2020-04-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Får man fråga vilken adress han hade i Hemse? Flyttade han till Visby sen alltså?
Kan han ha bott på vandrarhemmet Hemse,där brukar invandrare bo.
Citera
2020-05-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Kan han ha bott på vandrarhemmet Hemse,där brukar invandrare bo.

Tycker fortfarande att det låter mer rimligt att han var skriven hos sin pappa, och bodde hos offret för att ha närmare till jobb.
Citera
2020-05-02, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Tycker fortfarande att det låter mer rimligt att han var skriven hos sin pappa, och bodde hos offret för att ha närmare till jobb.
Ja,så kan de va.
Citera
2020-05-08, 08:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Husrannsakan i mordfallet - hund flögs ner

Visby Polisen har under torsdagsförmiddagen genomfört en husrannsakan i Klintehamn. En sökhund flögs ner från Stockholm för att bistå Gotlandspolisen.

[...]

Fredrik Norman, polisiär förundersökningsledare, säger att det under torsdagen gjorts en husrannsakan i fallet och att en sökhund från Stockholm flögs ner för att hjälpa Gotlandspolisen i jakten på nya bevis.

Kan du berätta varför ni behövde använda just den här hunden?

– Det kan jag inte heller uttala mig om, då förstår man sannolikt vad vi sökte efter. Jag berättar inte vad den här hunden har för specialområde, säger han.
https://www.helagotland.se/blaljus/polisen-husrannsakan-i-mordfallet-hund-flogs-ner-15802560.aspx
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-05-08 kl. 08:45.
Citera
2020-05-09, 11:27
Medlem
Verkar som dom går grundligt tillväga. Hoppas att han utvisas sen och aldrig kommer tillbaka.
Citera
2020-05-09, 18:41
Medlem
Pannknackarns avatar
Om man googlar på "sökhundar specialområden" så kan man ladda ner en pdf-fil som man hittar om man scrollar ner lite. Den heter HUNDAR INOM KRIMINALTEKNIKEN. På sidan 5 i den så står massor av saker som hundar söker efter i dessa polisiära utredningar. Sen ere bara o spekulera fritt
Citera
2020-05-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.helagotland.se/blaljus/polisen-husrannsakan-i-mordfallet-hund-flogs-ner-15802560.aspx

”Visby Polisen har under torsdagsförmiddagen genomfört en husrannsakan i Klintehamn. En sökhund flögs ner från Stockholm för att bistå Gotlandspolisen.”

Har ej hängt med i fallet: bodde MGM i det samhället?

Vad kan de ha sökt efter? Blod/spår/dna från BO? 🤔
Citera
2020-05-09, 21:13
Medlem
Säkert en likhund.Han kan ha tagit nån kroppsdel som trofé..
Citera
2020-05-10, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Verkar som dom går grundligt tillväga. Hoppas att han utvisas sen och aldrig kommer tillbaka.

Jag är mer förbluffad att de kommit på det här NU. Det har fan gått ett kvartal snart, och de verkar inte ens vara halvfärdiga med utredningen i vad de hävdar är ett så solklart fall.
Citera
2020-05-11, 17:48
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Jag är mer förbluffad att de kommit på det här NU. Det har fan gått ett kvartal snart, och de verkar inte ens vara halvfärdiga med utredningen i vad de hävdar är ett så solklart fall.

Tror det är väntetid då det inte finns så många specialsökshundar. Dom jobbar förstås stenhårt på att få bevis som trycker till honom ordentligt. Han nekar ju.
Citera
2020-05-11, 17:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Tror det är väntetid då det inte finns så många specialsökshundar.
Ja, och undrar om det inte handlar om en sperma-hund? "Jag blev våldtagen av Håkan dagen innan..."-ish
Citera
2020-05-11, 17:53
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och undrar om det inte handlar om en sperma-hund? "Jag blev våldtagen av Håkan dagen innan..."-ish

Exakt så tänker jag med.. Vi får se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in