2020-05-11, 17:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur vet du det? Varför skulle han inte kunna det?

Trist att inte team Hiding lyckades få ihop tekniska bevisningen om detta då. Även om tiden LW fick ligga innan hon hittades så tänker jag att det birt vara svårt att inte lämna spår vid så grovt våld . Hiding uttryckte väl sig till och med vagt om att FP är mordplatsen, man är "övertygad" om det.

Edit, något knasigt i citeringen, det var Picassos inlägg jag svarade på

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-05-11, 17:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om han satt hemma vid datorn 23.34. så har han ju alibi.

Då är ju någon annan skyldig.

1) Det fetade
2) Om LW dog exakt 23.34

Finns enligt mitt sätt att se åtminstone två ”om”. Om ett eller båda ”om” faller så...
Citera
2020-05-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Både ditt och Notknapparens inlägg har faktiskt en del substans.
Man hindrar ju konstruktiva tankegångar om man inte vill se både LW och SD klart.
Varför måste man blunda för sanningen bara för att sätta dit någon?
Synd att motsatta sidan gör det så lätt för sig så det är löjeväckande.

Jag vet inte i vilken utsträckning man tog omtag med ny förundersökningsledare etc. Men Springare sade ju väldigt tidigt att det inte var komplicerat. Man kanske låste sig vid en specifik misstänkt GM tidigt, och "läckte" valda delar. Och SD såg ju ut som ett kronhjon av sämsta sort, till dess någon media började gräva i händelserna i omständigheterna kring anmälningen som lades ned.
Händelser som dessa må ju även andra i kombattanternas omgivning varit varse.
Citera
2020-05-11, 17:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Trist att inte team Hiding lyckades få ihop tekniska bevisningen om detta då. Även om tiden LW fick ligga innan hon hittades så tänker jag att det birt vara svårt att inte lämna spår vid så grovt våld . Hiding uttryckte väl sig till och med vagt om att FP är mordplatsen, man är "övertygad" om det.

145/233
"Analys och slutsats
Undersökningen visar att anträffandeplats är den samma som brottsplatsen. I området finns rikligt med blodstänkbilder och tecken som tyder på en strid i området bekräftas/redovisas tydligare i undersökningsprotokollet som upptar spårsäkringen i hela området."
Citera
2020-05-11, 17:57
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag såg på GWs mord igår på tv4 där en kvinna mördar och styckar sin man och kastar likdelarna i riddarfjärden, Hon frias i TR men döms till livstid i HR, LGWP förklarar att TR ser ofta på indicier som enskilda saker medans HR ser på indicier som en hel enhet och därför kommer fram till en annan slutsats än TR. Kan mycket väl hända här också när dom sätter ihop alla indicier i en och samma händelsekedja.
Det här lät ju lovande

Stefan-kramarna i tråden har ju hävdat raka motsatsen och att ett överklagande vore tjänstefel och rakt av sinnesrubbat.
Citera
2020-05-11, 17:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller kanske HDs eventuella idéer om akrobatsex kom från hästens mun, dvs LW själv? LW verkar ju tyvärr varit begiven på att verkligen gnugga in i omgivningen om allt "spännande" hon varit med om, och desvärre inte alltid helt sanningsenligt. Hon framställde det i vissa lägen som att hon klippt med SD, hon hade nya romanser på gång och ändå har hon så tät kontakt med SD. Tänk om LW inte var ensam (bortsett från barnen som bodde hos henne) och någon noterade att det plingade till av aviseringar av meddelanden från SD den senaste tiden?

Du får allt ta och visa vad som Lena ljugit om.

Som jag tolkar det, är hon väldigt öppen med sin egna tillkortakommanden inför alla och envar.

Att hon inte har berättat för en endaste människa om dessa blödningar är för mig ett tecken på att det inte har förekommit. Vi har fått ta del av en hel del av hennes kilometervisa konversationer, hon har haft en mycket öppen kontakt med många av sina vänner och ingenstans har det framkommit att hon hade dessa (allvarliga ) problem.

Hon har inte heller sökt för dessa ymniga blödningar. Även om det hade varit av lättare art, hade det varit en varningssignal att något inte står rätt till.

Och som sagt, ingen annanstans har utredningen funnit blod.

Så vem tror du ljuger?
Citera
2020-05-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Som jag tolkar det, är hon väldigt öppen med sin egna tillkortakommanden inför alla och envar.

Att hon inte har berättat för en endaste människa om dessa blödningar är för mig ett tecken på att det inte har förekommit. Vi har fått ta del av en hel del av hennes kilometervisa konversationer, hon har haft en mycket öppen kontakt med många av sina vänner och ingenstans har det framkommit att hon hade dessa (allvarliga ) problem.

Hon har inte heller sökt för dessa ymniga blödningar. Även om det hade varit av lättare art, hade det varit en varningssignal att något inte står rätt till.

Så vem tror du ljuger?
Visst är det HD som fått instruktioner av SD hur de skulle förklara eventuellt blod i på Betesvägen. Under tingsrättsförhandlingar ändrade sig SD om allt blod. Men HD, som inte hört hans vittnesmål i rätten, stod fast vid det ymniga blödandet och att LW sagt det. Det är så mycket lögner i denna historia att man häpnar.
Citera
2020-05-11, 18:11
Medlem
Citat:

Så vem tror du ljuger?

Var påstår jag att LW har ljugit för HD om vad hon gjort med SD och var!?!? LW kan väl mycket väl varit ett sanningsenligt litet rövhål gentemot HD? Är påståenden om blodet en spekulation eller absolut påstående?

Det är väl inte så att LW valt att delge sina konversationer till alla och envar, hon har nog varit ganska selektiv, även i för sig själv om hur hennes och SDs relation, hon verkar bedra sig själv mest på något sätt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-11 kl. 18:16.
Citera
2020-05-11, 18:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Var påstår jag att LW har ljugit för HD om vad hon gjort med SD och var!?!? LW kan väl mycket väl varit ett sanningsenligt litet rövhål gentemot HD?

Jag har inte skrivit att LW ljugit för HD!

Du skriver själv:
"LW verkar ju tyvärr varit begiven på att verkligen gnugga in i omgivningen om allt "spännande" hon varit med om, och desvärre inte alltid helt sanningsenligt."

Och jag skrev:

"Du får allt ta och visa vad som Lena ljugit om."

Nu släpper jag dessa meningslösa diskussioner. Vi kommer ingen vart.
Citera
2020-05-11, 18:22
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att LW ljugit för HD!

Du skriver själv:
"LW verkar ju tyvärr varit begiven på att verkligen gnugga in i omgivningen om allt "spännande" hon varit med om, och desvärre inte alltid helt sanningsenligt."

Och jag skrev:

"Du får allt ta och visa vad som Lena ljugit om."

Nu släpper jag dessa meningslösa diskussioner. Vi kommer ingen vart.

Ja, det finns väl fler än en i tråden som påstår att LW sagt att relationen med SD var helt över. Visst kan det vara så att dessa ljuger, men det är väl inte uteslutet att LW slirade lite på hur det förhöll sig, eller kanske hon hade svårt att greppa saker när det är något som rörde henne själv, att det var väldigt subjektiva sanningar...exempelvis om hon påstår att SD har misshandlat henne fastän han schasat ut henne ur bilen med befogat fysiskt tvång.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-11 kl. 18:24.
Citera
2020-05-11, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det HD som fått instruktioner av SD hur de skulle förklara eventuellt blod i på Betesvägen. Under tingsrättsförhandlingar ändrade sig SD om allt blod. Men HD, som inte hört hans vittnesmål i rätten, stod fast vid det ymniga blödandet och att LW sagt det. Det är så mycket lögner i denna historia att man häpnar.

Exakt.

Inte ens SD vidhåller att hon blödde på det viset, utan ändrade sig. Där fick HD sitta ensam lämnad med lögnen.

Att hon trots alla svek håller fast vid SD är helt obegripligt. SD sa ju även i förhör att HD var den som borde ha mest motiv.

Omtänksam make.
Citera
2020-05-11, 18:25
Medlem
Citat:
Exakt.

Inte ens SD vidhåller att hon blödde på det viset, utan ändrade sig. Där fick HD sitta ensam lämnad med lögnen.

Att hon trots alla svek håller fast vid SD är helt obegripligt. SD sa ju även i förhör att HD var den som borde ha mest motiv.

Omtänksam make.
Obehaglig typ. Han är sig själv närmast. Inte ens mamman till hans barn skall skyddas. Han får henne att lova hålla fast vid vissa saker. Han själv ändrar sig, men det kan ju inte HD veta. Och hon kör på rakt in i kaklet. Men uppenbarligen har detta funkat bra, SD blev frikänd, och HD avskriven alla misstankar. Sverige är fantastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in