2020-05-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
När jag sa sjukhusen så menade jag sjukhusets ägare, alltså regionen.

Men som vanligt så sitter dem och väntar på att farbror staten ska lösa deras problem. Sedan blir det problem när de vänder sig till farbror staten och han står där med byxorna nere vid knäna och har bajsat ner sig.

Irene Svenonius är korrupt så att majoriteten döda är i hennes region stockholm är ingen överraskning.

https://konkrt.se/2020/03/26/m-toppar-gor-upp-om-bromma-sjukhus-svenonius-saljer-reinfeldt-koper/
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-12 kl. 00:38.
Citera
2020-05-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Nej regionerna ansvarade för detta i Region Stockholm är det återigen den ökända Irene Svenonius

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regioner-pekas-ut-som-ansvariga-for-beredskapsmiss

Sen ger FHM felaktig information om smittan som sprids asymptomatiskt och vägrar ge riktlinjer om skydd till vård och omsorg.

Av den enkla anledningen att det saknas skyddskläder.

Och hade det funnits så hade det enligt FHM inte vart ekonomiskt försvarbart att låta omsorgspersonal runt om i hela Sverige bära skyddskläder

Pengar. När ska nån fan begripa att det sitter i kostnader
Citera
2020-05-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Av den enkla anledningen att det saknas skyddskläder.

Och hade det funnits så hade det enligt FHM inte vart ekonomiskt försvarbart att låta omsorgspersonal runt om i hela Sverige bära skyddskläder

Pengar. När ska nån fan begripa att det sitter i kostnader

Det klart det är, det är alltid pengar.

Men nu har de inga problem att hosta upp den varan på andra områden.

Tio försvarsbudgetar i stöd till näringslivet

https://www.dn.se/ekonomi/tio-forsvarsbudgetar-i-stod-till-naringslivet/
Citera
2020-05-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Sydkorea har använts som ett exempel på ett land som med hjälp av avancerad smittspårning och omfattande testning lyckats hålla nere smittspridningen. Landet hade den 3 maj fortfarande endast 256 döda, vilket motsvarar 0,5 döda per 100 000 invånare. I Sverige är motsvarande siffra 64 gånger högre.

Sydkorea har utöver massiv smittspårning och testning haft en strategi som i större utsträckning liknat Sveriges än många andra länders, med färre nedstängningar av samhällsfunktioner.

I mitten av mars uppmanade WHO vid flera tillfällen alla länder i världen att testa så mycket som möjligt – en uppmaning som både regeringen och Folkhälsomyndigheten valde att bortse från.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/brannpunkterna-i-sveriges-hantering-av-coronakrisen/

Det kommer att jämna ut sig i slutändan vad gäller dödstalen.

Vaccin mot allehanda corona-virus har man försökt ta fram länge, utan framgång, så det är nog tveksamt om man lyckas den här gången heller.
Citera
2020-05-12, 00:39
Medlem
Citat:
Det klart det är, det är alltid pengar.

Men nu har de inga problem att hosta upp den varan på andra områden.

Tio försvarsbudgetar i stöd till näringslivet

https://www.dn.se/ekonomi/tio-forsvarsbudgetar-i-stod-till-naringslivet/
Det är helt sinnesjukt. Vården hade garanterat behövt de pengarna nu
Citera
2020-05-12, 00:40
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Skulle nog vilja hävda att det till en del handlar om hur bristfälligt man kommunicerat ut allvaret i situationen och ATs attityd gentemot munskydd.

Tidigare i tråden har nämnts att folk tatuerar sig med ATs porträtt. En tatuerare nämnde i en intervju att många upplever Sveriges strategi som punkig (i betydelsen cool och häftig).

Sett i den kontexten är det inte omöjligt att munskyddsbärare ses som mesiga f*tt*r som dessutom sviker den svenska coola linjen. Dessutom brukar vi ju inte bära munskydd här, så en munskyddsbärare sticker definitivt ut ...

Ja. Jag är så arg att jag har vänt mig till den lokala kommunen, förklarat situationen och vädjat om att de lyfter allvaret så att fler slipper drabbas av denna hostterror. Tack och lov har de idag vidarebefordrar detta till ledningen.

Jag bryr mig inte ett piss om okända främlingars åsikter om mig. De kan tro vad de vill. Men de ska fan inte ofreda mig bara för att jag sticker ut. Nästa gång kommer jag att försvara mig. Och det spelar ingen roll hur gamla dessa biologiska terrorister är. För man hostar inte folk i ansiktet mitt under en pandemi!
Citera
2020-05-12, 00:42
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Det kan funka! Sen decificeras de ju samtidigt.

Precis! Det blir som 2 flugor i 1 smäll
Citera
2020-05-12, 00:44
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ungdomar och unga vuxna har oprovocerat gått fram i grupp mot mig och hostat mig så nära i ansiktet de kan när jag bär mask. Har också bekanta som råkat ut för detta. Och kan jävlarna inte gå fram till mig står de och flinar och hånhostar mot mitt håll.

Jag har fått reda på att dessa host-trakasserier började som en Internet trend. Så det är inga smarta individer vi pratar om här.

Skönt att man inte är ensam om dethär!
Vad ska man göra åt det?

Säg åt dom att: "du, jag e sjuk, jag skyddar dig."
Citera
2020-05-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ja. Jag är så arg att jag har vänt mig till den lokala kommunen, förklarat situationen och vädjat om att de lyfter allvaret så att fler slipper drabbas av denna hostterror. Tack och lov har de idag vidarebefordrar detta till ledningen.

Jag bryr mig inte ett piss om okända främlingars åsikter om mig. De kan tro vad de vill. Men de ska fan inte ofreda mig bara för att jag sticker ut. Nästa gång kommer jag att försvara mig. Och det spelar ingen roll hur gamla dessa biologiska terrorister är. För man hostar inte folk i ansiktet mitt under en pandemi!

Nej när de gjorde sånt mot polisen i Norge åkte de in

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstankta-brottslingar-skriker-corona-och-hostar-pa-polisen
Citera
2020-05-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är helt sinnesjukt. Vården hade garanterat behövt de pengarna nu

Eller hur.
Citera
2020-05-12, 00:47
Medlem
rokossovskys avatar
WHO delade ut speciellt en käftsmäll mot Sveriges strategi idag: Flera studier visar att endast 1-10% av befolkningen som undersökts haft antikroppar Vs Covid 19.

Detta stämmer ganska bra med mina egna beräkningar. Västra Götalandsregionen består av 1.7 miljoner. Av dessa har endast 300 officiellt dött av Covid 19. Detta innebär att antikroppar mot Covid 19 i VG-regionen rimligtvis är väldigt låg, helt i enlighet med de studier som WHO idag refererade till.

Räknar vi med en dödlighet om 0.5% av de smittade så har endast 60 000 smittats i VG-regionen, eller 3,5%. Med tanke på att den officiella dödlighet troligen är lägre än den verkliga (jfr med SCBs siffror över överdödligheten), så kan vi slå på 33% på dödstalet. Men 400 döda ger fortfarande att blott 80 000 är smittade, eller 4.7%. Skulle vi skatta dödligheten till endast 0.25% hamnar smittoprocenten fortfarande på under 10%.

Som en konsekvens av de studier som presenterades, så framhöll WHO att föreställningen om att de flesta haft väldigt lindriga symptom av Covid 19 inte kan stämma. Hade detta stämt då hade det synts i de anti-kroppsstudier som gjorts.

Sverige har således små möjligheter att lätta på restriktionerna. Det finns mycket låg frekvens av anti-kroppar och således ingen ”flockimmunitet” på långa vägar.

Brittons och andras kalkyler och hopp om flockimmunitet är således döda.

Källor:
”Flera studier i Europa, USA och Asien visar att endast mellan en och tio procent av personerna som testats hade antikroppar mot viruset. Det sa Maria Van Kerkhove, som leder WHO:s grupp som utreder virusutbrottet, under en pressträff.
– Det indikerar att en stor del av befolkningen fortfarande riskerar att bli smittade.”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden

"There was an assumption as this disease spread around the world that we're really just seeing the severe cases, and the difficult cases, and when the sero-epidemiology comes, it will demonstrate that most of the people have been affected, and this will all be over, and we'll go back to normal business," Ryan said. "Well, the preliminary results from the sero-epidemiologic studies are showing the opposite ... The number of people infected in the total population is probably much lower than we expected."
https://www.businessinsider.com/herd-immunity-few-people-have-had-the-coronavirus-who-2020-5?r=US&IR=T
Citera
2020-05-12, 00:48
Medlem
Slik mener den italienske «mirakel-legen» at koronasyke må behandles.

"– Vi forstod at når folk var blitt så syke at de måtte legges inn på sykehus, så var det i realiteten nesten for sent. Alle sa vi trengte flere plasser på intensivavdelingene, men jeg tenkte: Kan vi stanse det før det kommer så langt?"

"Cavanna ga henne samme behandling som han har gitt om lag 270 andre koronasyke i distriktet; oksygen, drypp og den omstridte malariamedisinen klorokin.

– Hun fikk to piller om dagen i sju dager, sammen med drypp. Hun ble ganske raskt mye bedre. Hun er sterk, sier Cavanna."

"– Jeg vet at det hersker stor usikkerhet i fagmiljøet ved om bruken av klorokin kan føre til hjerteproblemer, men vi har brukt det på om lag 2000 koronasyke her i distriktet, og har ikke opplevd noen slike bivirkninger, sier han.

Han kan vise til gode resultater.

– Vi i dette teamet har behandlet rundt 270 mennesker. Av disse har bare 4-5 behøvd sykehusinnleggelse, og ingen har dødd, sier han."
https://www.tv2.no/nyheter/11433082
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in