Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Argumentet med att man ska vänta är bland det dummaste jag hört i mitt liv.
Det är ingen som tror på det argumentet. Det används bara för att lura folk och fortsätta hjärntvätta dem.
Ingen normal människa tror verkligen på det. Ja, förutom de stackare som lyckats bli hjärntvättade av oärliga förnekare då, som ju jobbar febrilt för att sprida denna lögn.
Om nån slår mig på käften kontinuerligt, kan jag rimligtvis tänka: "Men vafan, han kommer väl sluta förr eller senare. Han kommer ju bli tröööött på att slå mig eller?? Jag ska inte göra nåt, jag låter honom slå mig lite ti......" och så dör man av skador.
Nej. Ingen tänker så här. Just nu tar Sverige en massa slag på käften. Och några idioter vill lura andra att tro att "jo men vänta lite så ska du få se...". Ja, vänta du, så kommer du dö du med snart.
Nej, "vänta och se" är nog ingen bra taktik, för att rädda liv. Särskilt när det är brådskande fara.
Brandmannen säger inte "vänta och se" när han hör Gunnar, 71, skrika från en eldfylld lägenhet.
Polismannen säger inte "vänta och se" när han ser rånaren stå med pistol mot Viola, 83.
Läraren Maja säger inte "vänta och se" om hennes mor Agda, 75, inte svarar i telefonen. Man åker dit direkt.
"Vänta och se" är inte bra taktik för att rädda våra äldre som behöver hjälp NU.
Vänta och se.... 3225... 26, 27, 28, 29, det tickar på, medan vi väntar och ser....