2020-05-10, 21:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Gränsmurar och stängsel mellan USA och Mexiko har också funnits länge och det var först när Trump blev president som motståndarna började ha något emot gränsmurar.
Ja, det vet jag att de har funnits. Jag har inget emot murar. Men i trumps fall är signalpolitiken viktigare än själva muren och jag är ju inte riktigt lagd åt rasism och extremhögerpolitik om man så säger.

Behövs en mur så är det ju inget fel med murar men jag föredrar öppna gränser som EU förväntas ha bland sina inre gränser.
Citera
2020-05-10, 22:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Muren mellan spanien och marocko har väl varit där rätt länge och ifrågasätts inte politiskt. Sen tycker jag personligen det är en viss skillnad du spaniens mur skyddar städer och trumps går genom öken.

Du är medveten om att även din hjälte Obama byggde mur mot Mexico? Det Trump bygger än enbart en förstärkning av den befintliga muren...
Citat:
Trump Takes Credit for Obama’s Border Wall
It’s a classic Trumpian move: claim credit for something that was actually President Obama’s doing
....
That particular section of wall was actually just a replacement of fence that had been there for decades. And the refurbishment was approved during the Barack Obama administration in 2009. The funding for Trump’s border wall, meanwhile, is still tied up in Congress.
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-takes-credit-obama-border-wall-818671/

Varför brölgrät du aldrig när Obama byggde mur? Utan enbart när Den Store Satan i form av Trump gör det? Var det okej eftersom Obama är neger? Eller det klassiska resonemanget hos er rödlöss - "it's only okay when we do it"?
Citera
2020-05-10, 22:11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du är medveten om att även din hjälte Obama byggde mur mot Mexico? Det Trump bygger än enbart en förstärkning av den befintliga muren...

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-takes-credit-obama-border-wall-818671/

Varför brölgrät du aldrig när Obama byggde mur? Utan enbart när Den Store Satan i form av Trump gör det? Var det okej eftersom Obama är neger? Eller det klassiska resonemanget hos er rödlöss - "it's only okay when we do it"?
Min hjälte(?) obama startade också massa krig. Fast han är inte min hjälte. Skulle aldrig röstat på Obama om jag hade kunnat det.

Men som jag skrev, jag har inget emot att trump bygger muren heller.
Citera
2020-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag tror Franciskus har varit tydligt med det. En människa som bara tänker på att bygga murar och inte broar är inte en kristen sådan.

Så ja murandet är något av en brott mot Guds vilja.

Jag antar att han talade om den mur som går runt Vatikanstaten? Har han rivit den?
Citera
2020-05-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Jag antar att han talade om den mur som går runt Vatikanstaten? Har han rivit den?

Det är en kulturarv även om den påminner oss om en tråkig tid när barbarer härjade runt.

För övrigt är Vatikanen öppen för alla, katoliker så väl som icke-katoliker.

Via della Conciliazone leder rakt in Vatikanen.

Din jämförelse är en skämt.
Citera
2020-05-10, 23:36
Bannlyst
Det är ett brott mot mänskligheten att släppa in negrer, araber, sydamerikaner och allsköns pack i vita länder. Inte tvärtom!
Citera
2020-05-11, 16:14
Medlem
Man ska veta att det är sjukt mycket trafficking och smuggling av illegala vapen och droger vid USA:s södra gräns. Muren/staketet har inget med rasism att göra. Trump har själv sagt flera gånger att invandrare gärna får komma, men dom måste komma lagligt. Vilket borde vara självklart. Demokrater använder också illegala invandrare för att få fler röster så det är inte konstigt att dom är emot att säkra gränsen.
Citera
2020-05-11, 17:56
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vattendrag må vara naturliga gränser men Guds vilja är att vi ska vara en familj där vi alla hjälps åt. Har du sett hur desperata några av migranterna söder om Rio Grande är?

Hade Gud velat att vi ska vara en familj som hjälps åt så hade han inte skapat en massa människor från mellan östern-Afrika som inte går att samarbeta med. Guds vilja tycks vara att vi ska stänga gränserna mot dessa barbarer. Han försöker ju gång på gång dränka dem när de ger sig ut på medelhavet för att gå på plundringståg i Europa, men de anti-kristliga inom NGO-grupperna går där på tvärs mot guds vilja.
Citera
2020-05-11, 17:58
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, det vet jag att de har funnits. Jag har inget emot murar. Men i trumps fall är signalpolitiken viktigare än själva muren och jag är ju inte riktigt lagd åt rasism och extremhögerpolitik om man så säger.

Behövs en mur så är det ju inget fel med murar men jag föredrar öppna gränser som EU förväntas ha bland sina inre gränser.

Du verkar vara väldigt lagd åt rasism då du i praktiken vänder dig mot Trump enbart pga. hans hudfärg.
Vad bra då att muren mot Sydamerika behövs, precis som det behövs murar runt Europa.
Senast redigerad av MrMario 2020-05-11 kl. 18:01.
Citera
2020-05-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
EU borde bygga en mur mot Mellanöstern.
Eu borde bygga en mur.
Citera
2020-05-11, 18:07
Medlem
Riv murarna världen över, öppna gränsen till Israel!
Citera
2020-05-11, 18:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Du verkar vara väldigt lagd åt rasism då du i praktiken vänder dig mot Trump enbart pga. hans hudfärg.
Vad bra då att muren mot Sydamerika behövs, precis som det behövs murar runt Europa.
Hudfärg? Jag har ju samma så verkar ju knasigt attvara emot den

Jag har fortfarande inget emot muren, som jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in