Citat:
Ursprungligen postat av
Persona.Non.Greta
Kör Whonix i en VM och använd Tor. Gör inget i VMen som kan kopplas till dig som person. Skriv alltid i en separat editor och klistra in. Då kan inte Zuckerberg känna igen dig sen.
Var inte så säker på det. Jag vet människor som har gjort ALLT det där - och ändå fått sitt nya FB-konto raderat efter bara några dagar. Facebook är otroligt effektiva på - jag höll på att skriva smittspårning!

- att bevaka ifall en avstängd medlem kommer tillbaka. De säger inte hur de gör det, men jag läste någonstans att en som jobbade med det sa, att de hade över hundra variabler som de håller koll på. Alltså ifall någon som de har stängt av med de variablerna, kommer tillbaka.
Jag tror att du måste förändra VÄLDIGT mycket om du ska lura dem - i alla fall i början. För de kan väl inte bevaka alla avstängda för evigt. T.ex. snabbt skaffa dig många vänner, om du bara haft få vänner, skaffa dig internationella vänner, om du bara haft svenska vänner, gå med i många grupper, om du bara varit med i få eller inga - och dessutom grupper med andra intressen än de tidigare, lajka/kommentera mycket innehåll om du gjort det sällan, publicera nya statusar ofta, om du gjort det sällan, publicera olika typer av statusar, om du bara publicerat en typ (t.ex. bara länkar till tidningsartiklar, bara roliga memes, bara bilder, bara text, bara politiskt innehåll, bara selfies och andra bilder från ditt eget liv etc. etc.).