut. Undrar hur Mergim ska hantera sig....Minnet är kort...
2020-05-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Och då vet du: psykos/paranoia som Richard fick 2011, där bröt man direkt. Psykisk ohälsa 2020: pågående... sorgligt. Richard försökte ta livet av sig då han kom ut. Undrar hur Mergim ska hantera sig....Minnet är kort...

Ja du, har man gett sig in i leken får man leken tåla. Big Brother har ingenting att stå till svars för. Det finns fler deltagare från programmet som faktiskt tagit livet av sig efter programmet, Samuel från 2006 sedan var det Rebecka från 2004 om jag inte minns fel.
2020-05-12, 00:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Jag skrev fel. Trots att han INTE ÄR homosexuell ska det stå!
Hon menar väl att Mergim pussar på honom.
Hon tycker alltså det är orimligt att Lennie låter Mergim pussa honom trots att han INTE är homosexuell. Men hon själv har ju pussat och hånglat med tjejer i huset.

Tyckte han hintade om att han var bisexuell däremot men egentligen spelar det ingen roll för jag tycker det är jävligt dumt att uppmuntra Mergim då som helt klart har en crush på Lennie. Lennie sa senast i dag på utegården till Mergim att han känner vänskap med honom men då får han ju sluta bete sig skumt och inge falska förhoppningar till Mergim. Vad håller han på med egentligen? Jag kan helt förstå Julias förundran där.
2020-05-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Måste bara säga att det är sååå mycket vilsammare att titta nu när man slipper se Frida springa naken och skratta hela tiden. Orkade inte titta pga av henne ett tag.
Sant! Sitter Mergim i poolen och skryter om sin syrra..? DÅ skulle han se Samis....oj oj oj.... Lillasystern var på Samis insta live i dag. Fantastisk. Klok och mycket vacker.
2020-05-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tyckte han hintade om att han var bisexuell däremot men egentligen spelar det ingen roll för jag tycker det är jävligt dumt att uppmuntra Mergim då som helt klart har en crush på Lennie. Lennie sa senast i dag på utegården till Mergim att han känner vänskap med honom men då får han ju sluta bete sig skumt och inge falska förhoppningar till Mergim. Vad håller han på med egentligen? Jag kan helt förstå Julias förundran där.
Alla är nog förundrade, utom vissa få....
2020-05-12, 00:57
Medlem
Citat:

Börjar det att komma fram nu? Då har vi äntligen lyckats såhär på slutspurten av säsongen!
2020-05-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsobehaglig
Hoppas ni alla förstår att Lennie, Mergim och Sami ska sitta i final så idioterna som hyllar förakt mot kvinnor occh studsande 40-åringar delar sina röster och gör Sami till vinnare
Förvånar mig att så många i tråden inte tänker steget längre. Ja, Sami är stark. Men man ska inte underskatta alla fjortisar som hänger på sociala medier och har Mergim som sin stora idol. Tänk på han har ökat mest i antal följare på Instagram, efter Sami och Lennie. Vi vill inte ha hans fans röster ska gå till Lennie i finalen vilket de lär göra när han skickas hem på fredagen och kampanjar för Lennie hela helgen fram tills finalen.
2020-05-12, 00:58
Medlem
Citat:
Mergim mår inte bra. Personer som Frida och Lennie, gör inte saken bättre... Tur Frida fick lämna i dag. Hur många gånger har inte Mergim sagt till henne: Vore jag ute skulle jag slå dig. Och i natt fick hon stryk. Skulle eskalerat... Hur ska han hantera Sami\Lennie? Badar nu, bara för Lennie skull. Hatar att bada, jättebesviken då Lennie inte SER hans uppoffring. Grina i dag över det. NU favorit i repris...Kommer brinna..... popcorn och cola! 🤮🤮🤮
2020-05-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Förvånar mig att så många i tråden inte tänker steget längre. Ja, Sami är stark. Men man ska inte underskatta alla fjortisar som hänger på sociala medier och har Mergim som sin stora idol. Tänk på han har ökat mest i antal följare på Instagram, efter Sami och Lennie. Vi vill inte ha hans fans röster ska gå till Lennie i finalen vilket de lär göra när han skickas hem på fredagen och kampanjar för Lennie hela helgen fram tills finalen.
Mergim rätt hatad... kollat hans insta? 14k... jag vet inte... Hmmm...
2020-05-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Mergim rätt hatad... kollat hans insta? 14k... jag vet inte... Hmmm...
Fortfarande den tredje största. Jag räknar inte in de som åkt ut för alla som åker ut har fått minst 5k+ följare då BB taggar dem i sina inlägg när de åker ut för att folk ska skicka ”kärlek”. Inne i huset har det alltid varit 1) Sami 2) Lennie och 3) Mergim i den ordningen som fått mest följare. Jullan hade 7k när hon var i huset.
2020-05-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Ja du, har man gett sig in i leken får man leken tåla. Big Brother har ingenting att stå till svars för. Det finns fler deltagare från programmet som faktiskt tagit livet av sig efter programmet, Samuel från 2006 sedan var det Rebecka från 2004 om jag inte minns fel.

Och Sanna från 2011

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in