2020-05-11, 13:30
Medlem
Hej,
Har tidigare frågat om firman Nigel Frank International och har nu blivit kontaktad av Computerfutures.

Någon som har erfarenhet eller hört något om rekryteringsfirman Computerfutures?

Mvh
BigHero
Senast redigerad av BigHero6 2020-05-11 kl. 14:16.
Citera
2020-05-11, 14:08
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHero6
Hej,
Har tidigare frågat om firman Nigel Frank International och har nu blivit kontaktad av Computerfutures.

Någon som har erfarenhet eller hört något om rekryteringsfirman Computerfutures?
Någon som har någon erfarenhet av dom?

Mvh
BigHero

Gissar att det är den vanliga engelska rekryteraren som tar kontakt över Linkedin?

Jag har aldrig fått något vettigt ur någon av dem. De har i 99/100 inte ens uppdraget utan raggar kandidater som de ska sälja in till den lokala rekryteringsfirman som har uppdraget. De ljuger ofta rakt ut och påstår de representerar det rekryterande företaget.

Om de inte namnger företaget är det absolut så...
Citera
2020-05-11, 14:17
Medlem
ok, tack för svar! Japp, det är UK firman.
Ska inte lägga ner någon energi på deras kontaktförfrågan då
Senast redigerad av BigHero6 2020-05-11 kl. 14:21.
Citera
2020-05-11, 14:25
Medlem
Citat:
Hej,

Mvh
BigHero

Har haft kontakt med en svensk som jobbade då från Tyskland. Han hade ett bra kontaktnät och jobbade med en av de ledande konsultfirmorna globalt inom
It. Slutade med ett rätt bra erbjudande för en bra position. Tackade nej men det var pga annat erbjudande. Så jag har bra erfarenheter.
Citera
2020-05-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Har haft kontakt med en svensk som jobbade då från Tyskland. Han hade ett bra kontaktnät och jobbade med en av de ledande konsultfirmorna globalt inom
It. Slutade med ett rätt bra erbjudande för en bra position. Tackade nej men det var pga annat erbjudande. Så jag har bra erfarenheter.

ok, intressant.
kikade på deras hemsida igår och Sverige finns inte med i deras databas för jobbsök så det verkade lite märkligt dock.
Citera
2020-05-13, 10:15
Medlem
Citat:
ok, intressant.
kikade på deras hemsida igår och Sverige finns inte med i deras databas för jobbsök så det verkade lite märkligt dock.

Dom verkar ha några som rekryterar till lite mer eftertraktade roller via enbart headhunting och inte skyltar med dessa officiellt på hemsidan. Fanns ingen annons på varken deras eller konsultbolagets hemsida om rollen jag blev erbjuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in