2020-05-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
I grund och botten handlar det om att vi är värdelösa på att mörka. En vanlig random zigenare utanför lokala ICA-butiken genomskådar våra mörkningar. Dock inte genomsnittssvensken. Det räcker för MSB och SÄPO att hosta fram "rysk påverkansoperation" så sover svensken lugnt om natten.

MSB har i alla fall visat sig vara totalt odugliga när krisen faktiskt kom.
Citera
2020-05-11, 23:12
Avstängd
Vill korrigera mig att vi är 5e värst i världen i antal döda/antal invånare (det enda någorlunda vettiga mått på katastrofen) efter Belgien, Spanien, Italien,Storbrittanien och ökar takten ytterligare jämfört med USA. Vi gick förbi USA för ett tag sedan. Den som tycker att det är bra och att sveriges treenighet av myndigheter samt regering och riksdag har agerat rätt är enligt mig medskyldig till detta pågående folkmord!
Vidhåller att det är mord eftersom hela världen har en snnan syn medan man här väljer stt bortse från det.
De länder som trycker ner kurvan ordentligt har redan räddat många liv och kommer att rädda fler liv eftersom antivirala mediciner nu kommer på bred front framöver att sättas in mot de sjuka och så småningom även vaccin även om det är 6-12 månader kvar beroende på utfall av tester (ca. 100 i pipen).

Det kommer att bli ordentliga rättegångar på detta även om svenska liv brukar värderas lägre än många andra länder av ngn outgrundlig anledning.

Se länken på statistiken från diagrammet på olika länder längre ned och komihåg att klicka på ANDEL DÖDA INTE ANTAL DÖDA
https://www.svt.se/datajournalistik/...-coronaviruset

Vidare om munskydd borde den sk Folkhälsomyndigheten informera om vilka munskydd man ska ha istället för att leda folk i döden. Det skall stå P3 på munskydden för att klara partiklar under 100nm. Kostar nån hundring men det är en billig livförsäkring!
Citera
2020-05-11, 23:15
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag säger bara, munskydd på och ansiktsvisir så får de hosta så mycket som de vill i butikerna.

Jag har skydd på mig men jag tycker bara det är så jävla respektlöst mot alla andra. Butiken har tillochmed stora skyltar där de vädjar till alla kunder att inte gå in i butiken om de hostar..

Strypgrepp på såna idioter säger jag bara.
Citera
2020-05-11, 23:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Krogar är det mycket snack om, min lokala ICA butik är knökfull mellan varven, med smala gångar, omöjligt att ta sig fram utan att komma inom 30cm av nån annan, ingen verkar bry sig om att gå runt och rengöra handtag, knappar, kundvagnar mm.
Lite snuskvarning över hela verksamheten.

'Som jag har sagt tidigare, munskydd och handskar på samt ansiktsvisir. Kanske även ett plastförkläde så är man extra skyddad när man går till ICA butiken.
Citera
2020-05-11, 23:16
Medlem
Citat:
Jag säger bara, munskydd på och ansiktsvisir så får de hosta så mycket som de vill i butikerna.

Detta kanske har nämnts tidigare i tråden, (antagligen) men det jag har tänkt på när jag är i matbutiker i dessa tider är de små kundkorgarna. Lär ju vara en skaplig smittorisk om de inte rengörs, de ställs ingen hög vid kassan när kunderna kastat på varorna på bandet, och körs sen iväg till ingången igen. Tveksamt (eller snarare föga troligt) att de rengörs efter varje kund.

Edit: såg precis att detta diskuteras just nu
Senast redigerad av ranpii 2020-05-11 kl. 23:18. Anledning: Ändring
Citera
2020-05-11, 23:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Jag har skydd på mig men jag tycker bara det är så jävla respektlöst mot alla andra. Butiken har tillochmed stora skyltar där de vädjar till alla kunder att inte gå in i butiken om de hostar..

Strypgrepp på såna idioter säger jag bara.

Därför måste du ha munskydd när du går ut!
Citera
2020-05-11, 23:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skåne har att tacka Tyskland och Danmark för sina låga siffror tror jag även om en del danskar tar tillfället i akt och åker över för att shoppa på Emporia.

I Stockholm har man Arlanda.

Det låter ju som en bra idé. Danskarna åker till Sverige och konsumerar men vi stannar i Sverige och konsumerar.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Något för alla förnekare att läsa.

Läs ovanstående, FHM och svenska regimen.

Nähä, verkligen?

Citerar hela sista stycket då det är så viktigt.

"Men han namngav inga länder."

Undrar vad han avser.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden
Brutalt. Det kommer vara spänd stämning på FHM imorgon..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Intressant nog har hälften av japaner antikroppar mot denna pandemi. Kallas för naturlig antabus.
Dessutom bara en minoritet blir svårt sjuka o dör.
De flesta mår bra av denna pandemi, även om att en del av dem kan insjukna ibland tillfälligt.
Håll dig till ämnet!
Citera
2020-05-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Vill korrigera mig att vi är 5e värst i världen i antal döda/antal invånare (det enda någorlunda vettiga mått på katastrofen) efter Belgien, Spanien, Italien,Storbrittanien och ökar takten ytterligare jämfört med USA. Vi gick förbi USA för ett tag sedan. Den som tycker att det är bra och att sveriges treenighet av myndigheter samt regering och riksdag har agerat rätt är enligt mig medskyldig till detta pågående folkmord!
Vidhåller att det är mord eftersom hela världen har en snnan syn medan man här väljer stt bortse från det.
De länder som trycker ner kurvan ordentligt har redan räddat många liv och kommer att rädda fler liv eftersom antivirala mediciner nu kommer på bred front framöver att sättas in mot de sjuka och så småningom även vaccin även om det är 6-12 månader kvar beroende på utfall av tester (ca. 100 i pipen).

Det kommer att bli ordentliga rättegångar på detta även om svenska liv brukar värderas lägre än många andra länder av ngn outgrundlig anledning.

Se länken på statistiken från diagrammet på olika länder längre ned och komihåg att klicka på ANDEL DÖDA INTE ANTAL DÖDA
https://www.svt.se/datajournalistik/...-coronaviruset

Vidare om munskydd borde den sk Folkhälsomyndigheten informera om vilka munskydd man ska ha istället för att leda folk i döden. Det skall stå P3 på munskydden för att klara partiklar under 100nm. Kostar nån hundring men det är en billig livförsäkring!

Hur har de blivit ”svenska liv” nu när somalier, finnar, iranier, irakier.. dör?

Har de alla åkt tunnelbana?
Citera
2020-05-11, 23:21
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Därför måste du ha munskydd när du går ut!

Jag har det.
Citera
2020-05-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Samma här. Ända sedan denna pandemi kom igång har jag själv sökt efter de hostande och snorande individer som många Sverigefientliga i denna tråd hela tiden hävdat finns överallt, men jag har inte hittat en enda.

Ingen vinterkräksjuka heller. 😁

Det måste vara handtvätten som har spelat roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in